شماره ۳۷۷ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۰ شهريور
صفحه را ببند
در این حادثه 30 نفر مسموم شدند
پیرمرد دوره‌گرد، بامیه فاسد می‌فروخت

گروه حوادث| وقتی در عرض چند ساعت تعدادی از اهالی منطقه مولوی تهران به خاطر مسمومیت غذایی شدید با اورژانس تماس گرفتند ترس از یک بیماری واگیردار به جان اهالی این منطقه افتاد. ماجرای این مسمومیت به معمایی رازآلود تبدیل شده بود اما در این میان هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد همه این اتفاق‌ها از جانب پیرمرد بامیه‌فروشی است که همه او را می‌شناسند.
ساعت از 9 صبح گذشته بود که خبری عجیب به سامانه 115 اورژانس تهران رسید.  ماجرای این حادثه از این قرار بود که در خیابان مولوی تهران تعدادی از شهروندان دچار مسمومیت شده‌اند و احتیاج به کمک دارند.  یکی از کسبه‌های محل مولوی نیز دراین‌باره به «شهروند» می‌گوید: هنوز یک ساعتی از آغاز کارمان نگذشته بود که متوجه شدم یکی از کسبه‌های محل دچار حالت تهوع و دل‌پیچه‌ شدید شده است. وقتی ماجرا را از او پرسیدم گفت صبح یک بامیه خورده و پس از آن دچار دل‌درد و حالت تهوع شده است.  آن‌قدر حال مرد مغازه‌دار بد بود که تصمیم گرفتیم از اورژانس کمک بخواهیم. در همین زمان بود که متوجه شدیم چند نفر دیگر هم دچار مسمومیت شدید شده‌اند.  حسن عباسی روابط عمومی اورژانس تهران دراین‌باره به «شهروند» می‌گوید: وقتی خبر این حادثه مشکوک به اورژانس تهران رسید با توجه به حساسیت موضوع و تعداد افراد حادثه‌دیده بلافاصله 4 تیم پزشکی به همراه آمبولانس راهی محل شدند. تکنسین‌های اورژانس با حضور در محل حادثه متوجه شدند 30 نفر از کسبه‌های خیابان مولوی به‌طور مشکوکی دچار مسمومیت شده‌اند. بلافاصله اقدامات پزشکی روی افراد مسموم آغاز و مشخص شد همه این افراد دچار مشکل گوارشی و حالت تهوع هستند که نشانه‌ای از مسمومیت غذایی به شمار می‌آید. وی در ادامه می‌گوید: با تلاش تکنسین‌های اورژانس 27نفر از افراد حادثه‌دیده در محل به صورت سرپایی تحت مداوا قرار گرفتند اما 3 نفر از آنها به دلیل شدت مسمومیت و جلوگیری از بروز مشکلات بعدی توسط آمبولانس اورژانس به بیمارستان لقمان منتقل شدند که طبق آخرین گزارشاتی که به دستمان رسیده خوشبختانه آنها هم وضع بهتری پیدا کرده‌اند و خطری تهدیدشان نمی‌کند.  یکی از افراد مسموم نیز دراین‌باره می‌گوید: پیرمرد را می‌شناختیم او هر روز بامیه می‌آورد و میفروشد.  من هم گهگاهی از او خرید می‌کردم اما نمی‌دانستم این بار بامیه‌ها فاسد است. صبح یک عدد از بامیه‌های او را خریدم و خوردم اما چند دقیقه بعد دل‌پیچه بدی گرفتم. حالت تهوع شدیدی داشتم. وقتی اورژانس به محل رسید تازه متوجه شدم من تنها کسی نیستم که دچار این ویروس شده است. وقتی حالم بهتر شد، توانستم به سرکار برگردم اما از دست پیرمرد شکایت دارم چرا که او جان ما را به خطر انداخت.  عباسی در ادامه اضافه می‌کند: گویا از پیرمرد بامیه‌فروش تا به حال هیچ ردونشانی به دست نیامده اما به گفته کسبه منطقه همه او را می‌شناسند و به احتمال زیاد از وی شکایت خواهد شد تا به پرونده او رسیدگی شود.  
عباسی به مردم هشدار داد: شهروندان عزیز باید توجه داشته باشند اجناسی که توسط افراد دست‌فروش عرضه می‌شوند هیچ وقت بهداشتی نبوده و معلوم نیست با چه موادی درست شده‌اند.  از طرفی موادی مثل بامیه، شیرکاکائو و ساندویچ‌های سرد از آن دسته مواد غذایی هستند که در فصل گرما مثل تابستان حتما باید در فضای یخچال که خنک است نگهداری شوند. در غیراین‌صورت غذاهایی که تحت‌تأثیر گرما قرار می‌گیرند، فاسد می‌شوند. توصیه اورژانس به مردم این است که حتما این نوع خوراکی‌ها را از مغازه‌هایی تهیه کنید که هم مجوز بهداشت دارند و هم خوراکی‌ها را در یخچال نگهداری می‌کنند.


تعداد بازدید :  150