شماره ۳۷۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
حاشيه

اخاذی جدید از ورزشی‌ها
چند روزی است که اتفاق عجیبی برای بازیکنان،‌ مسئولان و حتی خبرنگاران حوزه پرسپولیس رخ می‌دهد. قضیه از این قرار است که فردی ناشناس با یک خط اعتباری با بازیکنان، خبرنگاران و اطرافیان باشگاه پرسپولیس با نام‌های مختلف تماس می‌گیرد و تقاضاهای عجیبی دارد. این فرد در تماس با افراد متمول با عنوان‌های مختلف ازجمله مدیر روابط‌عمومی سازمان لیگ، خبرنگاران حوزه پرسپولیس، لیدرهای این تیم و مدیر رسانه‌ای معرفی می‌کند و به بهانه کمک به یک بیمار تقاضای پول دارد. ماجرا زمانی جالب می‌شود که این شخص شماره تماس خیلی از اطرافیان، مسئولان، خبرنگاران و حتی بازیکنان را دارد و آنها را به صورت کامل می‌شناسد.

کریمی، درخواست درخشان را رد کرد
ابراز علاقه حمید درخشان، سرمربی جدید پرسپولیس برای بازگشت علی کریمی به فوتبال و پوشیدن دوباره پیراهن پرسپولیس باعث شد، بسیاری از هواداران پرسپولیس امیدوار به این مسأله شوند اما کاپیتان سابق سرخپوشان که به‌تازگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرده، با این موضوع مخالفت کرد. کریمی در این خصوص گفته است: «از آقای درخشان بابت این موضوع تشکر می‌کنم. این موضوع نشان‌دهنده محبت او است اما من قصد بازگشت به دنیای فوتبال به‌عنوان بازیکن را ندارم و تصمیمی که برای خداحافظی گرفته‌ام، قطعی است. درحال حاضر قصد ندارم به فوتبال برگردم. یکسری کارهای عقب‌افتاده دارم که باید به آنها رسیدگی کنم.» کریمی در گفت‌وگویش درباره تغییرات اخیر پرسپولیس هم صحبت کرده است: «از این‌گونه تغییر و تحولات در هر تیمی اتفاق می‌افتد اما امیدوارم هر تصمیمی که گرفته می‌شود به سود پرسپولیس باشد و این تیم نتیجه بگیرد.»

دونده معلول از قتل‌عمد تبرئه شد
اسکار پیستوریوس که ۶ مدال طلای مسابقات دو‌و‌میدانی جهان را دارد، متهم به قتل نامزدش ریوا استین کمپ، است. وی در نیمه شب چهاردهم فوریه ‌سال ۲۰۱۳ با شلیک ۴ گلوله باعث مرگ دوست دخترش شد. او مدعی است که ریوا استین کمپ را به اشتباه و با تصور این‌که سارقی وارد خانه شده به قتل رسانده است. بر همین اساس دادگاه عالی آفریقای‌جنوبی، روز پنجشنبه اسکار پیستوریوس را از اتهام قتل با انگیزه و برنامه‌ریزی قبلی تبرئه کرد. سریع‌ترین دونده معلول جهان، همچنان با اتهام قتل غیرعمد و حمل و استفاده غیرقانونی از سلاح گرم روبه‌روست. براساس این اتهامات و برابر قوانین جزایی آفریقای‌جنوبی، امکان صدور حکم حبس، برای مدت حداکثر 20‌سال برای پیستوریوس وجود دارد. پیستوریوس در تاریخ ورزش‌معلولان چهره‌ای استثنایی است و تاکنون در مسابقات پارالمپیک ۶ مدال طلا، یک نقره و یک برنز به دست آورده است.


تعداد بازدید :  86