شماره ۳۷۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
ذره‌بين

کلاهبرداری در پوشش یک وکیل قلابی
مرد تبهکار که با جعل عنوان وکیل صدها‌ میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود، در یک مسافرخانه در جنوب تهران دستگیر شد.  28 خرداد امسال، زنی با مراجعه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی با طرح شکایتی اظهار داشت: چندی قبل از طریق یکی از بستگان خود که در بازار تهران مشغول به کار است با مردی به نام محمدرضا حدود 50ساله آشنا شدم که خود را وکیل دادگستری معرفی می‌کرد. به دلیل داشتن مشکل حقوقی با محمدرضا قرار ملاقات گذاشتم و او نیز قبول کرد تا وکالتم را قبول کند، به همین دلیل مبلغ 8‌میلیون تومان به‌عنوان پیش‌پرداخت از من دریافت کرد، اما پس از آن دیگر از او خبری نشد و تلفن‌همراه خود را خاموش کرد. کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی در تحقیقات خود متوجه شدند هیچ آدرس و نشانی مشخصی از دفتر وکالت محمدرضا در اختیار شاکی قرار ندارد. همچنین بررسی پرونده وکلا نشان داد، محمدرضا به هیچ عنوان وکیل نبوده و با جعل عنوان اقدام به کلاهبرداری کرده است. با انجام اقدام پلیسی، کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه محمدرضا را در یکی از مسافرخانه‌های محدوده راه‌آهن شناسایی کرده و متهم اوایل شهریور امسال دستگیر شد. در بازرسی از دو کیف‌دستی و همچنین اتاق محل اقامت متهم در مسافرخانه، ده‌ها برگه مربوط به اخذ وکالت کاری از افراد مختلف و همچنین ده‌ها برگه چک برگشتی مربوط به بانک‌های مختلف تهران کشف شد. با شناسایی افرادی که به متهم وکالتنامه داده بودند، مشخص شد محمدرضا با جعل عنوان وکیل دادگستری و به بهانه پیگیری پرونده و شکایت‌های حقوقی اقدام به گرفتن وجوهات چندمیلیون‌تومانی از طعمه‌های خود کرده است. در بررسی وکالتنامه‌های کاری و همچنین اظهارات برخی شکات مشخص شد متهم با گرفتن 10‌درصد از کل مبلغ چک‌های برگشتی، اقدام به کلاهبرداری از قربانیان کرده و بدین شیوه و شگرد بیش از 500‌میلیون تومان پول به جیب زده است. با شناسایی تعدادی از صاحبان اصلی چک‌ها و حضور این افراد در پلیس آگاهی کارآگاهان دریافتند، متهم علاوه بر دریافت 10‌درصد از دارندگان مبلغ چک و پس از برگشت زدن چک‌ها و گرفتن دستور قضایی با صاحبان اصلی چک تماس گرفته و با معرفی خود با عنوان وکیل دادگستری این افراد را تهدید به دستگیری کرده و با این شیوه و شگرد نیز اقدام به گرفتن پول در قالب گرفتن رضایت از شاکی و بعضا اخاذی کرده است. سرهنگ سعدالله گزافی رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به این خبر اظهار داشت: متهم با تهیه ده‌ها جلد کتاب حقوقی و مطالعه کامل این کتب، اطلاعات کاملی از مسائل حقوقی و کیفری به‌دست آورده و با سوءاستفاده از همین موضوع اقدام به کلاهبرداری از شکات و مالباختگان کرده است.

کشف 16‌هزار عدد قرص متادون از يک خانه
16‌هزار و 200 عدد قرص متادون غيرمجاز از خانه مرد تبهکار در شهرستان بجنورد کشف شد. به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ قربان محمد صادقي رئيس پليس مبارزه با موادمخدر خراسان‌شمالي در اين رابطه افزود: در پي گزارش رسيده مبني بر اين‌که مردي به صورت غيرمجاز اقدام به توزيع شربت و قرص‌هاي متادون در شهرستان بجنورد مي‌کند، بلافاصله موضوع در دستورکار پليس قرار گرفت. وي بيان داشت: ماموران با توجه به اهميت و حساسيت موضوع، به صورت ويژه وارد عمل شدند و با انجام اقدامات فني و پليسی خانه متهم را شناسايي و وي را دستگير کردند. رئيس پليس مبارزه با موادمخدر خراسان‌شمالي تصريح کرد: در بازرسي‌هاي به‌عمل‌آمده از منزل متهم تعداد قابل توجهي شيشه‌هاي حاوي شربت متادون، 16‌هزار و 200 عدد قرص متادون و 315‌هزار نخ سيگار قاچاق کشف شد. سرهنگ «صادقي» خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکيل پرونده به همراه موارد مکشوفه جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضایي تحويل داده شد.

کشف 45کیلو هرویین در مخفیگاه قاچاقچیان
45 کیلوگرم هرویین با تلاش مأموران انتظامی شهرستان میناب «هرمزگان» در بازرسی از مخفیگاه قاچاقچیان موادمخدر کشف شد. «جهانشیر جوادی‌زاده» فرمانده انتظامی شهرستان میناب گفت: در ادامه طرح‌های مبارزه با قاچاقچیان، توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان موادمخدر مأموران انتظامی شهرستان، در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت چند قاچاقچی در زمینه تهیه و توزیع موادمخدر از نوع هرويین، موضوع در دستورکار پلیس قرار گرفت. وی افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات و کسب اطمینان از درستی موضوع با هماهنگی مقام قضایی طی عملیاتی ویژه و ضربتی با ورود به مخفیگاه متهمان، در بازرسی از آن 45 کیلو و 300 گرم هرويین، چهار کیلو کراک و 400 گرم شیشه کشف کردند.


تعداد بازدید :  121