شماره ۳۳۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱ مرداد
صفحه را ببند
د‌یار

افزایش استقبال دختران از قلیان در کاشمر
فرماندار کاشمر گفت: افزایش استقبال زنان و دختران به قلیان در این شهر نگران‌کننده است.  
مهدی فروزان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که مصرف ریالی مواد دخانی در این شهر در ماه، میلیون‌ها ریال است، از افزایش هجوم دختران به مصرف قلیان طی سال‌های اخیر خبر داد و گفت: متاسفانه حجب و حیا ریخته شده و این زنگ خطری برای شهرستان است.  
وی افزود: برخلاف این‌که استعمال سیگار هنوز در میان برخی از زنان به‌عنوان یک رفتار زشت و ناپسند شناخته می‌شود، اما کشیدن قلیان در خانواده‌های کاشمر با ممنوعیت مواجه نیست به‌طوری که می‌بینیم حتی دختران جوان هم امروز در کنار خانواده، در محیط‌های عمومی اجتماع کرده و با این اعتقاد که قلیان بی‌ضرر است، شروع به ترویج مصرف قلیان می‌کنند.  
وی با اعلام این‌که میزان مصرف قلیان بین جوانان و نوجوانان کاشمر رو به افزایش است، بیان کرد: متاسفانه طرفداران اصلی آن دختران و پسران کم‌سن و‌ سال هستند.  
فرماندار کاشمر با بیان این‌که مسئولان کشوری باید قوانین پیشگیرانه درخصوص قلیان را نهادینه کنند، افزود: قانون خاصی جهت جلوگیری از عرضه قلیان نداریم.  
وی از وجود 7 کافه سنتی و چایخانه در این شهر که از گذشته مجوز عرضه قلیان گرفته‌اند، خبر داد و بیان کرد: برای این‌که از روی آوردن زیاد جوانان به مصرف قلیان جلوگیری کنیم، دادن هرگونه مجوز در شهرستان جهت چایخانه و
کافه سنتی  را ممنوع کرده‌ایم.  
فروزان با اشاره به مصوبه‌ای در ستاد مبارزه با موادمخدر و شورای تامین، گفت: با هماهنگی که با دادستان شهرستان انجام شد هرگونه مصرف قلیان داخل پارک‌ها، فضای‌سبز و بلوارها به‌خصوص بلوار سیدمرتضی و اماکن زیارتی ممنوع اعلام شده و نیروی انتظامی مکلف به جمع‌آوری قلیان‌ها  است.  

 

افزایش 30‌درصدی ورودی پرونده به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در 3 ماهه نخست ‌سال‌جاری تعداد پرونده‌های ورودی به واحد کمیسیون پزشکی قانونی در مقایسه با مدت مشابه‌سال قبل 18/30درصد افزایش یافته است.  
به گزارش ایسنا، امینی اظهار کرد: در 3 ماهه نخست امسال 69 پرونده به واحد کمیسیون پزشکی قانونی استان ارجاع شد، این رقم در مقایسه با مدت مشابه‌سال 92 که تعداد پرونده‌ها 53 مورد بود، 18/30‌درصد افزایش داشته است.  
وی اظهار کرد: از تعداد 69 پرونده ورودی به واحد کمیسیون استان در 3 ماهه اول امسال، 5 پرونده با موضوع قصور پزشکی، 12 پرونده با موضوع روانپزشکی و 52 پرونده درخصوص سایر موضوعات پزشکی قانونی تشکیل شده است.  
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از 5 پرونده بررسی شده با موضوع قصور پزشکی 3 پرونده منجر به محکومیت و 2 پرونده منجر به صدور رأی تبرئه شد.   امینی اضافه کرد: بیشترین فراوانی پرونده‌ها با موضوع روانپزشکی در موضوعات بررسی وضع روانی - جهت اداره امور مالی - تحمل کیفر، گواهی رشد روانی بوده است.


تعداد بازدید :  114