شماره ۳۷۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
روز ملي سينما با چاشني آرزوهاي مديران سينمايي

به مناسبت روز ملی سینما حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، حبیب ایل‌بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوان، محمد طباطبایی‌نژاد مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و حسین مسافرآستانه مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری از آرزوهایشان برای یک‌سال آینده سینما سخن گفتند.
همدلی به‌وجود‌آمده در سینما
تداوم داشته باشد
حجت‌الله ایوبی: رئيس سازمان سينمايي
نخستین آرزوی من این است که فضای مثبت و خوبی که در سینمای ایران به وجود آمده با همدلی ادامه پیدا کند زیرا در سایه این همدلی به هدف‌های والایمان برای سینمای ایران خواهیم رسید.  بعد از گذشت یک‌سال از آغاز فعالیت‌های تیم مدیریتی سینمایی در دولت یازدهم شاهد کاهش مقاومت بین بخش‌های مختلف سینمایی نسبت به حضورشان کنار هم هستیم و همه بخش‌ها درحال متحد شدن هستند و این نشان می‌دهد مقاومت منفی که در برخی بخش‌ها وجود داشت، در هم شکسته است.  نوید این آشتی را در آستانه شانزدهمین جشن خانه سینما شاهد هستیم. درحالی‌که پیش از این برخی سینماها درحال تعطیلی بودند و صدای اعتراض سینماداران به آسمان بلند بود اما خوشبختانه درحال حاضر چنین نیست و فضای سینما کاملا عوض شده است و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند و اقتصاد سینما به رونق برسد.
امیدوارم مردم در شهرهای کوچک
دیدن فیلم در سینما را تجربه کنند
حبيب ایل‌بیگی: مدیرعامل انجمن سینمای جوان
سینمای ایران، سینمای مطرح و مستقلی در دنیاست، بزرگترین آرزوی من این است همه علاقه‌مندان به سینما در سراسر کشور که هنوز دیدن فیلم در سالن سینما را تجربه نکرده‌اند بتوانند در سایه ساخت‌وسازهای سالن‌های سینما از داشتن یک سالن خوب در شهر خود بهره ببرند.  وقتی حرف از نداشتن سالن سینما به میان می‌آید و عنوان می‌شود که برخی از شهرهای کوچک سالن سینما ندارند برخی تعجب می‌کنند اما واقعیت این است که هنوز برخی از مردم هستند که سالن سینما برای فیلم دیدن در شهرهای خود ندارند. متاسفانه عمده توجه به سینما در تهران و شهرهای بزرگ متمرکز شده است و این درحالی است که ایران تنها تهران یا چند شهر بزرگ نیست. من امیدوارم در سالی که پیش روی سینمای ایران است، عدالت فرهنگی در شهرها حاکم شود و همه مردم ایران در نقاط مختلف از حق داشتن حداقل یک سالن برخوردار شوند.  ایل‌بیگی در پایان صحبت‌های خود گفت: یکی از آرزوهای بزرگ من در حوزه فعالیت انجمن سینمای جوان این است که فضای ناامیدی و تلخ و سیاهی از فیلم‌های کوتاه رخت بربندد و فیلمسازان فیلم کوتاه با نگاه مثبت و شیرین‌تری به دنیای اطراف نگاه کنند و فضای یأس و ناامیدی به فضای امید تبدیل شود.
مرکز گسترش
 به مرکز ملی سینمای مستند تبدیل شود
محمدمهدی طباطبایی‌نژاد: مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
آرزو دارم که مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به مرکز ملی سینمای مستند تبدیل شود. از سوی دیگر بنیاد ملی انيمیشن ایران به‌عنوان نهادی مستقل از سایر مراکز زیرمجموعه سازمان سینمایی تأسیس شود.
سینمای ایران در سبد خانواده‌ها جا گیرد
حسین مسافرآستانه: مدیر مجموعه موسسه رسانه‌های تصویری
 آرزو دارم در کنار تولید آثار خوب فرهنگی و هنری، نیازهای صنعت سینما به‌عنوان خاستگاه فرهنگی و اجتماعی برای جامعه تأمین شود.  امیدوارم سینمای ایران در سبد هزینه خانواده‌ها جا گیرد و مردم به جای پرداخت هزینه برای فیلم‌های سخیف یا تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای به سینمای ملی و وطنی روی آورند و عاشق سینمای ایران شوند.  آرزوی قرار گرفتن سینمای ایران در سبد هزینه خانواده به دلیل مشکلات سخت‌افزاری که پیش رو داریم به سرعت محقق نمی‌شود اما اگر برنامه‌ریزی درستی در شبکه نمایش خانگی شود این مهم امکان‌پذیر می‌شود و دیگر آرزوی دور از دسترسی نیست و آثار سینمای ایران توسط شبکه نمایش خانگی و به واسطه موسسه رسانه‌های تصویری در دسترس عموم مردم قرار مي‌گیرد.  تحقق برنامه‌های مختلف نهادهای سینمایی زیرمجموعه سازمان سینمایی در گرو همکاری با یکدیگر است.
منبع: مهر


تعداد بازدید :  63