شماره ۳۳۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱ مرداد
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

فروش نفت سوریه به تاجران عراقی توسط داعش
مخالفان سوری اعلام کردند: داعش نفت سوریه را از میدان‌های نفتی که به کنترل درآورده است با قیمتی پایین به تاجران عراقی می‌فروشد. مخالفان سوری افزودند: تانکرهای نفت عراقی طی روزهای گذشته اقدام به انتقال نفت از میدان نفتی «دیرالزور» سوریه به عراق کردند.

شل، قطر را ترک کرد
شرکت نفتی شل به دلیل زیان‌ده بودن فعالیت‌هایش در یکی از بلوک‌های گازی قطر آن را ترک کرد. شرکت نفتی شل برنامه‌های خود را برای اکتشاف گاز در بلوک D قطر به دلیل این‌که به سطح تجاری نرسید، ترک کرد. شل اعلام کرد: پس از کسب نتایج منفی به فعالیت‌های خود در این بلوک پایان داده اما نسبت به طرح‌های آتی در قطر متعهد است. قطر یکی از دلایل اصلی رشد تولید شل طی 3‌سال گذشته بوده است.

بورس عربستان بین‌المللی می‌شود
عربستان‌سعودی قصد دارد در نیمه اول 2015میلادی، بورس 530‌میلیارد دلاری خود را برای سرمایه‌گذاران خارجی باز کند. این حرکت میلیون‌ها دلار سرمایه‌‌گذاری را وارد کشور خواهد کرد. در حال حاضر قانونگذاران مشغول مقررات ناظر بر سرمایه‌گذاری خارجی‌ها بر بورس هستند.

پیمان پولی سوییس و چین
بانک‌های مرکزی سوییس و چین پیمان دوجانبه پولی امضا کردند و براساس آن به بانک مرکزی سوییس سهمیه یوان اعطا شد که بر مبنای آن می‌تواند قسمتی از ذخایر ارزی خود را در بازار اوراق قرضه چین سرمایه‌گذاری کند. این پیمان پولی دوجانبه امکان خرید و بازخرید یوان و فرانک سوییس را بین بانک‌های مرکزی دو کشور فراهم می‌کند.


تعداد بازدید :  52