شماره ۳۷۷ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۰ شهريور
صفحه را ببند
مسئولیت آفت «مگس‌سفید» در تهران با وزارت جهاد کشاورزی است

تسنیم| مسئول بخش حشرات دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: در زمینه وجود و افزایش «مگس سفید» در سطح شهر تهران وزارت جهاد‌ کشاورزی باید پاسخگو  باشد.
علیرضا نادری درخصوص افزایش مگس سفید در سطح شهر تهران اظهار داشت: حشره‌ای با اصطلاح «مگس سفید» برای شهروندان بیماری به دنبال ندارد و مشکلاتی ایجاد نمی‌کند.
او با بیان این‌که «مگس سفید» از شیره گیاهان تغذیه می‌کند و باعث نیش به افراد نیز نمی‌شود، افزود: سازمان حفاظت از محیط‌زیست در این زمینه دخیل است ولی متولی اصلی و پیگیری این امر برعهده وزارت جهاد کشاورزی است. درحقیقت سازمان بررسی آفت اوین که زیر نظر این وزارت است باید موضوع آفت و قرنطینه را انجام دهد.
مسئول بخش حشرات دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور با بیان این‌که مسئولیت حضور «مگس‌ سفید» در سطح شهر تهران با وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست تنها مجوز می‌دهد و موضوع آفت برعهده سازمان فوق است.  همچنین باید بگویم برخی از گیاهان بدون دریافت مجوز از سازمان محیط‌زیست در پارک‌ها کاشته می‌شود.
نادری با بیان این‌که هنوز خود حضور این حشرات را در سطح شهر مشاهده نکردم، اظهار داشت: هنوز هیچ نامه مکتوبی از سازمان محیط‌زیست برای بنده در زمینه پیگیری موضوع چنین حشراتی ارسال نشده است و تا زمانی که درخواست و نامه ارایه نشود بنده نمی‌توانم به‌طور شخصی این امر را پیگیر باشم.


تعداد بازدید :  68