شماره ۳۷۷ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۰ شهريور
صفحه را ببند
با وجود ادامه اختلال خطوط تلفن‌همراه، کسی پاسخگوی هزینه مشترکان نیست
مشترکان همراه اول تنهایند؛ هیچ‌کس هم پاسخگو نیست!

گروه اقتصادی شهروند| «مخاطب موردنظر در دسترس نیست، تماس شما از طریق پیامک به اطلاع ایشان خواهد رسید». این جمله‌ای است که این روزها دارندگان خطوط تلفن‌همراه از شرکت همراه اول می‌شنوند و در کنار آنتن‌دهی نامناسب و قطعی‌های حین مکالمه خطوط همراه اول کلافگی این مشترکان را باعث شده است.
این روزها مشترکان اپراتوری که با شعار «هیچکس تنها نیست» فعالیت می‌کنند در عمل تنها مانده‌اند و خطوطی را در اختیار دارند که با اختلال و مشکل کار می‌کند و کسی هم پاسخگوی این اشکال و زیان‌های مشترکان نیست! زیرا قطع شدن ارتباط حین تماس و بر قراری ارتباط مجدد، باعث هدررفت وقت مشترک و بروز مشکلات عصبی و حتی افزایش هزینه مکالمه آنها می‌شود که شاید در جزء اهمیتی نداشته باشد اما در کل رقمی کلان را برای این اپراتور رقم می‌زند.
درحالی‌که این اختلال از اواخر مرداد شروع شده، تاکنون هیچ مسئولی از مردم پوزشی نخواسته و در انحصار چند اپراتور مشخص، مشترکان همراه اول مجبور شده‌اند طی یک‌ماه اخیر با دشواری در دسترس نبودن طرف مورد مکالمه مواجه شوند. البته آنتن‌دهی نامناسب همراه اول، موضوع تازه‌ای نیست، اما این‌که تقریبا از یک‌ماه قبل و بدون اطلاع قبلی این اتفاق افتاده و هنوز هم این مشکل رفع نشده است جای سوال و تعجب دارد. البته محمود واعظی وزیر ارتباطات چندروز قبل درمراسم گشایش ششمین نمایشگاه برترین‌های تلفن‌ همراه، تبلت و لوازم جانبی اعلام کرده بود، اختلال موجود در خطوط تلفن‌همراه به‌دلیل تغییرات در سیستم این خطوط است و به‌زودی رفع می‌شود؛ البته بسیاری از مشترکین با مراجعه به دفتر همراه اول با این پاسخ مواجه شدند که تا اطلاع ثانوی این مشکل وجود دارد. البته وزیر ارتباطات به موضوع دیگری هم اشاره کرده و آن راه‌اندازی اینترنت 3G و 4G است. به گفته وزیر ارتباطات دلیل دیگر اختلال درخطوط همراه اول راه‌اندازی اینترنت نسل جدید بوده است این درحالیست که اینترنت 3G و 4G هنوز به‌طور کامل راه‌اندازی نشده و خود این موضوع نیز با موانع بسیار همراه است. اکثر مشترکان همراه اول از نامناسب بودن امکانات اینترنت همراه اول گلایه‌مند بوده و نسبت به کندی و قطع شدن این اینترنت ناراضی هستند. در این شرایط جای این سؤال است که مگر همراه اول اینترنت 3G  یا 4G را ارایه کرده و مردم از خدمات آن بهره‌مند شدند که این شرکت خدمات دیگر خود را قطع کرده است یا این‌که آیا اصولا ارایه هر خدمت جدید باید منتج به قطع خدمت قبلی باشد. این‌که مردم علاوه بر صرف هزینه، وقت و بروز ناراحتی‌های عصبی باز هم باید با مشکلات جدی اختلال در خطوط تلفن‌ همراه مواجه باشند در اصل ارایه مناسب خدمات از سوی این اپراتور را زیر سؤال می‌برد.
اختلال در موبایل‌ها ادامه دارد
در اواخر هفته گذشته هم حسن رضوانی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تا شبکه اینترنت موبایل توسعه پیدا کند و 3G به حالت استیبل در بیاید، اختلالات در شبکه اینترنت موبایل ادامه دارد از این‌رو بهتر است مشترکان موبایل‌های خود را روی 3G قرار دهند. به گفته وی اختلالاتی که در شبکه‌های اینترنتی موبایل وجود دارد به دلیل این است که اپراتورها درحال ارتقای شبکه هستند. رضوانی گفت: عموما گوشی‌ها روی گزینه اتومات هستند و به هنگام ارتقای شبکه، متوجه اختلالات می‌شوند. او گفت: تا زمانی که شبکه‌ها به‌حالت ثبات نرسیده است، مشترکین می‌توانند گوشی‌های خود را روی 3G قرار دهند و زمانی که اپراتور اعلام کرد که سرویس‌های 3G را فعال کرده است و حالت ثبات پیدا کرد، مشترکین می‌توانند گوشی‌های خود را به حالت اتومات یا هرگزینه دیگری قرار دهند و از هر شبکه‌ای استفاده کنند.


تعداد بازدید :  170