شماره ۳۷۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
آب و هوا


... کاهش دما و رگبار در شمال کشور
بررسی‌ داده‌های ماهواره‌های هواشناسی نشان می‌دهد در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه (22 تا 24 شهریورماه) در سواحل شمالی کشور و به تدریج از روز یکشنبه علاوه بر سواحل در مناطقی از شمال غرب و شمال شرق کشور افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق و کاهش دما رخ می‌دهد.
براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از روز شنبه تا دوشنبه هفته جاری، دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود و هنگام بعد از ظهر روزهای جمعه و یکشنبه در استان‌های ایلام و خوزستان پدیده باد و گرد و خاک دور از انتظار نیست.
آسمان تهران امروز شنبه صاف، در شهرهای جنوبی استان همراه با وزش باد و گرد و خاک و در روز یکشنبه صاف و همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین دمای هوا در روز شنبه 35 و کمترین آن 23 خواهد بود. حداکثر و حداقل دمای تهران در روز یکشنبه 34 و 22 درجه است.
بنا بر اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور هوای سه کلانشهر تهران، مشهد و تبریز در شرایط سالم و اهواز در شرایط پاک قرار دارد.
بر همین اساس کیفیت هوای پایتخت طی هفته گذشته بر اساس شاخص‌های کیفیت هوا، در شرایط نسبتاً سالم قرار داشته است. شاخص میانگین کیفیت آلاینده‌های منواکسید کربن، ازن، دی‌اکسید نیتروژن و دی‌اکسید گوگرد طی روز گذشته در تهران به ترتیب روی اعداد ۲۴، ۹، ۴۴ و ۲۰ قرار گرفته است. شاخص کیفیت هوای تهران درباره آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و ۵/۲ میکرون به ترتیب روی اعداد ۴۳ و ۵۷ قرار دارد.
در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم استان‌های همدان، اردبیل و چهارمحال  و بختیاری، خنک‌ترین و استان‌های خوزستان و بوشهر گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند. در شبانه روز گذشته بین مراکز استان‌ها، اهواز با ۴۲ درجه سانتی‌گراد و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری در هنگام شب با حدود ۶ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای کشور بودند.


تعداد بازدید :  84