شماره ۳۷۷ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۰ شهريور
صفحه را ببند
آژیر

دو دانش‌آموز در سواحل بندر انزلی غرق شدند
دو دانش‌آموز که در چارچوب مسابقات «طرح ملی دادرس» به بندر انزلی اعزام شده بودند، در سواحل این شهر غرق شدند. یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایرنا از مرگ یکی از دو پسر یادشده که 13ساله است خبر داد اما افزود که دانش‌آموز دیگر که شرایط بحرانی دارد به بیمارستان منتقل شده است. وی در ادامه افزود: دو تن از دانش‌آموزان اعزامی که درمحل اردوگاه مهر به‌سر می‌بردند بعدازظهر چهارشنبه بدون اطلاع به مسئولان به دریا رفتند و دچار خفگی دریا شدند.

در شهرستان اردستان رخ داد
ترقه‌بازی مرگبار در مراسم عروسي
انفجار ترقه دست‌ساز هنگام بدرقه كاروان عروسي در شهرستان اردستان اصفهان، جوان ۲۴ ساله را به كام مرگ كشيد. وقتی مرد جوانی با مركز فوريت‌هاي پليسي شهرستان اردستان از توابع استان اصفهان تماس گرفت و مأموران را در جریان يك واژگوني موتورسيكلت در ميدان وحدت‌شهر زواره، قرار داد بلافاصله گشت خودرويي فرماندهي انتظامي بخش زواره به سرعت در محل حادثه حاضر و به بررسي صحنه پرداخت.  براساس گزارش مأموران، در اين حادثه راكب موتورسيكلت كه از همراهان يك كاروان عروسي بود، بر اثر بي‌احتياطي در استفاده از ترقه‌هاي دست‌ساز، دچار انفجار شد و به شدت مصدوم و توسط نيروهاي امدادي به بيمارستان انتقال يافت. متأسفانه مصدوم اين حادثه با وجود تلاش پزشكان به دليل شدت جراحات وارده پس از ساعتي در بيمارستان فوت كرد.  
فرمانده انتظامي شهرستان اردستان اصفهان با هشدار در مورد استفاده از مواد محترقه و ترقه‌هاي دست‌ساز در كاروان‌هاي عروسي، اظهار كرد: استفاده از مواد محترقه آتش‌زا نه‌تنها باعث آزار و اذيت شهروندان مي‌شود بلكه خطر از دست دادن جان استفاده‌كنندگان از اين مواد و تبديل شدن عروسي‌ها به مراسم عزا را نيز در پي دارد.  سرهنگ صالحي‌پور تأكيد كرد: استفاده از مواد محترقه آتش‌زا مانند ترقه‌هاي دست‌ساز، فضاي رعب و وحشت را در سطح شهر ايجاد مي‌كند و اگر شكايتي در اين‌خصوص صورت گيرد، به‌طور قطع پليس با اين‌گونه افراد برخورد خواهد كرد.  وي تأكيد كرد: براساس ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامي، فرد خاطي به سه ماه تا يك‌سال حبس يا ۷۴ ضربه شلاق محكوم مي‌شود.

کلاهبرداری7 میلیاردی 2 مدیر از اعضای تعاونی
دو کلاهبردار تحت عنوان یک شرکت تولیدی دست به کلاهبرداری 70‌میلیارد ریالی از شهروندان زده بودند.  با ارجاع یک پرونده قضایی از دادسرای شهرستان رامهرمز به پلیس آگاهی درخصوص طرح شکایت 30 نفر از اعضای یک شرکت تعاونی تولید کود کمپوست از مدیران این شرکت، کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.  
در بررسی‌های پلیس مشخص شد دو تن از مدیران شرکت بالغ بر 70‌میلیارد ریال از اعضای تعاونی جهت کار تولیدی و تولید کود کمپوست جمع‌آوری کرده و در اوایل فعالیت سودهای کلانی به اعضا پرداخت کرده اما بعد از مدتی نه‌تنها کار تولیدی انجام نشده بلکه سودی نیز به اعضا پرداخت نشده است و باعث نارضایتی مردم و طرح شکایت در این زمینه شده است. با اخذ مجوز قضایی دو نفر از مدیران این شرکت دستگیر و با قرار وثیقه سنگین روانه زندان شدند. 


تعداد بازدید :  163