شماره ۸۰۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۰ اسفند
صفحه را ببند
اخبار دیپلماسی

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: آزمایش موشکی ایران نقض توافق هسته‌ای نیست
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تأکید کرد: آزمایش موشکی اخیر ایران نقض توافق هسته‌ای نیست. به گزارش ایسنا، جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره آزمایش موشکی اخیر ایران گفت: به‌طور قطع گزارشاتي درباره چند آزمایش موشکی بالستیک از سوی ایران را دیده‌ایم و ما تلاش می‌کنیم از نزدیک این موضوع را بررسي كنيم. براساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، وی در ادامه تاکید کرد: من در موقعیتی نیستم که آنچه واقعا اتفاق افتاده و در گزارش‌ها آمده را تایید کنم، اما گزارش‌ها در این‌باره را مشاهده کرده‌ایم و درصدد کسب اطلاعات بیشتر درباره آن هستیم. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: می‌خواهم به صراحت بگویم که چنین آزمایشی اگر صحت داشته باشد، نقض برجام نیست و اگر انجام این آزمایش تایید شود در آن صورت ما اراده برای مطرح کردن آن در شورای امنیت سازمان ملل را خواهیم داشت.

معاون نخست‌وزیر اوکراین: ایران در زمینه هسته‌ای صداقت خود را به دنیا نشان داد
معاون نخست‌وزیر اوکراین و وزیر توسعه منطقه‌ای ساخت و مسکن این کشور گفت: توافق به دست آمده میان ایران و 1+5 برای ما قابل احترام است و ایران در زمینه هسته‌ای صداقت خود را به دنیا نشان داد. گنادی زوبکو در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به برخورداری اوکراین از 15 رآکتور هسته‌ای آمادگی کشور متبوعش را برای توسعه همکاری‌ها با ایران در زمینه انرژی هسته‌ای اعلام کرد.  وی گفت: ما در زمینه هسته‌ای از تجربه خوبی برخورداریم و دارای متخصصان توانمندی هستیم و برای همکاری با ایران از تمام استعدادهای موجود خود بهره خواهیم گرفت.

ولایتی: مانع جدی در انتقال امکانات دفاعی از روسیه به ایران نمی‌بینم
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با ماسیو دالما، نخست‌وزیر ایتالیا دیدار و گفت‌وگو کرد. وی پس از این دیدار در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: مانع جدی در خصوص انتقال امکانات دفاعی از روسیه به ایران نمی‌بینم و روسیه مصمم است قراردادهایی که با ایران در این زمینه امضا کرده را اجرا کند. علی‌اکبر ولایتی در پاسخ به این سوال که انتقال موشک‌های اس 300 از روسیه به ایران منتقل می‌شود یا خیر اظهار داشت: در ملاقاتی که دو هفته پیش با وزیر دفاع روسیه داشتم، گفت روسیه مصمم است قراردادهایی که با ایران امضا کرده که ازجمله آنها موشک ضد هوایی و سایر اقلامی که مورد موافقت ایران و روسیه قرار گرفته را، اجرا کند.

ایران حمله تروریستی در تونس را محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حمله تروریستی به یک مرکز دولتی در شهر بن قردان تونس که منجر به کشته و مجروح شدن جمعی از نیروهای دولتی و شهروندان تونسی شد را محکوم کرد. جابری انصاری ضمن اعلام همدردی با خانواده‌های قربانیان این حمله تروریستی و دولت و ملت تونس، بار دیگر بر همبستگی جمهوری اسلامی ایران با تونس در رویارویی با تروریسم و افراط‌گرایی تاکید کرد.

سخنگوی سازمان ملل: مهم پایبندی تهران به برجام است
سخنگوی سازمان ملل در واکنش به آزمایش موشکی اخیر ایران گفت که شورای امنیت باید درباره این‌که این اقدام قطعنامه‌ای را نقض کرده است یا نه، تصمیم‌گیری کند. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در واکنش به آزمایش موشکی ایران و در پاسخ به این سوال که آیا دبیرکل این اقدامات ایران را محکوم خواهد کرد یا نه، گفت: سازمان ملل درحال بررسی گزارشات ایران در این زمینه است و این وظیفه شورای امنیت خواهد بود که تصمیم‌گیری کند آیا این آزمایشات قطعنامه‌ای را نقض کرده است یا خیر. وی تاکید کرد: مهم این است که ایران به تعهداتش طبق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)‌ پایبند باشد.

ظرفیت‌های اقتصادی ایران در اجلاس فایننشال تایمز تشریح می‌شود
نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری صبح چهارشنبه برای شرکت در اجلاس فایننشال تایمز درباره ایران با عنوان فرصت‌ها و چالش‌ها در یک قدرت اقتصادی وارد لندن شد. به گزارش ایسنا، محمد نهاوندیان در این اجلاس که سرمایه‌گذاران بزرگ، مدیران ارشد بانک‌ها، صاحبان بنگاه‌های اقتصادی و شخصیت‌های سیاسی و اقتصادی زیادی از انگلیس و سایر نقاط جهان حضور دارند، با ارایه سخنرانی، ظرفیت‌ها و فرصت‌های پیش رو در اقتصاد ایران و نیز رویکردهای جدید ایران را تشریح خواهد کرد.


تعداد بازدید :  204