شماره ۳۷۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۲ شهريور
صفحه را ببند
لکه خون

لکه خون و هوشیاری محیط‌بانان...  عامل کشتار میش وحشی را به دام انداخت... روز جمعه مورخ ۱۳۹۳/۶/۷ محیط بانان منطقه حفاظت شده... حین گشت و کنترل حوالی ساعت ۱۸ و در آستانه غروب آفتاب متوجه یک فرد مشکوک شده و وی را مورد بازرسی قرار دارند.
مسئول منطقه حفاظت شده...  دراین‌باره گفت:  در بازرسی بدنی از این فرد هیچ‌گونه سلاح یا آلت جرمی کشف نشد اما محیط‌بانان متوجه چند لکه خون و بوی عجیبی از بدن این فرد شدند. مجید مهاجر گفت:  فرد مظنون به پاسگاه محیط‌بانی منتقل و تحت بازجویی قرار گرفت اما وی منکر انجام هرگونه اقدام مجرمانه‌ای بود.
مجید مهاجر گفت:  نهایتا پس از ۴ ساعت بازجویی تخصصی توسط نیروهای یگان محیط‌زیست فرد مظنون اعتراف نمود که مبادرت به شکار غیرمجاز یک میش وحشی نموده و پس از کندن پوست حیوان، لاشه شکار و اسلحه خود را در کوه مخفی کرده است تا پس از تاریک شدن هوا برای خروج آنها از منطقه اقدام کند. سپس ماموران عازم ارتفاعات و مکانی شدند که شکارچی متخلف در اعترافات خود به‌عنوان محل اختفای آلات جرم عنوان کرده بود و پس از کمی جست‌وجو موفق به کشف لاشه یک میش وحشی پوست کنده شده و یک قبضه اسلحه گلوله زنی شدند که به شکل ماهرانه‌ای در کوه مخفی
شده بود. مسئول منطقه حفاظت شده... گفت:  پس از انتقال لاشه و اسلحه به پاسگاه محیط بانی متهم مربوطه ضمن تنظیم پرونده تخلف به دادسرا معرفی و با دستور مقام قضایی تا زمان رسیدگی به پرونده روانه زندان شد.

مردم و محیط زیست

‬محیط‌زیست ایران که نابود بشه، دقیقا ایرانی‌ها می‌خوان کجا زندگی کنن؟
این منفعت‌طلبانه‌ترین پرسشیه که ممکنه افرادی رو به فکر بندازه!
دوران خشکسالی 30 ساله آغاز شده.
از منابع آبی زیرزمینی استفاده بیش از حد شده. دریاچه‌های کشور به قتل رسیدن و با همت عزیزان این چندتایی که مونده هم نابود خواهد شد!
دیر یا زود زندگی مردم تحت‌تأثیر قرار می‌گیره چیزی نمی‌تونه ایران و ایرانی و نجات بده جز مدیریت منطقی منابع موجود!! باور کنین لازم نیست وسط کویر انار بار بیاریم و سر هر رود سد‌های چند سد میلیاردی بسازیم!!! این انارها و سیبها و هر میوه‌ای که مناسب سرزمین نیمه‌خشک و خشک ما نیست، این سدها، خیلی گرانتر از هزینه تولید و خرید تمام خواهد شد! عکسی از خودم نمیذارم!
نگاهی به چهره اکثر مردم که بندازید متوجه می‌شید کلوخ و خاک که هیچ، سرب و سنگ بر سر این مردم آوار شده! استفاده از آب در کشاورزی باید اصلاح شه و به‌طورکلی مشاغل جایگزین برای کشاورزان
ایجاد شه.
اگر روابط با جهان مترقی، حسنه باشه می‌شه فرصت‌های شغلی زیادی ایجاد کرد، اگر.  هیچ علاقه‌ای ندارم ایران تبدیل به چاد دیگری شود.

