شماره ۳۷۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
دلاور بلوچ ایرانی جان بر سر راه عشق گذاشت

«یارمحمد درزاده» دلاور بسیجی بلوچ ایرانی با نثار جان شیرین در راه عشق به نظام اسلامی و پاسداری از کیان میهن به مدعیان دروغین دفاع از حقوق اقوام ایرانی و اقلیت‌های مذهبی ثابت کرد که قوم بلوچ آرامش و آسایش خود را در مشارکت جمعی یاران میهن می‌جوید و بر القائات دشمنان ارزشی نمی‌نهد.  
به گزارش ایرنا، شهادت مرزدار بسیجی بلوچ در منطقه صفر مرزی سراوان در مصاف با تروریست‌های مزدور، بار دیگر روح عزت، اقتدار و شجاعت قوم بلوچ در پاسداری از مرزهای میهن اسلامی را به اثبات رساند.
شهید یارمحمد درزاده به‌عنوان پاسدار نیروی زمینی سپاه به همراه همرزمانش بامداد روز سه‌شنبه 18 شهریور ماه جاری در پاسگاه مرزی میل 171 همجوار با روستای آسکان شهرستان سراوان در مقابل هجمه مزدوران استکبار و اعضای گروهک‌های تروریستی، دلیرانه ایستادگی کرد و دشمنان ایران و اقوام ایرانی را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام گذاشت.  
شهید یارمحمد درزاده، فرزند باران،‌ سال 1357 در روستای «سوخته مک» یکی از روستاهای مرزی بخش بم پشت از توابع شهرستان سراوان دیده به جهان گشود و خانواده‌اش در آن دوران به دلیل فقر مطلق حاکم بر منطقه و نبود فضای آموزشی نتوانستند وی را به مدرسه بفرستند.
خانواده این شهید از قشر فقیر و کم درآمد منطقه هستند و تنها ممر درآمدی آنان از راه کارگری و کارهای سخت به دست می‌آید اما هیچگاه در تربیت فرزندانی شجاع، سالم، غیور و دوستدار اسلام کوتاهی نکردند که شهید یارمحمد درزاده یکی از ثمرات این خانواده شریف محسوب می‌شود.
شهید یارمحمد به‌عنوان دومین فرزند خانواده به اتفاق 5 برادر و 4 خواهر خود با صبر و استقامت در برابر ناملایمات زندگی ایستادگی می‌کرد و از کودکی در تلاش برای تأمین معاش خانواده کمک می‌کرد.
این شهید بزرگوار پس از گذراندن خدمت مقدس سربازی و ازدواج که حاصل آن 2 دختر و 2 پسر است برای انجام رسالت ملی در تأمین امنیت منطقه و کمک به ساختن فردایی بهتر برای مردمانش در طرح شهید شوشتری که مبتنی‌بر مشارکت بومیان منطقه برای پاسداری از مرز بود نام نویسی کرد و در این مدت به‌عنوان پاسدار نیروی زمینی سپاه در نقطه صفر مرزی مشغول به حراست از مرزهای میهن اسلامی در شهرستان سراوان بود.
یکی از همرزمان شهید می‌گوید: یارمحمد، دلاوری نترس و جان بر کف بود و هیچگاه در میدان نبرد و دفاع از مرزهای میهن پشت به دشمن نکرد و با کسانی که به دروغ مدعی دفاع از قوم بلوچ بودند به‌شدت مخالفت می‌کرد.
عبدالغفور درزاده افزود: قوم بلوچ مانند دیگر اقوام ایران هیچگاه در دفاع از مرزهای ایران‌زمین پشت به دشمن نکرده است، چه آن زمان که نیروهای انگلیسی با تجاوز به خاک ایران قصد تصرف منطقه را داشتند و چه اکنون که نوکران اجنبی با شعار مردم فریب و در لباس خودی قصد ایجاد اختلاف و ضربه‌زدن به وحدت مردم را دارند، قاطعانه در مقابل آنان ایستادگی کرده‌اند و وجود مقبره‌های سربازان انگلیسی شاهدی بر این ادعاست.
وی تصریح کرد: دشمنان ایران و نظام اسلامی بدانند که دلیر مردان بلوچ و سیستانی تا آخرین قطره خون خود از دستاوردهای انقلاب اسلامی و مرزهای میهن دفاع و حفاظت می‌کنند.
مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به خبرنگاران گفته بود که هوشیاری پاسداران مستقر در منطقه مرزی سراوان و حضور بسیجیان محلی باعث تلفات سنگین به گروهک تروریستی جیش‌العدل شد و آنها که به قصد تصرف پاسگاه مرزی حمله کرده بودند مجبور به فرار به داخل خاک پاکستان شدند.
سردار رمضان شریف درباره علت حمله گروهک تروریستی به پایگاه مرزی سراوان گفت: بعد از کشته شدن یکی از اعضای این گروه تروریستی که به سبب مشکلات درون گروهی خودشان شکل گرفته بود، آنها به دنبال ابراز وجود در عرصه افکار عمومی بودند و بدین ترتیب قصد جنجال‌آفرینی در سراوان را داشتند که این بار با شدت عمل مرزبانان کشورمان مواجه شدند.  
رئیس روابط عمومی سپاه پاسداران ادامه داد: گروهک تروریستی جیش العدل در این حادثه دچار تلفات سنگینی شد که البته در این اقدام تروریست‌ها، یک نفر از پاسداران غیور کشورمان به فیض شهادت نایل آمد و 2 نفر از بسیجیان زخمی شدند.  
شریف درباره توافقات مرزی با پاکستان نیز گفت: در زمینه مبارزه با گروهک تروریستی جیش العدل و سایر گروهک‌های تروریستی با مرزبانی پاکستان به توافق رسیده‌ایم تا با هماهنگی بیشتری دراین‌باره اقدام کنیم.  
از زمانی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مشارکت بسیجیان در 300 کیلومتری از مرزهای سراوان مستقر شده‌اند، اقدامات مناسبی برای تأمین امنیت منطقه صورت گرفته است.

 


تعداد بازدید :  87