شماره ۸۰۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۰ اسفند
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

مهدی باقری مستندساز اعلام کرد، مستند «از ناصریه تا ناصرخسرو» اوایل فروردین‌ماه جلوی دوربین می‌رود.

منصور لشکری‌قوچانی تهیه‌کننده فیلم «قاتل اهلی» به کارگردانی مسعود کیمیایی عنوان کرد، این اثر سینمایی اواخر فروردین‌ماه جلوی دوربین می‌رود.

نام مجموعه نوروزی «دودکش ۲» که برای پخش از شبکه اول سیما درنظر گرفته شده است، به «پادَری» تغییر یافت.

امیرحسین حریری مدیر تالار مولوی با اشاره به اجرای ۲ پایان‌نامه برگزیده تئاتر دانشگاهی از اول اسفند در این مجموعه تئاتری، بیان کرد که رپرتوآر اجراهای برگزیده دانشگاهی تا پایان اردیبهشت‌ماه ۹۵ ادامه دارد.

مجید ملانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی از برگزاری نخستین آرت‌فر تهران در‌سال آینده خبر داد و بیان کرد که این رویداد با حضور و مشارکت بخش خصوصی و نگارخانه‌های معتبر جهانی برگزار می‌شود.


جایزه «اسطوره زنده» کتابخانه کنگره آمریکا به «ماریو بارگاس یوسا» نویسنده پرویی برنده نوبل ادبیات تعلق گرفت.

فیلم سینمایی «هیهات» از بازماندگان سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر که به کارگردانی چهار فیلمساز در چهار اپیزود ساخته شده، به جشنواره جهانی فیلم فجر می‌رود.

یک دانشمند روس چیزی را خلق کرده که به گفته خودش کوچک‌ترین کتاب جهان است. او می‌خواهد این اثر خود را برای تأیید به آرشیو رکوردهای جهانی گینس بفرستد. ولادیمیر آنیسکین کتابی را در ابعاد 0.07 در 0.09 میکرو‌متر درباره کفش‌های یک کک درست کرده است.

نامزدهای دریافت جایزه نقدی کتاب نیوزلند با معرفی ۵ اثر و ۵ نویسنده درحوزه‌های ادبیات، شعر، کتاب‌های غیرادبی و کتاب‌های گرافیکی ازسوی هیأت داوران این جایزه اعلام شد.

سانجی دات بازیگر بازیگر فیلم‌های «بی‌عدالتی» و «جوانمرد» این روزها مشغول نگارش خاطرات و تجربیات خود است و به‌ زودی آن را به دست ناشر می‌سپارد.

در یک حراج عمومی در مسکو پایتخت روسیه، دست‌نویسی از آنتوان چخوف نمایشنامه‌نویس، طنزپرداز و نویسنده شهیر روس به بهای ۳۳‌هزارو۸۶۴دلار فروش رفت.

روایت حبیب احمدزاده از چگونگی تألیف رمان «بوف کور» در قالب کتابی با عنوان «گفتگو با سایه یا بوف کور چگونه ساخته و پرداخته شد» زیر چاپ رفت.

«سِر جورج مارتین» تهیه‌کننده آثار «بیتلز» که به عضو پنجم این گروه موسیقی شهرت داشت، در سن 90سالگی درگذشت.

مراسم رونمایی از کتاب «آگهی‌های مادر رجب» با گردآوری و پژوهش پوریا عالمی برگزار شد.


مراسم چهارمین دوره جایزه کتاب مهر 24 اسفند با حضور دختران نوجوان موسسه مهر طه (مرکز نگهداری دختران بدسرپرست و بی‌سرپرست) و انجمن توانمندسازی زنان و کودکان مهر و ماه برگزار می‌شود. مراسم اهدای جایزه به نویسنده و مترجم برتر ساعت 16 تا 18 روز یادشده در سالن اجتماعات موسسه مهر طه به آدرس خیابان مطهری، خیابان لارستان، کوچه مجلسی پلاک 27 برگزار می‌شود.

به دلیل استقبال تماشاگران از نمایش مالی سویینی، این نمایش در روزهای پایانی هفته در سه نوبت اجرا می‌شود. این برای نخستین‌بار است که یک نمایش سه اجرایی می‌شود؛ مالی سویینی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اسفند در ساعت‌های 16، 20:30 و 22:15 روی صحنه می‌رود.

«کترین تراسپر پایر» به‌عنوان آخرین بازمانده از مجموعه بازیگران فیلم معروف «همشهری کین» در سن 100سالگی درگذشت.

 


تعداد بازدید :  258