شماره ۳۷۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
تیراندازان بدون فشنگ آماده می‌شوند!
انتظار حداقلی از رشته‌ای پرمدال

گروه ورزش| درحالی‌که فقط یک هفته تا آغاز بازی‌های آسیایی باقی مانده، تیراندازان اعزامی ایران به این رقابت‌ها همچنان به پیگیری تمریناتشان بدون فشنگ هستند. مشکل کمبود فشنگ بزرگترین مشکل در راه رسیدن به سکوهای آسیایی به نظر می‌آید و با این وضع نباید انتظار زیادی از کاروان 23 نفره تیراندازی کشورمان در اینچئون داشت.
بانوان، امید اصلی مدال
در بازی‌های آسیایی گوانگژو در‌ سال 2010، تیم تیراندازی ایران فقط 3 مدال کسب کرد که نکته جالب در این میان ناکامی مردان تیرانداز کشورمان بود. تیم تفنگ بادی 10 متر زنان (نقره)، تیم تفنگ 3 وضع زنان (برنز) و الهه احمدیی در تفنگ 3 وضع 50 متر (نقره) 3 مدال ایران در دوره قبلی را به دست آوردند تا این‌بار نیز بیش از آقایان به بانوان تیرانداز برای کسب مدال امید داشته باشیم. فدراسیون تیراندازی کشورمان برای این دوره نیز 23 تیرانداز را انتخاب کرده تا شانس خود را در رشته‌های تفنگ، تراپ، تراپ دوبل و تپانچه برای کسب مدال آزمایش کنند.
کمبود فشنگ در رشته‌ای پرمدال
شاید باورکردنی نباشد اما بزرگترین مشکل تیراندازان ایرانی برای حضور در بازی‌های آسیایی کمبود فشنگ است. تیراندازان کشورمان چند سالی است که به دلیل تحریم شرکت‌های مهمات‌سازی با مشکل کمبود فشنگ دست و پنجه نرم می‌کنند، به شکلی که در خیلی از تمریناتشان مجبورند بدون فشنگ تیراندازی را انجام دهند. این مسأله باعث شده انتظارات از این تیراندازان خیلی بالا نباشد و شاید تکرار همان 3 مدال دوره قبل مسئولان را راضی نگه دارد.
برخورداری: انتظار زیادی نداشته باشید
ابراهیم برخورداری، ملی‌پوش تپانچه کشورمان که اخیرا نیز به مسابقات جهانی اسپانیا اعزام شده بود و با کسب عنوان پنجاه‌وهشتمی به کشور بازگشت، در رابطه با وضع آمادگی تیراندازان به «شهروند» می‌گوید: «متاسفانه امکانات ما در حد بسیار پایینی است و فقط می‌توانیم در مسابقات تمرین کنیم و همان جا نیز باید مسابقه دهیم. شاید در ماه فقط 2 روز بتوانیم به صورت کامل تمرین کنیم و سایر روزها به دلیل نداشتن فشنگ نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.» وی همچنین می‌افزاید: «مسئولان نباید از رشته تیراندازی انتظار زیادی در بازی‌های آسیایی داشته باشند زیرا مقایسه امکانات ما با سایر کشورها خنده‌دار است. ابتدا باید حداقل امکانات برای تمرینات ما آماده باشد و سپس از ما انتظار مدال داشته باشند. با این حال شخصا سعی می‌کنم بهترین نتیجه را بگیرم.»


تعداد بازدید :  67