شماره ۳۷۷ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۰ شهريور
صفحه را ببند
نتایج ضعیف باشگاه را به‌هم ریخت
خانه‌تکانی «سیاسی» در پرسپولیس
دايي: حكم اخراجم را نزنند جمعه روي نيمكت مي‌نشينم!

گروه ورزش| بالاخره شایعاتی که چند هفته‌ای است زمزمه هایی از آن به گوش می رسید دیروز به حقیقت پیوست و پرسپولیس یک روزه زیر و رو شد. همانطور که پیش بینی می شد رحیمی و دایی با هم رفتند تا شاید وضعیت بحرانی این روزهای سرخپوشان پایتخت به پایان برسد و روزهای خوبی در انتظار هواداران این تیم باشد. بحث تغییرات جدي است که باعث شد منتقمی و درخشان جای رحیمی و دایی را بگیرند اما اینکه چطور این اتفاقات رخ داد، کاملا جای تامل دارد. در ادامه ماجرای زلزله 8 ریشتری پرسپولیس را از آغاز تا پایان با هم مرور می کنیم.
سیاسی با وزیر بست!
دوشنبه شب رئیس هیات مدیره سرخپوشان پس از تلاش فراوانی که داشت موفق شد تا با وزیر ورزش و جوانان دیدار کند. سیاسی که قصد داشت خیلی زودتر از اینها رحیمی و دایی را از پرسپولیس کنار بزند، بعد از شکست مقابل تراکتورسازی به شدت عصبانی بود و به دنبال عملی کردن تصمیم خود به وزارت ورزش رفت. در این جلسه وزیر ورزش و جوانان که خودش در ابتدای فصل از طریق امیررضا خادم، علیرضا رحیمی را به هیات مدیره تحمیل کرده بود، حالا در غیاب نماینده تام الاختیار خود(خادم) که همراه با تیم کشتی در ازبکستان به سر می برد، به رئیس هیات مدیره سرخپوشان دستور داد تا تغییرات اساسی در این باشگاه را ایجاد کند. در جلسه عصر سه شنبه هیات مدیره که در غیاب رحیمی برگزار شد، اعضا تصمیم به برکناری دایی گرفتند و این تصمیم را ظهر دیروز علنی کردند.
دایی، رحیمی را هم با خود برد
با توجه به حمایت های بی شائبه رحیمی از علی دایی از ابتدای فصل تا پایان هفته هفتم پیش بینی می شد که در صورت برکناری دایی، رحیمی نیز از سمت خودش کنار برود زیرا دیگر هیچ حامی در این باشگاه نداشت. بعد از اعلام خبر برکناری دایی و سرمربیگری حمید درخشان در حالی که خبرنگاران انتظار حضور رحیمی را در باشگاه می کشیدند، او طی نامه ای اعلام کرد که دایی همچنان سرمربی است و هیچ کس جز او نمی تواند اسطوره ملی ایران را برکنار کند. رحیمی در نامه شدید الحن خود به از دستور پنهانی وزیر ورزش برای برکناری دایی نیز پرده برداشت تا اعضای هیات مدیره نیز خیلی زود او را هم از مدیرعاملی برکنار و منتقمی را که از دوره رویانیان به عنوان قائم مقام به یادگار مانده بود، به عنوان سرپرست جدید باشگاه معرفی کنند.
تکذیب وزارت ورزش
بعد از صحبتهای علیرضا رحیمی علیه وزارت ورزش و خطاب به رئیس جمهوری که اعلام کرده بود: «یک بساز و بفروش در باشگاه پرسپولیس همه کاره شده، چشمتان روشن!»، وزارت ورزش سریعا اطلاعیه ای صادر کرده و مثل دفعات قبل هر گونه دخالت در امور سرخابی ها را تکذیب کرد: «اظهــارات اقای رحیمی مدیر عامل باشــگاه پرسپولیس مبنی بر دستور وزیر محترم ورزش و جوانان به هیات مدیره باشگاه برای برکناری سرمربی تیم و تهدید وی به برکناری از مدیر عاملی در صورت اجرا نشدن این تصمیم کذب محض است و ناشی از فرافکنی مدیریتی ایشان برای حل  مسائل باشگاه مردمی پرسپولیس می باشد.»
هواداران پشت دایی و رحیمی در آمدند
