شماره ۳۷۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
رئیس جمعیت هلال‌احمر تشریح کرد
جزییات مرگ 2 دانش‌آموز در اردوگاه

دو تن از دانش‌آموزان عضو هلال‌احمر استان مرکزی که برای دوره آموزشی طرح دادرس به بندرانزلی اعزام شده بودند در دریا غرق و یک نفر در دم جان سپرد. ، 10 نفر از دانش‌آموزان با مربی خود وارد دریا می‌شوند که یک دفعه زیر پای آنها خالی می‌شود. با کمک مسئولان هشت نفر از این دانش‌آموزان نجات و متاسفانه دو تن جان خود را از دست دادند.
در پی غرق شدن دو نوجوان در اردوی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر این سازمان این ضایعه را به خانواده این دو نوجوان تسلیت گفت. رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور به تشریح جزییات حادثه مرگ ۲ دانش‌آموز در اردوگاه بندرانزلی پرداخت و گفت: وقتی دانش‌آموزان وارد اردوگاه می‌شوند؛ همه توصیه‌های ایمنی به آنها ارایه می‌شود، همچنین اردوگاه به صورت مستقیم به دریا راه ندارد و با دیوارکشی محصور شده است و این دانش‌آموزان در زمان ناهار و استراحت قصد رفتن به دریا را داشته‌اند.
دکتر فرهادی اظهار داشت: به رغم این‌که منطقه شنا ممنوع بود اما ممانعت‌های مربی هم موجب نشد که دانش‌آموزان وارد محوطه شنا نشوند. اصرارهای دانش‌آموزان باعث شد یکی از مربیان همراه آنها به سمت محوطه شنا ممنوع برود. هنگام شنا ناگهان زیر پای دانش‌آموزان خالی شد. 9 دانش‌آموز به سرعت نجات یافتند اما یکی از دانش‌آموزان غرق شد. دانش‌آموز دیگری هم که برای نجات همکلاسی خود به دریا رفته بود، دچار خفگی شد. تیم پزشکی بلافاصله وارد عمل شدندو عملیات سی‌پی‌آر انجام شد اما متاسفانه 2 دانش‌آموز در بیمارستان جان خود را از دست دادند. دکتر فرهادی از خانواده این دانش‌آموزان دلجویی کرد و گفت: همه دانش‌آموزانی که برای مسابقات المپیاد  به اردوگاه آمده بودند، رضایتنامه والدین داشتند و دارای گواهینامه پزشکی اولیه بیمه   هستند.
اطلاعیه سازمان جوانان هلال‌احمر
 در پی مرگ دو نوجوان
بر همین اساس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: متاسفانه در مسابقات المپیاد آماده که با حضور حدود 500 نفر از دانش‌آموزان سراسر کشور در قالب 32 تیم درحال برگزاری است، چند نفر از دانش‌آموزان خارج از قالب برنامه مسابقات و علیرغم اعلام مخالفت‌های مکرر سرپرست تیم اعزامی هلال‌احمر استان مربوطه، از محدوده اردوگاه محل برگزاری مسابقات خارج شده و در زمان و مکان شنا ممنوع به شنا پرداخته‌اند که با توجه به شرایط جوی دریا دو نفر از آنان به نام‌های «بهنام شاملو» و «ابوالفضل روشنایی» دچار غرق‌شدگی شدند.
 بلافاصله پس از این اتفاق و اطلاع نجاتگران و امدادگران هلال‌احمر مستقر در محل، عملیات امداد و احیا آغاز شد و در ادامه نامبردگان درحالی‌که عملیات CPR برای آنها ادامه داشت به بیمارستان شهید بهشتی انزلی منتقل شدند که متاسفانه علیرغم تلاش‌های صورت گرفته تیم پزشکی یک نفر از آنها به عملیات احیا پاسخ نداده و جان سپرد و نفر دوم نیز پس از عملیات احیا، تحت مداوای گروه پزشکی بیمارستان قرار گرفت که متاسفانه درنهایت وی نیز فوت کرد.
لازم به ذکر است؛ بلافاصله پس از اطلاع از حادثه، ریاست سازمان به همراه مدیران ارشد این سازمان جهت بررسی و پیگیری‌های لازم عازم محل برگزاری مسابقات در انزلی شدند و با حضور در بیمارستان در جریان روند اقدامات صورت گرفته قرار گرفتند.
پیام تسلیت
سازمان جوانان هلال‌احمر ضمن تسلیت به خانواده این دو عزیز از دست رفته، علو درجات در بهشت برین برای آنها و صبر جزیل برای بازماندگان را از خداوند متعال خواستار است.
به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر متن پیام تسلیت دکتر وحید قبادی‌دانا بدین شرح است:
وبشرالصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه راجعون
با نهایت تأثر و تأسف سانحه درگذشت آقایان بهنام شاملو و ابوالفضل روشنایی از دانش‌آموزان عزیز حاضر در مسابقات کشوری المپیاد آماده را به خانواده گرامی آنان و بازماندگان تسلیت عرض می‌نمایم.
این مصیبت، موجب تألم و تأثر عمیق اینجانب، همکاران سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، دانش‌آموزان و دوستان ایشان گردید.
بدون‌تردید تلاش این دو عزیز در طرح ملی دادرس که هدف آن ترویج فعالیت‌های امدادی، بشردوستانه و کمک به همنوعان می‌باشد قابل تقدیر است. از خداوند متعال برای خانواده ایشان در این غم بزرگ آرزوی صبر جمیل و اجر جزیل و علو درجات برای این دو عزیز را مسئلت می‌نمایم.»


تعداد بازدید :  110