شماره ۳۷۷ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۰ شهريور
صفحه را ببند
اخبار جهان

پوروشنکو، قانون تحریم‌هاعلیه روسیه را امضا کرد

پیش‌نویس قانون اعمال تحریم‌ها علیه روسیه در روز گذشته به امضای رئیس‌جمهوری اوکراین رسید. به گزارش ایتارتاس، پارلمان اوکراین با 242 رأی موافق در 4 آگوست‌ سال‌جاری میلادی لایحه اعمال تحریم‌ها علیه روسیه را تصویب کرده بود و پس از امضای پیش‌نویس این لایحه توسط پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین، این قانون از امروز اجرایی می‌شود. این قانون به شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین اجازه می‌دهد تا دارایی‌های متعلق به روسیه را مسدود کرده، عملیات تجاری با این کشور را محدود کند یا به صورت کامل یا نسبی ترانزیت کالاها، پروازها و حمل‌ونقل‌های هوایی و خطوط آهن را لغو کند و به تعلیق مجوزهای تجاری و اقتصادی بپردازد. پوروشنکو همچنین گفت که قرار است در چند روز آینده لایحه‌ای را برای اعطای خودمختاری بیشتر به مناطق شرقی در کنترل مخالفان ارایه دهد، اما اعلام کرد که این مناطق همچنان جزیی از اوکراین هستند و ایده فدرالی شدن این نواحی را رد کرد.

سفر فوری کامرون به اسکاتلند برای مقابله با موج جدایی‌طلبی
نخست‌وزیر انگلیس در سفری فوری به اسکاتلند سفر کرد تا از افزایش تمایلات جدایی‌طلبی مردم اسکاتلند در آستانه رفراندوم استقلال این کشور جلوگیری کند. این اقدام پس از این‌که یک نظرسنجی نشان داد که پیش‌بینی می‌شود این اتحاد 300ساله از بین می‌رود صورت گرفت. به گزارش خبرگزاری فرانسه، درحالی‌که تنها هشت روز به رفراندوم 18 سپتامبر مانده، نخست‌وزیر انگلستان دراین‌باره گفت: درنهایت تصمیم‌گیری برعهده مردم اسکاتلند است اما می‌خواهم آنها بدانند که باقی بریتانیا و من به‌عنوان نخست‌وزیر از آنها می‌خواهیم با ما بمانند. دیوید کامرون پس از آن‌که به اسکاتلند رسید در اظهاراتی اعلام کرد که «اگر این خانواده کشور پاره پاره شود، قلب من خواهد شکست.»  

جمع‌بندی آرای انتخابات افغانستان امروز به پایان می‌رسد
مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گویند که روند فیزیکی جمع‌بندی نتایج انتخابات دور دوم ریاست‌جمهوری این کشور تا امروز به پایان ‌می‌رسد و نتایج انتخابات به احتمال زیاد هفته آینده اعلام می‌شود. به گزارش تسنیم، «نورمحمد نور» سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در نشست خبری دیروز گفت: در مرکز جمع‌بندی نتایج بیش از 800 جدول و چک‌لیست باقی مانده که این تعداد تا امروز تکمیل خواهد شد. وی افزود: در مرکز جمع‌بندی نتایج 21 هزار و293  جدول جمع‌آوری شده که از مجموع این رقم 21 هزار و242 جدول پس از تکمیل طی مراحل، وارد آرشیو جمع‌بندی نتایج شده است. وی تأکید کرد: این کمیسیون از کاندیداهای ریاست‌جمهوری می‌خواهد که بر تعهدات خویش پایبند باشند و در زودترین فرصت به نتیجه نهایی گفت‌وگوهای سیاسی‌شان دست یابند. نور افزود: در غیر این صورت، کمیسیون نتایج نهایی انتخابات را در اولین فرصت اعلام خواهد کرد، چرا که این کمیسیون دیگر مردم افغانستان را بیش از این منتظر نخواهد گذاشت.

جایزه 10‌میلیون دلاری برای قاتل 2روزنامه‌نگار آمریکایی
سناتورهای آمریکایی لایحه‌ای را ارایه کردند که براساس آن، به کسی که اطلاعات مرتبط با قاتلان روزنامه‌نگاران آمریکایی در داعش را ارایه کند، ۱۰‌میلیون دلار پاداش داده می‌شود. نشریه آمریکایی «هیل» چاپ کنگره، در خبری از لایحه ارایه شده توسط 5 سناتور جمهوریخواه و دموکرات آمریکایی و طرح تخصیص بودجه‌ای 10‌میلیون دلاری به‌عنوان پاداش در ازای دریافت اطلاعاتی خبر داد که به دستگیری تروریست‌های داعشی ختم شود که سر روزنامه‌نگاران آمریکایی را از بدنشان جدا کرده‌اند. این لایحه به صورت خاص به وزارت امور خارجه آمریکا دستور می‌دهد تا مجوز پرداخت این پول به‌عنوان پاداش را صادر کند.

مخالفت مقتدی‌صدر با همکاری عراق و آمریکا
رهبر جریان صدر عراق همزمان با حضور جان‌کری در بغداد اعلام کرد عراق نباید اسیر دست تروریست‌ها، طایفه‌گراها و اشغالگران باشد. مقتدی صدر در این خصوص گفت: عراق نباید با اشغالگران همکاری کند. به گزارش ایسنا، مقتدی صدر در سخنرانی تلویزیونی روز گذشته خود تأکید کرد: عراق نباید اسیر دست تروریست‌ها، طایفه‌گران و اشغالگران باشد و باید میانه‌روی در کشور از طریق دولتی فراگیر حکمفرما شود. مقتدی صدر همزمان با حضور کری در بغداد، عنوان کرد: ما امیدواریم دولت عراق با همسایگان و متحدان خود همکاری کند نه اشغالگران. وی همچنین از همگان خواست تا برای تکمیل تشکیل دولت و به‌ویژه انتخاب وزرای دفاع و کشور با هم همکاری کنند. صدر خاطرنشان کرد: جنگ ما با گروه «دولت اسلامی» (داعش) طایفه‌ای نیست و همگان از ما در این جنگ
حمایت   می‌کنند.


تعداد بازدید :  161