شماره ۳۷۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ شهريور
صفحه را ببند
همدان قهرمان المپياد آماده پسران شد

دومین المپیاد کشوری آماده ویژه پسران در اردوگاه مهر بندرانزلي به پايان رسيد و تیم دادرس استان همدان رتبه نخست را به دست آورد .
در این المپیاد استان‌های البرز و آذربایجان‌غربی به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به دست آوردند. جام اخلاق به استان خراسان جنوبی اهدا شد. در این دوره از المپیاد، ۱۸۳ مدال در بین دانش‌آموزان توزیع شد که از این میان ۶۱ مدال طلا، ۶۱ مدال نقره و ۶۱ مدال برنز به دانش‌آموزان تعلق گرفت.  
دومین المپیاد آماده از روز دوشنبه هفدهم شهریورماه آغاز شده بود و تیم‌‌های استانی در این المپیاد در بخش‌های پناهگیری و تخلیه اضطراری در حوادث، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، حمایت حیاتی پایه، پانسمان، بانداژ و آتل‌بندی، اطفای حریق و اسکان اضطراری به رقابت با یکدیگر پرداختند. دانش‌آموزان جدا از آموزش‌های طی‌شده در مدارس در دومین المپیاد آماده، دوره‌های آموزشی عملی و تکمیلی دادرس را نیز سپری کردند.
شرکت‌کنندگان در مراسم اختتامیه به 2 دانش‌آموز وفات‌یافته در روز پایانی مسابقات ادای احترام کردند.
دکتر وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در مراسم اختتامیه دومین المپیاد آماده کشوری طرح دادرس گفت: «در طرح دادرس حدود ۶۰۰‌هزار نفر شرکت کردند و یک‌میلیارد و 300‌میلیون تومان هزینه آموزش دانش‌آموزان در این طرح بوده است.»
او با اشاره به اهمیت فعالیت‌های آموزشی انجام‌شده در طرح دادرس گفت: «در استراتژی ۲۰۲۰ فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر شعار جمعیت‌ها تا‌ سال ۲۰۲۰ میلادی نجات جان انسان و تغییرات نگرشی در افکار انسان‌هاست.» او افزود: «در همین زمینه دادرسان هلال‌احمر اطفای حریق، پناهگیری، حمل مصدوم، بانداژ، سی‌پی‌آر، ارزیابی علایم حیاتی و... را فرا می‌گیرند و نسبت به هم‌سنان خود در مرتبه بالاتری قرار دارند.»
مدیر‌کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌و‌پرورش نیز گفت: «دانش‌آموزانی که در دوره‌های هلال‌احمر حاضر می‌شوند باید بدانند از وظایف مهم هلال‌احمری‌بودن نجات جان انسان‌هاست و این برای یک دانش‌آموز عضو هلال‌احمر افتخار است.»

 


تعداد بازدید :  245