شماره ۳۷۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ شهريور
صفحه را ببند
گزیده‌خوانی

   تخلف تعیین نرخ بیمه ثالث با قیمت خودرو| محمدابراهیم امین رئیس‌کل بیمه مرکزی ایران با اعلام این‌که تعیین قیمت بیمه شخص ثالث توسط شرکت‌های بیمه براساس قیمت خودرو خلاف است و قوانین و مقررات این اجازه را به ما نمی‌دهد، گفت: تمام تلاشمان را برای حذف مالیات بر ارزش افزوده بیمه شخص ثالث انجام می‌دهیم. وی در مورد تعیین نرخ بیمه شخص ثالث براساس قیمت خودرو توسط برخی شرکت‌های بیمه گفت: براساس ضوابط و مقررات بیمه‌ای نرخ بیمه شخص ثالث هیچ ارتباطی به قیمت خودرو ندارد.

   دلیل روحانی برای اعلام خروج از رکود| حسین ابویی‌مهریزی، معاون وزیر صنعت با اشاره به سخنان رئیس‌جمهوری درخصوص خروج اقتصاد از رکود، گفت: تأکید دولتمردان به موضوع خروج از رکود، به بازگشت رونق به تولید کشور مطابق با آمارهای رسمی رشد این بخش برمی‌گردد. وی با اشاره به صحبت رئیس‌جمهوری درخصوص خروج کشور از رکود، گفت: آمارهای تولید و رشد آنها طی ماه‌های گذشته حکایت از رونق تولید دارد و تأکید دولتمردان مبنی بر خروج از رکود نیز نشأت‌گرفته از همین آمار است.

   اصل عمل دولت درست، اما تبعیض محرز است| رئیس کمیسیون اصل 90 در نامه‌ای به احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس ضمن تأیید اصل اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی در تأمین نیازهای اساسی کشور، تأکید کرد: این تبعیض، هم در زمینه فروش ارز 80‌میلیون‌یورویی سهل‌الوصول و کم‌هزینه و همچنین در تعهد به تأمین و تخصیص ارز 650‌میلیون‌یورویی و رد تقاضاهای مشابه دیگر بود که کمیسیون ضمن مثبت خواندن اصل اقدام وزارت صنعت و بانک مرکزی و تقدیر از تسریع در کار تأمین کالای اساسی، اقدام بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت را نوعی تبعیض آشکار و محرز اعلام و تصریح کرد این اقدام دولت موجب تضییع بیت‌المال نشده است.

   کلاهبرداری میلیونی با نام آیفون 6| مغازه‌داری که ماکت آیفون6 را در ویترین دور میدان ولیعصر قرار داده با قطعیت می‌گوید که از هفته دیگر فروش این گوشی را به احتمال زیاد با 6‌میلیون تومان استارت می‌زند اما همسایه دیوار به دیوار آن می‌گوید که اگر دنبال این گوشی هستی تا قبل از این‌که وارد بازار شود، دو‌میلیون تومان بیعانه بده تا آن را به قیمت 3‌میلیون و 800‌هزار تومان برایت وارد کنم. اما محدوده قیمتی برای این گوشی همان 5 تا 6‌میلیون تومان است.
 
   فساد فراگیر در محصولات لبنی که زنجیره سرما را طی نمی‌کنند | برخی محصولات لبنی ازجمله شیر، خامه، پنیر خامه‌ای و غیره با وجود به پایان نرسیدن تاریخ مصرف آنها پس از خرید توسط مشتری، شاهد فاسد شدن آنها هستیم که البته در میان صدها برند معتبر تولید‌کننده انواع محصولات لبنی این اتفاق به صورت معمول رخ می‌دهد و فرقی نمی‌کند برند این محصول فاسدشده پیش از انقضا چه باشد. حسین چمنی، مشاور یکی از شرکت‌های صنایع لبنی گفت: به دلیل این‌که در تولید محصولات لبنی از مواد نگهدارنده استفاده نمی‌شود باید از لحظه خروج از کارخانه تا رسیدن به دست مصرف‌کننده و مصرف آن، زنجیره سرما در انتقال و نگهداری این محصول رعایت شود اما عمدتا به دلیل رعایت نشدن زنجیره سرما و گرم ‌بودن هوا در فصل تابستان شاهد وقوع برخی از این اتفاقات هستیم.


تعداد بازدید :  213