شماره ۸۳۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
عدد خبر

2 میلیون بیکار اعلام شده توسط مرکز آمار واقعیت ندارد

یحیی آل‌اسحاق گفت: یکی از چالش‌های اساسی کشور وجود ۷ تا ۸‌میلیون جمعیت بیکار است که قریب به اکثریت آنان تحصیلکرده هستند.  او افزود: مرکز آمار باید شاخص‌هایی را برای آمارگیری انتخاب کند که معتبر و دقیق و قابل قبول باشد.باید بیان کند که شاخص تعیین نرخ بیکاری در آمارگیری چه بوده است؟ بیکاری 2میلیونی جوانان واقعیت ندارد.

12 میلیارد تومان خسارت مغایرت‌های بانکی

اختلال در تراکنش‌ها و بروز تراکنش‌های ناموفق و دارای مغایرت در‌ سال گذشته موجب شد شبکه بانکی از این بابت حدود 12‌میلیارد تومان به‌عنوان خسارت به مشتریان پرداخت کند. تراکنش‌های دارای مغایرت، تراکنش‌هایی هستند که عمدتا عملیات بانکی انجام‌شده ازسوی مشتری به نتیجه
نمی‌رسد.

20 برابر تقاضا، عرضه برای مسکن وجود دارد

بررسی آمار عرضه مسکن نسبت به خانه‌های فروخته شده در مشاوران املاک شهر تهران نشان می‌دهد عرضه 20برابر تقاضاست. جست‌وجوی فایل‌های دفاتر مشاور املاک از هجوم عرضه حکایت دارد و درمقابل، آنچه منجر به خرید می‌شود، قطره‌چکانی است.  البته حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران اواخر ‌سال گذشته از افت 90‌درصدی خرید مسکن طی سه‌سال اخیر خبر داد.

7 هزار حلقه چاه غیرمجاز مسدود شد

درحالی‌ که براساس آمار 300‌هزار حلقه چاه غیرمجاز در دولت گذشته احداث شده بود، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک از مسدود‌شدن 7‌هزار از این حلقه چاه‌ها در ‌سال گذشته و ادامه این روند در آینده خبر داد. علی مراداکبری در این باره گفت : روند مسدود سازی چاه‌های غیرمجاز در ‌سال‌جاری و سال‌های آینده ادامه پیدا خواهد کرد.

 


تعداد بازدید :  225