شماره ۳۷۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
اخبار جهان

لاوروف:  تحریم‌ها روند صلح در اوکراین را مختل می‌کند
سرگئی لاوروف روز گذشته و در واکنش به تحریم‌های جدید غرب علیه مسکو گفت:  اتحادیه اروپا تصمیم گرفته  تا روند صلح اوکراین را با تحریم‌ها، مختل کند. به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه یک تلویزیون روسیه تأکید کرد:  اتحادیه اروپا با تشدید تحریم‌ها علیه مسکو تلاش‌ها برای برقراری صلح در شرق اوکراین را مختل کرده است.  رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: چنین تصمیمی در چنین لحظات حساسی و در زمانی که روند صلح در حال جان گرفتن و برقراری ثبات است، نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا مسیر مختل کردن روند صلح را در پیش گرفته است.  

CIA مدعی شد:شمار شبه‌نظامیان داعش بیش از 30‌هزار نفر است
نتایج بررسی‌ مقامات امنیتی آمریکا بیانگر این است که تعداد شبه‌نظامیان داعش در عراق و سوریه بین 20 تا 31‌هزار و 500 تن است. به گزارش CNN، در صورتی که این آمار حقیقت داشته باشد، به این معناست که تعداد اعضای داعش در عراق و سوریه 2برابر تعدادی است که آژانس سیا پیشتر تخمین‌زده بود؛ این آژانس پیشتر تعداد داعشی‌ها را حدود 10‌هزار تن اعلام کرده بود. یکی از سخنگوهای CIA گفت: این آمار جدید بازتاب افزایش اعضای داعش به خاطر سیستم قوی به خدمت‌گیری افراد توسط این گروه تروریستی از سراسر دنیاست و علامت آن هم دستاوردها و پیشرفت‌های این گروه در عراق و سوریه است.

کاهش 4‌درصدی حمایت اسکاتلندی‌ها از استقلال خود
یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد حمایت مردم اسکاتلند از استقلال کشورشان در فاصله تنها یک‌هفته مانده به برگزاری رفراندوم استقلال، 4‌درصد کاهش یافته و به 48‌درصد رسیده‌ است. به گزارش رویترز نظرسنجی YouGov برای روزنامه‌های تایمز و ساندی‌تایمز میزان حمایت‌ اسکاتلندی‌ها از ماندن زیر لوای بریتانیا را 52‌درصد و حمایت‌ها از استقلال و جدایی این منطقه از بریتانیا را 48‌درصد اعلام کرده است که این خود نشان‌دهنده کاهش حمایت‌ها از رفراندوم برای استقلال است.  

آلمان و انگلیس در حملات هوایی علیه داعش شرکت نمی‌کنند
وزیران امورخارجه آلمان و انگلیس اعلام کردند که برلین و لندن در حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه مشارکت نخواهند کرد.  به گزارش ایسنا فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان روز پنجشنبه در کنفرانس خبری مشترک با فیلیپ‌هاموند،‌ وزیر امور خارجه انگلیس در برلین گفت: بسیار واضح اعلام می‌کنم که برای شرکت در عملیات‌های هوایی در سوریه از ما درخواستی نشده است و ما نیز تمایلی به شرکت در این کمپین نداریم. فیلیپ‌هاموند نیز تأکید کرد: انگلیس به صورت کلی از رویکرد آمریکا برای توسعه و تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه دولت اسلامی (داعش) حمایت می‌کند اما با این حال انگلیس در هیچ‌گونه حمله هوایی در سوریه شرکت نخواهد کرد.  پس از اظهارات فیلیپ‌هاموند در برلین درخصوص موضع کشورش در قبال داعش، دفتر دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس با انتشار بیانیه‌ای سخنان ‌هاموند را رد و تأکید کرد که دولت لندن استفاده از نیروهای هوایی خود را برای مبارزه با داعش منتفی نمی‌داند.

خالد مشعل:چاره‌ای جز کامل کردن آشتی ملی بین گروه‌های فلسطینی نیست
رئیس دفتر سیاسی حماس گفت:  به‌رغم وجود اختلافات بین گروه‌های فلسطینی، چاره‌ای جز ادامه مبارزه ملی نیست. به گزارش تسنیم، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس که به دعوت منتصف المرزوقی رئیس‌جمهوری تونس، به این کشور سفر کرده است، گفت:  گرچه بین گروه‌های فلسطینی اختلاف وجود دارد اما چاره‌ای جز
 کامل کردن روند آشتی و ادامه مبارزه ملی نیست.

حیدرالعبادی:بعضی کشور‌های منطقه از تروریسم حمایت می‌کنند
نخست‌وزیر عراق در کنفرانس خبری با رئیس‌جمهوری فرانسه تأکید کرد: برخی کشورهای منطقه از تروربسم حمایت و آنها را تأمین مالی می‌کنند. به گزارش فارس، حیدرالعبادی در نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: گروه‌های تروریستی از سوی برخی از کشورهای منطقه حمایت مالی می‌شوند، بنابراین جامعه بین‌المللی در مبارزه با تروریست‌ها مسئول هستند.  تروریست‌ها دارای یک شبکه اعزام نیرو هستند و لازم است این شبکه مورد هدف قرار بگیرد تا از ورود تروریست‌ها به عراق و سوریه جلوگیری شود.  نخست‌وزیر عراق در ادامه سخنان خود افزود: عراق نیازی به اعزام نیروی زمینی از سوی هیچ کشوری ندارد و اکنون عراق نیروهای مبارز زیادی دارد که توان مقابله با داعش را دارند.


تعداد بازدید :  114