شماره ۳۷۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ شهريور
صفحه را ببند
برای کاهش رفتارهای غلط ترافیکی برنامه دارند!

حجت ‏الله بهروز قائم‏ مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در سومین جلسه بررسی اجرای راهکارهای مؤثر در ارتقای فرهنگ ترافیک، گفته است: هر تغییری در امکانات حمل و نقلی و تجهیزات ترافیکی، باعث تحول در روح و کالبد شهر می‌شود و مردم این تغییرات را کاملا احساس می‌کنند.
او در این جلسه که برای تغییر رفتار فرهنگی در «محدود مرکزی و پهنه شرقی» پایتخت به میزبانی شهرداری‌های مناطق 6 و 8 با حضور مدیران ستادی حوزه ترافیک و مسئولان اجرایی این دو مناطق برگزار شده بود، اظهار داشت: مجموعه اقدامات مؤثری در زمینه‌‏های سخت‏‌افزاری و فنی به منظور اجرای پروژه‌‏های نرم‌‏افزاری و فرهنگی در مناطق 6 و 8 صورت گرفته و مأموريت‏های اجرايي این دو منطقه با هدف کاهش رفتارهای غلط رانندگی و افزایش نظم و انضباط ترافیکی کاملاً مشخص و معین شده است.
در آن چه برای تغییر فرهنگ ترافیکی و تغییر رفتارهای غلط ترافیکی تصمیم‌گیری شده، چند ایراد وارد است. نخست اینکه تغییر فرهنگ ترافیکی و تغییر رفتارهای غلط محدوده نمی‌شناسد و نه تنها باید بخش مرکزی پایتخت را فرابگیرد که باید تمام محدود کشور را برای این امر در نظر گرفت و برنامه‌های ملی برای آن تدوین کرد. دوم اینکه سطح چنین برنامه‌ای بالاتر از تصمیم‌گیری در شهرداری است بدتر از آن برنامه مورد نظر در محدود معاونت ترافیک و حمل و نقل شهرداری تهران و دو منطقه شهرداری برگزار شده است. موضوع سوم هم سطح مسئولان شرکت کننده است که باید در چنین موضوعات مهم، در سطحی برگزار شود که تصمیمات آن قابلیت اجرا داشته باشد.
اینکه گفته می‌شود باید برای تغییر فرهنگ ترافیکی در سطح ملی تصمیم‌گیری شود به این دلیل است که در آن سطح به احتمال، رئیس سازمان صدا وسیما هم حضور خواهد داشت و شاید متقاعد شود بخشی از زمانی که به تبلیغات پوشک بچه و پفک نمکی و این اقلام اختصاص یافته، به موضوع کم اهمیت فرهنگ
 اختصاص یابد.  


تعداد بازدید :  133