شماره ۳۷۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
خبر

رئیس‌پلیس راهور ناجااعلام کرددرآمد 1100‌میلیارد تومانی پلیس از جرایم رانندگی در‌ سال گذشته
درآمد سالانه جرایم راهنمایی و رانندگی در برخی موارد از بودجه سالانه کشور بیشتر است
‌ایسنا| رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از جمع‌آوری سالانه یک‌هزار‌میلیارد تومان جرایم رانندگی در کشور خبر داد.    
سردار اسکندر مؤمنی در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه در کشور یک‌هزار‌میلیارد تومان از طریق جمع‌آوری جرایم رانندگی به خزانه دولت واریز می‌شود.    
مؤمنی، درآمد ناشی از جرایم رانندگی را منبع اصلی نیروی انتظامی برای تأمین نیازهای مراکز، کمک به استان‌های کمتر برخوردار، اصلاح وضع جاده‌ها به‌ویژه نقاط حادثه‌خیز، فرهنگ‌سازی و آموزش در جامعه دانست.    او با اشاره به این‌که در‌سال گذشته بیش از 1100‌میلیارد تومان از محل جمع‌آوری جرایم رانندگی به خزانه واریز شد، گفت:     پیش‌بینی می‌شود این میزان در‌سال آینده رشد 40‌درصدی داشته باشد.    مؤمنی درآمد ناشی از جرایم رانندگی را یک منبع دایمی و بسیار کلان برای کشور دانست و گفت: در برخی موارد درآمد سالانه جرایم راهنمایی و رانندگی از بودجه سالانه کشور نیز بیشتر می‌شود.    به گفته وی، این منبع درآمد در راستای توسعه سیستم هوشمند جاده‌ای در استان‌های کمتربرخوردار همچون چهارمحال‌و‌بختیاری که در یک اقلیم بسیار خاص و حساس قرار گرفته‌اند، استفاده خواهد شد.    
او در گفت‌وگو با استاندار چهارمحال و بختیاری، به ظرفیت عظیم گردشگری در این استان اشاره کرد و گفت: این استان قطب گردشگری کشور محسوب می‌شود، بر همین اساس ایمن‌سازی و رفع نقاط‌ حادثه‌خیز جاده‌های این استان به‌ویژه در مناطق کوهستانی یک امر بسیار ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.  او با بیان این‌که استان چهارمحال و بختیاری در استفاده از سیستم کنترل هوشمند جاده‌ای با حد مطلوب فاصله بسیاری دارد، بر ضرورت استفاده از ابزارهای نوین در راستای پیشگیری از وقوع حوادث و سوانح جاده‌ای تأکید کرد.    
مؤمنی با تأکید بر لزوم استفاده بهینه از سیستم کنترل هوشمند در جاده‌های کوهستانی، عدم استفاده از این سیستم در نقاط حادثه‌خیز استان را موجب بروز حوادث و سوانح دلخراشی همچون کشته‌شدن معلمان و دانش‌آموزان در جاده‌های استان بیان کرد.    
او با بیان این‌که ضعف استفاده از سیستم هوشمند جاده‌ای در استان مشهود است، از تخصیص اعتبارات لازم از محل منابع جریمه‌ها برای نصب و اصلاح سیستم کنترل هوشمند جاده‌های استان خبر داد و گفت: درحال حاضر تنها 20‌درصد از نقاط حادثه‌خیز استان مجهز به این سیستم هستند.    
رئیس پلیس راهور ناجا به نقاط فراوان حادثه‌خیز در این استان همچون محور لردگان، خوزستان، ایذه اشاره و بر لزوم آشکار‌سازی و برطرف‌کردن نقاط حادثه‌خیز این منطقه تأکید کرد و گفت: همه دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه باید تمام امکانات و تجهیزات خود را برای رفع نقاط حادثه‌خیز در این منطقه به کار بگیرند، چرا که تاکنون تلفات و خسارت‌های جانی و مالی بسیار زیادی را به کشور تحمیل کرده‌ است.    

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور خبر داد واگذاری انتخاب شهردار شهرهای زیر 200‌هزار نفر به مردم
ایسنا| معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اعلام این‌که در قانون بودجه اعتباری بالغ بر یکهزار‌میلیارد تومان برای شهرهای کوچک مصوب شده است، افزود: این بودجه برای این منظور مصوب شده تا شهرداری‌ها مشکلات خدمات‌رسانی خود را حل کنند.  
هوشنگ خندان‌دل در جلسه شورای اداری قزوین اظهار کرد:   اکثر فعالیت‌ها و تولیدات در قسمت کوچک‌تری از ایران متمرکز و توزیع جمعیت به صورت نامتوازن شکل گرفته است.  
او ادامه داد: تمرکز جمعیت در برخی از نقاط کشور بیشتر از سایر مناطق است و برخی از شهرها نیز تقریبا از جمعیت تهی شده است که ادامه این روند، تأمین‌کننده منابع کشور نخواهد بود.  
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به این‌که شکل‌گیری شهرهای جدید حاشیه‌نشینی و بزهکاری را به دنبال دارد، تصریح کرد: تمرکز بر تولید در مناطقی از کشور، دست‌یابی افراد را به درآمد محدود می‌کند و ناامیدی را در پی دارد.  معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت:   مصوب شده است شهردار شهرهای با جمعیت کمتر از 200‌هزار نفر، به‌صورت مستقیم و توسط مردم انتخاب شود.  
او توجه به رفع مشکلات شهرهای کوچک و متوسط در کشور را راه‌حل مناسبی برای تمرکززدایی برشمرد و افزود: توجه به نظام‌های برنامه‌ریز، عدم تمرکز و رسیدگی به مشکلات شهرهای کوچک یکی از سیاست‌هایی است که در برنامه قرار دارد.  
خندان دل با اشاره به این‌که برخی از قوانین باید اصلاح و قوانین جدید وضع شود، توضیح داد: لایحه‌ای تنظیم و به دولت ارایه شده است که براساس آن نظام بهبودیافته‌ای برای شهرها پیشنهاد شده است.  
او تأکید کرد: باید در قانون مالیات بر ارزش افزوده تجدیدنظر شود تا این مالیات‌ها در اختیار شهرداری همان شهر قرار گیرد.  

 


تعداد بازدید :  89