شماره ۸۰۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۰ اسفند
صفحه را ببند
عدد خبر

۱۰۰‌ میلیارد تومان  هزینه‌ متوسط تملک زمین در زیرساخت‌ حمل‌ونقل

اسماعیل مقصودی معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت ساخت گفت: به‌طور متوسط سالانه ۱۰۰‌میلیارد تومان برای تملک اراضی در زیرساخت‌های حمل‌ونقل نظیر آزادراه، بزرگراه و خط آهن هزینه می‌شود. او با اشاره به این‌که در این حوزه با اسناد جعلی زیادی نیز برای تملک اراضی ازسوی برخی سودجویان مواجه می‌شویم، افزود: مدیران این حوزه با موضوع زمین‌خواری باید آشنا شوند زیرا بیت‌المال متضرر می‌شود.

9.6 میلیارد تومان  هزینه گندم مصرفی هفت‌سین ایرانی‌هاست

اگر هریک از 24‌میلیون و766‌هزار خانوار ایرانی حدود 300گرم گندم برای سبزه سفره هفت‌سین خریداری کنند، درواقع بیش از 7400 تن گندم به سبزه تبدیل می‌شود که این میزان گندم با متوسط قیمت هر کیلوگرم 1300تومان درواقع معادل 9.6‌میلیارد تومان ارزش مالی دارد. نکته مهم این است که هرسال پس از پایان 13روز تعطیلات این مبلغ هزینه‌شده راهی زباله می‌شود.

4 ‌میلیون  بشکه نفت ایران پس از لغو تحریم به اروپا رفت

ایران از زمان لغو تحریم‌ها تاکنون ۴‌میلیون بشکه نفت به اروپا صادر کرده که این رقم معادل ۵روز صادرات نفت ایران به این قاره در زمان پیش از تحریم‌هاست. بسیاری از مشتریان مهم قبلی نفت ایران ازجمله شل، انی ایتالیا، هلنیک پترولیوم و شرکت‌های بازرگانی ویتول، گلنکور و ترافیگورا هنوز خریدها از ایران را از سر نگرفته‌اند. نبود امکان پرداخت‌ها به دلار، عدم وجود مکانیزم خریدهای غیردلاری و عدم تمایل بانک‌ها از موانع موجود است.

92‌ درصد واحدهای جدید، از صنایع کوچک هستند

علی یزدانی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: حدود 92‌درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی بهره‌برداری شده درکشور، صنایع کوچک است. او با بیان این‌که هم‌اینک 560 شهرک و 385 ناحیه صنعتی درکشور فعال است، افزود: بیش از 97‌هزار طرح صنعتی و تولیدی درکشور جواز تأسیس دارد که از این تعداد یک‌هزارو618 طرح در چهارمحال‌وبختیاری قرار گرفته است.


تعداد بازدید :  250