شماره ۳۷۷ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۰ شهريور
صفحه را ببند
روي خط خبر

محسنی اژه ای: خبرنگاران واشنگتن پست در بازداشت هستند
معاون اول قوه قضائیه درخصوص آخرین وضع خبرنگاران واشنگتن پست گفت: هیچ تغییری در پرونده ایجاد نشده و این افراد در بازداشت به سر می‌برند. حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان قضایی در جمع خبرنگاران درخصوص نظر دستگاه قضا درباره توسعه پهنای باند اینترنت نیز اظهار کرد: قوه قضائیه در شورایعالی فضای مجازی دو عضو دارد. همه باید به دنبال این باشیم که مردم از فناوری جدید بهترین و بیشترین بهره‌برداری را داشته باشند. البته سرویس‌دهی باید ارزان و بهداشتی باشد.  درحال حاضر این گلایه از مسئولین وجود دارد که چرا تلاشی برای سرویس‌دهی ارزان اینترنت صورت نمی‌گیرد.  وی ادامه داد:  انتظار این است که ضمن بالا بردن سرویس‌دهی متناسب و ارزان‌قیمت با ملی کردن زیرساخت‌ها سرویس اینترنتی خوب و بهداشتی به مردم ارایه شود.

در پی حمله جیش‌ العدل به پاسگاه‌ مرزی در سراوان
رمضان شریف: یک پاسدار شهید و دو بسیجی‌ زخمی شدند
مسئول روابط عمومی کل سپاه در رابطه با حمله جیش‌ العدل به‌ یکی از پاسگاه‌های مرزی کشورمان در سراوان گفت: سپاه روز سه‌شنبه بیانیه رسمی در این ارتباط صادر کرده است و اخبار تکمیلی را به‌زودی اعلام می‌کنیم.   به گزارش ایسنا، سردار رمضان شریف در حاشیه مراسم ختم پدر حجت‌الاسلام مصلحی با اشاره به بیانیه رسمی که از سوی جیش‌العدل اعلام شده است، گفت: آنها مدعی هستند که دو تانک را منهدم کردند و  10نفر را به شهادت رساندند. اما نکته‌ مهم این است که آنها بعد از کشته‌شدن یکی از سران‌شان به‌دلیل اختلافات داخلی به‌دنبال ابراز وجود در عرصه افکار عمومی بودند و چون یکی دو بار در منطقه سراوان توانسته بودند عرض اندام کنند، تصورشان این بود که اینبار هم می‌توانند این اقدام را انجام دهند.  وی افزود:  با هوشیاری تیم مستقر سپاه در منطقه و بسیجی‌های محلی استان اقدامات خوبی انجام شد و بعد از درگیری و شلیک‌های مفصل طرفین یکی از پاسداران ما شهید و دو بسیجی‌مان زخمی شدند. رمضان شریف با اشاره به این‌که نیروهای جیش‌العدل بعد از حمله به پاسگاهی در سراوان به خاک پاکستان فرار کردند، افزود: ‌گزارش‌ها حاکی است که تعدادی از جنازه‌هایشان را برده‌اند و برخی از تجهیزات‌شان نیز باقی مانده است. مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به این‌که در رابطه با پیگیری مسأله از هیچ کمکی به پاکستان دریغ نخواهیم کرد، افزود:  در مرزبانی دو کشور بین ایران و پاکستان به توافقاتی رسیده‌ایم و تا شعاعی مشخص می‌توانیم وارد عمل شویم اما بعد از آن با هماهنگی باید اقدام شود.

مسئولیت مستقیم سراوان با سپاه پاسداران است
در همین زمینه فرمانده نیروی انتظامی نیز با بیان این‌که مسئولیت مستقیم منطقه سراوان با سپاه پاسداران است، گفت: قرارگاهی در آن‌جا وجود دارد که همه نهادها از وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران با یکدیگر همکاری می‌کنند.  به گزارش ایلنا، اسماعیل احمدی‌مقدم درباره حادثه سراوان گفت: مسئولیت مستقیم آن‌جا با سپاه پاسداران است و قرارگاهی در آن‌جا وجود دارد که همه نهادها از وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران با یکدیگر همکاری می‌کنند.  فرمانده نیروی انتظامی همچنین در پاسخ به سوالی درباره همکاری با وزارت کشور در مورد حجاب و عفاف گفت: وزارت کشور مسئول اجرای قانون حجاب و عفاف است و تا به امروز تحرک خوبی از معاونت اجتماعی و دبیرخانه آن در مورد طرح عفاف و حجاب مشاهده کرده‌ایم.  احمدی‌مقدم در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا نیروی انتظامی بعد از انتقادهای رئیس‌جمهوری نسبت به موضوع عفاف و حجاب قصد تغییر در رویه خود دارد، گفت: ما کمیته‌های مشترکی داریم که هرچه در آن‌جا به تصویب برسد ما به آن عمل خواهیم کرد.  فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: حرف‌های آقای رئیس‌جمهوری درباره همکاری و هماهنگی نهادهای فرهنگی بود که ما هم به آن تأکید داریم که تا به امروز این نهادها در این حوزه کم‌کاری داشتند و طرح این موضوع از طرف آقای رئیس‌جمهوری در ایجاد نگاه مسئولانه این نهادها نسبت به عفاف و حجاب بود.
 
محمدرضا خاتمی ممنوع‌الخروج شد
برادر رئیس‌جمهوری دوران اصلاحات می‌گوید ممنوع‌الخروج شده است.  به گزارش ایلنا، سیدمحمدرضا خاتمی درخصوص انتشار اخباری مبنی بر ممنوع‌الخروج شدن وی گفت: من نیز در فرودگاه متوجه ممنوع‌الخروج شدن خود شدم.  وی ادامه داد: این مسأله بدون اطلاع قبلی صورت گرفته و با توجه به این‌كه من از یكی از حقوق شهروندی خویش محروم شده‌ام باید از این مسأله مطلع و دلیل آن را می‌دانستم.  خاتمی تاكید كرد: تعجب‌آور است كه عده‌ای بدون توجه به قوانین و مقررات كسانی را از حقوق شهروندی‌شان محروم می‌كنند و حتی آنها را از این محرومیت مطلع نمی‌كنند. این درحالی است كه ممكن است این افراد برای آن مسأله هزینه‌هایی نیز کرده باشند.


تعداد بازدید :  157