شماره ۳۷۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

در چهارمین روز برگزاری جشن‌های خانه سینما مراسم نکوداشت چهار هنرمند و سینماگر چهارشنبه‌شب در خانه سینما برگزار شد و از امین تارخ، فرید مصطفوی، مجید مسچی و حسین ملکی‌گرد تقدير به عمل آمد.

ارسلان کامکار، نوازنده ویولن و مایستر ارکستر سمفونیک تهران از ساخت کنسرتو برای ساز عود خبر داد. کامکار با اعلام این خبر گفت:  کنسرتو برای ساز عود، مجموعه‌ای بی‌کلام است که آن را برای ارکستر سمفونیک و عود نوشته‌ام و درحال حاضر مشغول ضبط آن هستیم.

امیرحسن چهلتن از مجوز نشر گرفتن مجموعه داستان «یک واقعیت باورنکردنی» خبر داد.

سیامک احصایی نمایشنامه «دریای واژگون» نوشته فارس باقری را برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر ارایه کرد.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با رویکرد مقاومت، بصیرت و شکوفایی همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس در ایران و چند کشور جهان برگزار می‌شود.

ریچارد کیل دشمن خونی جیمز باند در 74سالگی درگذشت.  ریچارد کیل که هم در فیلم «آرواره‌ها» بازی کرده بود و هم شخصیت نقش منفی جیمز باند را با آن دندان‌های فلزی‌اش ایفا کرده بود، در فیلم‌های «جاسوسی که عاشقم بود» و «مون راکر» در نقش دشمن جیمز باند در برابر دوربین رفته بود.

بیست و هشتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۱۱ تا ۱۴ مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود.

فهرست ۳۲ اثر کوتاه و نیمه‌بلند پویانمایی بخش مسابقه سینمای ایران بیست و هشتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام شد.

سومین جشنواره تئا‌تر شهر از ۱۰مهرماه توسط معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراکز فرهنگی و هنری و فرهنگسراهای شهر تهران برگزار می‌شود. اين جشنواره کارگاه آموزشی «تئاتر ماسک کامل» را توسط دکتر غلامرضا شهبازی برگزار می‌کند.

فیلم کوتاه «سراب» به نویسندگی و کارگردانی «جواد پورحیدری» جایزه هیأت داوران جشنواره insight half هندوستان را دریافت کرد.

نمایش «یرما» نوشته فدریکو گارسا لورکا به کارگردانی سماء موسوی که به‌تازگی اجرای خود را در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان به پایان رسانده است، نیمه دوم‌ سال در کشور آلمان به صحنه می‌رود.


معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از انتشار دیوان شعرهای زنده‌یاد «علی‌اضعر عباسی‌ آرام» تا پایان‌ سال خبر داد.

سرتیپی از گذشتن فروش «شهر موش‌ها2» از مرز 3‌میلیارد تومان خبر داد.

فیلم «ملبورن» ساخته نیما جاویدی به‌عنوان یکی از 14 فیلم بخش رقابتی دهمین جشنواره بین‌الملی فیلم زوریخ انتخاب شد.

 


تعداد بازدید :  82