پس از خبر برکناری دایی و رحیمی همه منتظر بودند تا ببینند در تمرین پرسپولیس چه اتفاقی رخ می دهد. بیش از 500 هوادار که اکثرا از حامیان دایی و رحیمی بودند در مقابل ورزشگاه درفشی فر حاضر شدند و با در دست داشتن عکس هايی از دایی شعارهایی علیه سیاسی و حمید درخشان سر دادند. حتی درگیری های زیادی نیز میان برخی مخالفان دایی با دیگر هواداران رخ داد که پای نیروی انتظامی را هم با درفشی فر بازکرد. از طرفی برخی به خاطر برکناری علی دایی شیرینی پخش می کردند اما از سویی دیگر اکثر هواداران در حمایت از علی دایی علیه سیاسی، درخشان و وزیر ورزش شعار می دادند. علی دایی نیز در تمرین پرسپولیس حضور یافت و بعد از دقایقی که با بازیکنان روی نیمکت نشسته بود، در فضایی احساسی تصمیم به خداحافظی گرفت. او که عنوان کرد فقط مدیرعامل می تواند او را برکنار کند، بدون اینکه با درخشان و سیاسی روبه‌رو شود و در حالی که اشک از چشمانش جاری شده بود، با هواداران و بازیکنان خداحافظی کرد. حکم برکناری دایی ابتدا به پنجعلی داده شد که البته چون در آن حکم از کلمه «جدایی» به جای «برکناری» استفاده شده بود، دایی حاضر به ترک درفشی فر نشد تا بتواند با دریافت حکم برکناری اش حق و حقوقش را از باشگاه بگیرد. همچنین محمد پنجعلی نیز به صورت شفاهی از سرپرستی تیم استعفا داد.
دایی: افتخار می کنم که احمدی‌نژاد
و وزیر برکنارم کردند
علی دایی پس از حضور در محل تمرین پرسپولیس و در واکنش به خبر برکناری اش می گوید: « این مسائل طبیعی است به نظرم هر سرمربی یک روز به تیم می‌آید و یک روز هم می‌رود به هر حال برای من هم این اتفاق رخ می‌داد. مگر من چند سال پیش راحت از پرسپولیس نرفتم. من دنبال این مسائل نیستم اما روش غلطی در پیش گرفته شده است. افتخار می‌کنم روزی که از تیم ملی رفتم احمدی‌نژاد مرا کنار گذاشت و حالا وزیر ورزش چنین کاری انجام داد. سر من برود همیشه حقیقت را می‌گویم. کسی که نمی‌داند فوتبال چیست و معلوم نیست از کجا آمده و فقط به صرف پول داشتن و به قول آقایان در وزارت به سه تیم ایرانی کمک می‌کند به پرسپولیس می‌آید همین اتفاقات هم باید بیفتد و برای پرسپولیس تصمیم می‌گیرد. » وي همچنين مي‌افزايد: «تاكنون هيچ حكمي مبني بر بركناري به من ابلاغ نشده، اگر حكم اخراجم را نزنند فردا (امروز) به نشست خبري مي‌روم و جمعه هم مقابل نفت مسجد سليمان روي نيمكت مي‌نشينم.»
وی همچنین می افزاید: «همه چیز برعکس شده اما من تابع مدیرعامل باشگاه هستم. از آن چیزی که فکر می‌کردم رحیمی مردتر است. امثال رحیمی در کشور به اندازه انگشتان دست هم نمی‌رسد. »
درخشان: پرسپولیس خانه من است
حمید درخشان، سرمربی جدید سرخپوشان نیز بعد از معرفی اش به «شهروند» می گوید: « طی صحبتهایی که انجام شد و با توجه به نتایج اخیر پرسپولیس، هیات مدیره باشگاه از من درخواست کرد تا سرمربیگری این تیم را بپذیرم که من هم قبول کردم. پرسپولیس خانه من است و هیچ وقت از این تیم جدا نبوده ام. عشق بچگی، جوانی و میانسالی من پرسپولیس است و امیدوارم با حضورم در این تیم بتوانم هواداران را خوشحال کنم. پرسپولیس شرایط سختی دارد و با این وضعیت به کمک هواداران و رسانه‌ها نیازمند هستم. امیدوارم بار سنگینی را که در دست گرفتم سالم به مقصد برسانم.»

خون تازه ای به پرسپولیس تزریق می شود

رضا شاهرودی كارشناس فوتبال

امیدوارم این تغییر و تحولات به نفع پرسپولیس باشد. به هر حال خون تازه‌ای در این شرایط به این تیم تزریق می‌شود. به حمید درخشان هم تبریک می‌گویم او کار سختی در پیش دارد و دقت بیشتری باید داشته باشد. به هر حال نتایجی که برای پرسپولیس رقم خورد در شأن و شخصیت این تیم نبود و در خیلی جاها تغییرات صورت می‌گیرد تا افراد خوشبین شوند اما پرسپولیس بازیکن لازم را ندارد و این موضوع دست سرمربی را می‌بندد. به هر حال امیدوارم پرسپولیس بتواند نتایج خوبی کسب کند. احساس می‌کنم پرسپولیس بازیکن ندارد اما همین تغییر و جابجایی هم خون تازه‌ای به تیم تزریق می‌کند و تفکرات جدید وارد تیم می‌شود که همین مسئله می‌تواند مثبت باشد.


تعداد بازدید :  241