پیشنهادات کوچک

شاید خنده دار به نظر برسد این پیشنهاد. اما به نظرم وقتی ضرب در جمعیت شود، حاصلش چندان هم شوخی بردار نیست.  تک تک پیشنهادات کوچک، در زندگی روزمره، وقتی ضرب در تعداد آدم‌ها شود، می‌توانند کمک‌کننده باشند.
مدیریت آب در وجه کلان البته که لازم است، اما در وجوهات خُرد هم بی فایده نیست.
یک منبع سیفون دستشویی چند لیتر آب می‌گیرد؟ 2 لیتر؟ 4 لیتر؟ یا بیشتر؟
حساب کردید که مثلا یک خانواده 4 نفره در طول شبانه روز چند بار به این مکان می‌روند؟ و هربار، قبل از خروج سیفون کشیده می‌شود و آب سالم، آب لوله کشی شده، در فاضلاب سرازیر می‌شود؟
آیا نمی‌شود، همین سیفون کشیدن، در یک خانواده مثلا 4 نفره، که 8 بار مثلا انجام می‌شود و 32 لیتر آب تصفیه شده را سرازیر چاه می‌کند، به مثلا 4 بار تقلیل پیدا کند؟
حالا شما این رقم صرفه جویی شده آب را، در میلیون‌ها نفری ضرب کنید که از سیفون استفاده می‌کنند. باور کنید رقمش شوخی نیست. 

جنگ واقعی

به خاطر این همه خبرهای تلخ شعری از:  رضا بروسان
جنگ واقعی ست
و چون غم وجود دارد
میز مذاکره تنها می‌تواندگرد باشد یا مربع
جنگ واقعی ست
مرگ می‌آید
و دهان طبل‌ها را باز می‌گذارد
و آب
سرش را در گل و لای فرو می‌برد
مرگ می‌آید و ماه به عمد می‌تابد
آنجا که زندگی را به قلاده سگی بسته اند.

NGO توانمند

واقعا چرا در ایران روشنفکران و دلسوزان جامعه نمی‌توانند حرکت‌های مردمی در جهت اصلاح جامعه را هدایت کنند؟ چرا NGO‌های مردمی در ایران هیچ توانمندی و اختیاراتی ندارند؟
چرا برخی متفکران و نخبگان جامعه دلسرد شده و عقب نشسته‌اند و جای آنها را روشنفکرنماها پر کرده‌اند؟ چرا مردم ایران متخصصان و روشنفکران خود را نمی‌شناسند؟ چرا؟...  
آیا شما تجمعات، احزاب، NGO و تشکل‌هایی از روشنفکران و نخبگان جامعه را سراغ دارید که بتوانند بدون دخالت و اعمال نفوذ دولت، آزادانه با مردم در ارتباط باشند و حرکت‌های اصلاحی و انگیزاننده و روشنگرانه  این اجتماع را هدایت کنند؟

صلح در خاورمیانه

صدها کودک فلسطینی با بدن‌های شان یک تصویر بزرگ از کبوتر صلحی که پیکاسو طراحی کرده را ساختند. اینها کودکانی هستند که به مدرسه‌های سازمان ملل در شهر اریحا می‌روند.  هرگز صلح و آرامش را تجربه نکرده‌اند و شاید برقراری صلح در کشور و خاورمیانه پرآشوب بزرگترین آرزوی‌شان باشد. آنها با گردهم آمدن در دامنه کوه باستانی شهر اریحا (Mount of Temptation)، با کمک یک هنرمند ماهر در تشکیل تصویرهای بزرگ با پیکرهای انسانی، کبوتر صلح را به تصویر کشیدند.  کبوتر صلحی که پیکاسو نقاش مشهور اسپانیایی آن را طراحی کرده است. این برنامه، بخشی از پروژه صلح در زمین است. پروژه‌ای که در قالب اجرای یک کنسرت در میدان المهد شهر بیت‌الحم اجرا می‌شود.  این کنسرت در روز کریسمس اجرا می‌شود و برای جهانیان پخش خواهد شد.

 


تعداد بازدید :  122