شماره ۳۷۷ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۰ شهريور
صفحه را ببند
جودو؛ در انتظار احیا در اینچئون
لطفا پسرفت نکنید!

گروه ورزش| جودوکاران کشورمان که اکثرا تجربه زیادی در بازی‌های بین‌المللی ندارند، هر کدام فقط به مدال در بازی‌هاي آسيايي فکر می‌کنند اما با نگاهی به نتایج یکی، 2‌سال اخیر و غیبت تنها مدال‌آور دوره قبلی جودو در بازی‌های آسیایی نمی‌توان زیاد به این رشته رزمی امیدوار بود.
جای خالی رودکی
در حالی که محمدرضا رودکی در بازی‌های آسیایی گوانگژو نیز تنها مدال‌آور جودو بود و با کسب 2 نشان نقره و برنز آبروی این رشته را خرید اما با توجه به اختلافاتی که با رئیس و نایب‌رئیس فعلی داشت، درنهایت حاضر به بازگشت نشد. بر همین اساس تیم‌ملی جودوی کشورمان با ترکیب در وزن 60- کیلوگرم احسان بهرامیان، در وزن 73- کیلوگرم سعید ملایی، در وزن 81- کیلوگرم امیرقاسمی نژاد، در وزن 100- کیلوگرم جواد محجوب و در وزن 100+ کیلوگرم جعفر پهلوانی در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا خواهد کرد.  
لطفا پسرفت نکنید
در حالی دیگر رشته‌های رزمی مثل ووشو، بوکس، تکواندو و کاراته جزو پرامیدترین رشته‌های اعزامی ایران به اینچئون محسوب می‌شوند اما کاروان 5 نفره جودوی ایران در صورت تکرار همان یک نقره و یک برنز دوره گذشته خود نیز نتیجه قابل قبولی کسب کرده است. انتظار از جودو این است که حداقل افتی را نسبت به دوره گذشته متوجه خود نبیند و علاقه‌مندان به این رشته را بعد از مدتها با مدال‌آوری خوشحال کنند.
میراسماعیلی: تمام سعی‌مان برای کسب مدال است
آرش میراسماعیلی، نایب‌رئیس فدراسیون جودو و مدیر تیمهای ملی در رابطه با وضع جودوکاران به «شهروند» می‌گوید: «خدا را شکر وضع بسیار خوبی در اردوی تیم‌ملی حاکم است و جودوکاران هم قسم شده‌اند تا بهترین نتیجه را در اینچئون کسب کنند. در سال‌های اخیر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کردیم اما امیدوارم نتایج زحماتمان را در اینچئون ببینیم. تمام سعی‌مان برای کسب مدال است و اصلا ناامید نیستیم. به‌ویژه در سنگین‌وزن امید زیادی داریم تا نتایج خوب دوره‌های گذشته تکرار شود.  البته نباید توقع زیادی از این تیم داشت زیرا اکثر این بچه‌ها جوان هستند و هدف اصلی ما المپیک 2016 است.»


تعداد بازدید :  157