شماره ۳۷۷ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۰ شهريور
صفحه را ببند
امدادگران هلال‌احمر پس از 3 روز جست‌وجو با جسد 2 گردشگر ناپدید شده روبه رو شدند
سفر مرگبار به قلب کویر

گروه حوادث | 17تیم عملیاتی هلال‌احمر که برای یافتن 2 گردشگر به منطقه کویر مرنجاب رفته بودند پس از 3 روز جست‌وجو با اجساد آنها روبه رو شدند. این سفر تفریحی به قلب کویر که با 4 دوست آغاز شده بود حالا پس از گذشت یک هفته تنها 2بازمانده دارد.  
سرنوشت تلخ سفر کویری
4 مرد جوان که از روز چهارشنبه به قصد سفر تفریحی با خودرو پرادو به سمت کویر مرنجاب رفته بودند از یکدیگر جدا شدند. سرانجام اجساد 2 نفر از آنها بعد از 3روز جست‌وجوی تیم‌های هلال‌احمر در منطقه باتلاقی حسن‌آباد قم با فاصله 6 کیلومتر از یکدیگر پیدا شد. این درحالی بود که بررسی‌های اولیه نشان می‌داد مردان گردشگر به دلیل کمبود آب و غذا و شرایط جوی کویر به کام مرگ فرو رفته‌اند.  روز چهارشنبه 12 شهریور ماه بود که خودور پرادو 4گردشگر جوان ناگهان در کویر متوقف شد. تجهیزات کویر نوردی همراهشان نبود و به دلیل نداشتن جی پی اس راهشان را گم کرده بودند. تا این‌که برای یافتن نجات مسیرشان را از یکدیگر جدا کردند.  2نفر به سمت جنوب و 2 نفر به سمت شمال به راه افتادند و این در حالی بود که هرگز تصور نمی‌کردند این آخرین دیدار آنهاست. روز یکشنبه بود که 2 مرد خسته توسط کارگران یک معدن پیدا شدند. آنها 2روز 50 کیلومتر را بدون آب و غذا راه رفته بودند. وقتی به بیمارستان منتقل شدند گفتند 2 تا از دوستانشان نیز در مسیر دیگری برای نجات یافتن حرکت کرده‌اند. همین اطلاعات کافی بود تا امدادگران هلال‌احمر شهرستان آران و بیدگل در جریان ماجرا قرار بگیرند.  
مرگ باتلاقی
از روز یکشنبه 16 شهریور ماه عملیات جست‌وجوی 17 تیم عملیاتی هلال‌احمر در منطقه کویری آغاز شد. بالگردهای هلال‌احمر از اولین ساعات روز تا تاریک شدن منطقه جست‌وجوکردند تا این‌که در روز سوم مردان گمشده درحالی‌که به کام مرگ فرو رفته بودند در رصد تیم‌های نجاتگر قرار گرفتند.  اجساد با فاصله 6 کیلومتری از یکدیگر قرار گرفته بودند و این تصویر هولناک نشان می‌داد که یا آنها هم یکدیگر را گم کرده بودند یا یکی از آنها شاهد مرگ دوستش بوده و سپس برای نجات پیدا کردن دوباره به راه افتاده اما درنهایت او نیز تنها توانسته 6 کیلومتر دیگر حرکت کند و سرنوشت تلخ او را نیز در باتلاق کویری به کام مرگ کشاند.  
عملیات امدادگران هلال‌احمر
سید احمد قریشی رئیس EUC هلال‌احمر استان اصفهان در رابطه با کشف اجساد 2 مرد گمشده به «شهروند» گفت: «بعد از 3 روز جست‌وجو در منطقه کویری مرنجاب که توسط تیم‌های زمینی و هوایی هلال‌احمر آران و بیدگل انجام شد متأسفانه ساعت 20 سه‌شنبه با اجساد این 2 گردشگر مفقود شده روبه‌رو شدیم. اما در زمان جست‌وجو نیروهای نجات‌گر هلال‌احمر در منطقه باتلاقی حسن‌آباد قم یکی از آنها را پیدا کردند همین سرنخ کافی بود تا جست‌وجوگران دست به بررسی اطراف منطقه باتلاقی بزنند تا این‌که بعد از مدتی جسد یکی دیگر از آنها در فاصله 6 کیلومتری جسد اول پیدا شد. تحقیقات نشان می‌داد اجساد متعلق به 2 گردشگر به‌نام‌های «رامین‌بخشی» و «مازیارحنیفی» اهل رودهن تهران است که از روز جمعه ناپدید شده بودند. در این عملیات 17 تیم امدادی هلال‌احمر با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی و مدیریت بحران استان و راهنمایان محلی برای پیدا کردن این افراد با هم مشارکت داشتند. به علت تاریکی هوا و باتلاقی بودن منطقه اجساد در روز چهارشنبه تحویل مقامات انتظامی شد.»


تعداد بازدید :  206