شماره ۳۷۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
میز خبر

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور:  پرونده فوتبالیست تیم‌ملی در مراجع قضایی پیگیری می‌شود
فارس| فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور با اشاره به درگیری فوتبالیست معروف با محیط‌بانی در یکی از مناطق حفاظت شده استان مازندران گفت:  پرونده قضایی این فوتبالیست در مراجع قضایی درحال پیگیری است.  
سرهنگ حمیدرضا خیلدار، درباره درگیری یکی از اعضای تیم‌ملی فوتبال ایران با
محیط بانی در مازندران اظهار داشت: در هفته گذشته یکی از اعضای تیم فوتبال با ورود به منطقه  حفاظت‌شده‌ای در استان مازندران با محیط‌بانان این منطقه درگیر شد.  
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور ادامه داد: بر اثر این درگیری، محیط‌بان مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد.  
او با اشاره به تشکیل پرونده قضایی توسط اداره کل محیط‌زیست استان مازندران برای این فوتبالیست گفت: این پرونده هم‌اکنون در مراجع قضایی به جریان افتاده و درحال پیگیری است.  
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور یادآور شد: قوانین زیست‌محیطی برای هیچ‌کسی و در هر سمتی تبعیض قایل نمی‌شود اگرچه در برخی جاها خلأهایی وجود دارد.  
سرهنگ خیلدار ادامه داد: خوشبختانه با توجه به این‌که قضات با دغدغه‌های زیست‌محیطی آشنا هستند معمولا رأی را به نفع سازمان محیط‌زیست صادر می‌کنند.  
 
وزیر ورزش و جوانان خبر داد
اجرای طرح «همیاران ازدواج» از امسال در دانشگاه‌ها
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اجرای طرح همیاران ازدواج، گفت: معاون ساماندهی امور جوانان نشست‌هایی برای اجرای طرح همیاران ازدواج برگزار کرده‌اند و من در چند نشست‌ شرکت کرد‌ه‌ام و این طرح در‌سال تحصیلی جدید اجرایی می‌شود.  
دکتر محمود گودرزی، افزود: برخی از طرح‌های مطرح‌شده در حوزه جوانان نیازمند راهکارهای قانونی هستند و برخی دیگر با مصوبات وزارت ورزش و جوانان قابلیت اجرایی دارند که با تلاش‌های صورت‌گرفته طرح همیاران ازدواج اجرایی می‌شود.  
فروردین‌ماه سال جاری دکتر محمود گلزاری - معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان - گفته بود: به معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری پیشنهاد داده‌ایم در هر دانشکده برای یک یا دو استاد قابل اعتماد و مقبول به‌عنوان همیاران ازدواج درباره چگونگی گفت‌وگو با دانشجویانی که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند، دوره‌های آموزشی برگزار شود و علاوه بر آن نیز از دانشکده‌ها بخواهیم که حق‌التدریس به آنان پرداخت کنند.  

راه‌اندازی نخستین شعبه دادسرای ویژه محیط‌زیست در کشور
مهر| دادستان اردبیل از راه‌اندازی نخستین شعبه دادسرای ویژه محیط‌زیست در کشور برای رسیدگی هرچه سریع‌تر به پرونده‌های زیست‌محیطی خبر داد.
ناصر عتباتی افزود: به لحاظ اهمیت زیست‌محیطی استان اردبیل از نظر پوشش گیاهی، تنوع‌زیستی و تنوع حیات‌وحش از یک‌سو و بالا بودن میزان تخلفات در زمینه قاچاق چوب شکار و صید و تصرف و تجاوز به زیستگاه‌ها و اراضی ملی شعبه دادیاری ویژه محیط‌زیست در این استان تشکیل شد.
به گفته وی، در این شعبه تمام جرایم مربوط به محیط‌زیست و منابع طبیعی زیرنظر مستقیم دادستانی به صورت ویژه رسیدگی می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل اظهار داشت: در این دادگاه پرونده‌های زیست‌محیطی به صورت ویژه و چنانچه پرونده مهمی باشد خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.
عتباتی تصریح کرد: پرونده‌های زیست‌محیطی که در سایر شعبات ثبت می‌شوند به این شعبه ارجاع داده می‌شوند تا به صورت ویژه رسیدگی شوند.
او افزود: برای قاضی این شعبه نیز آموزش‌های ویژه زیست‌محیطی در نظر گرفته شده تا با آگاهی کامل پرونده‌های مربوط به آن
رسیدگی شود.
دادستان اردبیل تأکید کرد: همچنین با مسئولان محیط‌زیست و منابع طبیعی هماهنگی‌های لازم انجام شده تا با قاضی این شعبه در ارتباط مستقیم بوده و ضمن دادن اطلاعات کافی وی را برای بررسی‌های میدانی و بازدید از محل جرایم و تخلفات همراهی کنند.
عتباتی یادآور شد: همچنین در این شعبه محیط‌بانان و جنگلبانانی که ضابط دادگستری هستند دائما حضور خواهند داشت تا پرونده‌ها به صورت تخصصی‌تر بررسی شود.
او با بیان این‌که راه‌اندازی این شعبه در راستای حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست استان است، گفت: انتظار می‌رود مسئولان این ارگان‌ها در راستای افزایش انگیزه از قضاتی که با شجاعت شکارچیان و قاچاقچیان و مجرمان زیست‌محیطی را محکوم می‌کنند
قدردانی کنند.


تعداد بازدید :  83