شماره ۳۷۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

ظرفیت ذخیره ایران 28‌میلیون بشکه
به گزارش رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: افزایش قابل توجه ظرفیت ذخیره نفت ایران به این کشور انعطاف بیشتری در صادرات نفت خواهد داد. براساس این گزارش افزایش اخیر ظرفیت ذخیره نفت و ساخته شدن 4 مخزن با ظرفیت هرکدام یک‌میلیون بشکه در جزیره خارک، مجموع ظرفیت ذخیره نفت این کشور را به 28‌میلیون بشکه رسانده است، در حالی ‌که این رقم در حدود ‌سال 2000 میلادی تنها 7‌میلیون بشکه بود.

کاهش سودبانکی در کره‌جنوبی
بانک کره سود وام بانک‌های این کشور را تغییر نداده است زیرا مشغول بررسی تأثیر آخرین کاهش نرخ سود و انگیزش‌های مالی در چهارمین اقتصاد بزرگ آسیاست. در این میان سهام کره‌جنوبی دچار نوسان شد و به این ترتیب عایدی 3ساله آن به پایین‌ترین میزان طی یک‌سال اخیر رسید. این امر پس از آن اتفاق افتاد که لی اعلام کرد: یکی از اعضای هیأت‌رئیسه خواهان کاهش نرخ سود شد.

HP به روسیه رشوه داده است
قاضی یکی از دادگاه‌های کالیفرنیا به شرکت کامپیوتری HP دستور داد 5/58میلیون دلار جریمه برای نقض قانون دولت بپردازد. این شرکت به مقامات دولتی مسکو رشوه داده بود تا برنده یک قرارداد بزرگ با دفتر کل دادستانی این کشور شود. زیرمجموعه شرکت هیولت پاکارد در روسیه میلیون‌ها دلار از یک منبع پنهانی رشوه داد تا قراردادهای کلان دولتی را برای این شرکت تضمین کند. این شرکت علاوه بر روسیه به مکزیک و لهستان نیز رشوه داده است.

دفاع دولت چین از قانون آنتی تراست
پس از آن‌که گروه‌های تجاری آمریکایی و اروپایی اعلام کردند محققان چینی درخصوص هدف‌گیری کسب‌وکار‌های چینی تعبیض کرده‌اند. دولت این کشور از تحقیقات اخیر آنتی تراست خود دفاع کرده که شامل تحقیق در مایکروسافت و فولکس واگن است. سه قانونگذار آنتی تراست چینی در جلسه مطبوعاتی نادر، اعلام کردند 10‌درصد تحقیقات آنتی مونوپولی شامل کسب وکارهای خارجی هستند.


تعداد بازدید :  95