روایتهای زیادی از دستمزد کارگران سکوها وجود دارد. اما درواقع هیچکس حاضر به ارایه آمار دقیق نیست؛ حتی یکی از مهندسان پیمانکار شرکت نفت در پاسخ به این سوال، فقط گفت «حقوقها نسبتا بالاست»! درنهایت یکی از مهندسان مکانیک شاغل در لاوان که میخواهد بينشان باشد دراینباره صحبت کرد: او مدرک کارشناسیارشد مهندسی مکانیک دارد و بیش از 12سال است که روی سکو کار میکند. کار از ساعت 6 صبح آغاز میشود تا 2 بعدازظهر و ادامه آن از 4:30 بعد از تا 10:30 شب ادامه مییابد. شکاری دراینباره میگوید: اغلب اوقات پیمانکاران با کارگران برخورد مناسبی نمیکنند. ممکن است چند ماه بگذرد و کارمندان حقوقی دریافت نکنند و این امر به نارضایتی آنان منجر شده است. به همین دلیل شرکت تأسیسات دریایی برای حمایت از کارگران، بهطور مستقیم وارد عمل شده و حقوق کارگران را پرداخت میکند و از قرارداد پیمانکار کسر میکند. درگذشته حقوق آنها خیلی نامرتب پرداخت میشد اما اکنون این وضع کمی بهبود یافته و تمام کارگران ایرانی فعال در سکوها بیمه وزارت کار هستند. یکی از نگرانیهای کارگران به غیر از حقوق غیرمکفی، دوری از خانواده است که آنها را بیش از دودهای سمی آزار میدهد. زندگی نابسامان خانوادگی، به دلیل دوری از همسران ماهیت کار اقماری است و کار غیراستاندارد زندگی آبیپوشان را سختتر میکند. همین دغدغه و استرسهای کاری باعث فراموشکاری آنها میشود. چرا که به گفته منبع ناشناسمان، طیف دستمزد کارمندان جزیره 5/1 تا 10میلیون تومان است اما طیف دستمزدی کارگران بسیار کمتر است و بین 600 تا يكمیلیون و 600هزار تومان است. اغلب مهندسان و افسران پس از 15سال خدمت در دریا به خشکی و کارهای اداری منتقل میشوند اما برای کارگران چنین نیست. و این رنج کارگران اقماری ادامه دارد.