شماره ۳۷۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
گزیده خوانی

 بانک‌ها شرکت‌هایشان را نفروشند جریمه می‌شوند|  محمدرضا پورابراهیمی‌داورانی نایب‌رئیس کمیسیون مشترک بررسی لایحه رفع موانع تولید با بیان این مطلب که نمایندگان مجلس با مواد 24 و 30 لایحه مخالف هستند، گفت: در صورتی‌که بانک‌ها از واگذاری‌ بنگاه‌های اقتصادی خود اجتناب کنند مجبور به پرداخت مالیات با نرخ ۲۸‌درصد هستند که این نرخ هرساله با رشد ۳‌درصدی همراه
خواهد بود.  
    واسطه‌ها به دنبال تخفیف‌های آنچنانی از نفت ایران| محسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت گفت: ما شرایط خاصی برای صادرات نفت به آفریقای جنوبی نداریم و هر زمان آفریقای جنوبی آمادگی داشته باشد، استقبال می‌کنیم. او تصریح کرد:  آفریقای جنوبی از ما تخفیفی درخواست نکرده، اما واسطه‌ها به دنبال گرفتن تخفیف‌های آنچنانی هستند، اگر آفریقای جنوبی بخواهد مثل سابق عمل کند ما مشکلی برای صادرات نفت به این کشور نداریم.   
   ایران از روسیه غلات وارد می‌کند| شرکت دولتی تجارت غلات روسیه اعلام کرد: روسیه به دنبال صدور سالانه ۵۰۰‌میلیون دلار غلات به ایران در قبال دریافت نفت از این کشور است. آندری گورماخ، معاون اول شرکت دولتی تجارت غلات روسیه گفت، این شرکت آماده است در قبال دریافت نفت، سالانه بین یک تا 2‌میلیون تن غلات به ایران صادر کند.  
  در معامله با روس‌ها دقت کنید| مسعود دانشمند عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تأکید کرد: در معامله با روس‌ها باید دقت زیادی کنیم و حافظه‌ تاریخی خود را در ارتباطات تجاری و سیاسی با روسیه از دست ندهیم. او افزود: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های بازار محصولات کشاورزی که در روسیه برای ما به وجود آمده این است که فصل سرمای آنها مقارن با فصل میوه‌دهی باغات جنوب ایران است.  

 


تعداد بازدید :  74