شماره ۳۷۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ شهريور
صفحه را ببند
میز خبر

جانشین رئیس پلیس کشور خبر داد
کشف سرنخ‌های جدید از عوامل توهین به مقدسات در وایبر
مهر| جانشین رئیس پلیس کشور گفت: سرنخ‌های جدیدی از عوامل توهین به مقدسات و حضرت امام در شبکه اجتماعی وایبر به‌دست آورده‌ایم که در صورت موافقت دستگاه قضایی، این افراد را به مردم معرفی می‌کنیم.  سردار حسین اشتری ديروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اقداماتی که توسط پلیس فتا انجام شده و با همکاری سایر نیروها و دستگاه‌های امنیتی به سرنخ‌هایی از عوامل توهین به مقدسات و مقامات در وایبر دست پیدا کرده‌ایم که با تشخیص مراجع قضایی این افراد را به مردم معرفی می‌کنیم.
او در ادامه با اشاره به این‌که در دهه آخر شهریور شاهد افزایش ترددها خواهیم بود، افزود: اقدامات اولیه توسط پلیس راهور در استان‌ها انجام شده و از تمامی دستگاه‌ها خواسته‌ایم با تمامی ظرفیت وارد موضوع شوند. علاوه بر نیروهای راهور، نیروهای کمکی از سایر پلیس‌ها در محورهایی که بیشترین تردد را دارند به کار گرفته می‌شوند.  جانشین رئیس پلیس کشور از هموطنان خواست بازگشت خود را توزیع کنند تا در یک روز خاص برنگردند و با توجه به تجربه تعطیلات عیدفطر حداقل امکانات از جمله موادغذایی همراه داشته باشند تا در صورت بروز مشکل یا ایجاد ترافیک بتوانند بدون مشکل کارشان را ادامه دهند.
او با اشاره به بازگشایی مدارس اظهار داشت: نیروی انتظامی تمهیداتی را برای‌ سال تحصیلی با هماهنگی سایر دستگاه‌ها در نظر گرفته که امیدواریم با همکاری خوب مردم امسال نیز کمترین مشکلی نداشته باشیم، اگر دانش‌آموزان و والدین به توصیه مسئولان پلیس گوش کنند با کمترین مشکل مواجه می‌شویم. او با بیان این‌که باید از سامانه‌های هوشمند برای رسیدن به نقطه مطلوب استفاده کرد، افزود: اگرچه با نقطه مطلوب فاصله داریم اما باید تلاش کنیم این فاصله را کم کنیم و با سرعت بیشتری از سامانه‌های هوشمند استفاده کنیم.  او افزود: اگر استفاده از سامانه‌های دوربین و تجهیزات الکترونیکی در نقاط حادثه‌خیز انجام شود میزان تلفات و تصادفات در این مناطق کاهش می‌یابد.  او با تأکید بر موضوع ایمنی خودرو و معاینه فنی ادامه داد: نیروهای پلیس باید خودروهای فاقد معاینه فنی را اعمال قانون کنند و امیدواریم امسال نیز شاهد کمترین تصادف و تلفات باشیم.

پلیس قادر به کنترل وایبر، واتس‌اپ و...  است
شناسایی 135 فیس‌بوک فعال در روسپیگری
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات کشور از شناسایی 135 صفحه فیس‌بوکی فعال در بحث روسپیگری خبر داد. سردار کمال‌ هادیان‌فر درباره نظارت پلیس بر فضای مجازی و برخی اقداماتی که سودجویان پیرامون فساد و فحشا در این حوزه می‌کنند، گفت: در بحث موضوعات فساد و فحشا پلیس فتا تنها در فضای مجازی وارد می‌شود و پس از شناسایی افراد آنان را به پلیس امنیت تحویل می‌دهد.   او با بیان این‌که پلیس فتا مستقیما وارد دستگیری این افراد نشده و دستگیری متخلفان برعهده پلیس امنیت اخلاقی است، گفت:  چندی پیش هر که در فضای فیس‌بوک تحت عنوان روسپیگری و... فعالیت می‌کرد را شناسایی کردیم و بیش از 135 صفحه در این خصوص شناسایی شد.  
او با بیان این‌که پلیس فتا اطلاعات این صفحات را به پلیس امنیت اخلاقی داده است، گفت: ‌ با تعدادی از موارد برخورد شده و برخورد با دیگر موارد نیز در دستور کار پلیس امنیت اخلاقی است.  
هادیان‌فر درباره نقض حریم خصوصی و تجاوز به اطلاعات شخصی کاربران در شبکه‌های مجازی نظیر وایبر،‌ واتس‌اپ و...  نیز گفت:  در این‌خصوص پرونده‌های زیادی در کشور تشکیل شده و بسیاری از کاربران به‌ویژه بانوان به این شبکه‌ها اعتماد کرده و گاهی مشکلاتی برایشان به‌وجود آمده که پرونده‌هایی برای متخلفان و سودجویان در شبکه‌های قضایی تشکیل شد.  

 


تعداد بازدید :  250