شماره ۸۰۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۰ اسفند
صفحه را ببند
گزیده خوانی

 تکذیب استفاده از جیوه در گوشت مرغ| در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر استفاده از جیوه در جیره غذایی مرغ در برخی از مرغداری‌ها و پلمب این واحد‌ها منتشر شد و مردم نیز به نخریدن گوشت مرغ توصیه شدند. این درحالی است که عباس عباسی مدیرکل نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی این موضوع را از اساس تکذیب کرد و گفت: استفاده از جیوه به هیچ عنوان در تولید گوشت مرغ توجیه منطقی و اقتصادی ندارد، چراکه این محصول کیلویی 600‌هزارتومان است و اگر به‌عنوان مثال یک مرغ بخواهد 10گرم از آن را در دوره پرورش‌ استفاده کند، باید 6000تومان گران‌تر فروخته شود.
 اینترنت 4G درهمه شهرهای بزرگ| محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: همه شهرهای بزرگ ایران ‌سال آینده دارای نسل چهارم تلفن همراه خواهند شد و دیگر شهرها نیز به نسل سوم مجهز می‌شوند.
 افزایش خرید نفت ایران توسط واردکننده پنجم جهان| کره‌جنوبی اعلام کرد که با توجه به فرصت به دست آمده از اجرای «برجام» و لغو تحریم‌ها بین‌المللی و همچنین بهبود روابط تجاری خود با ایران، افزایش واردات نفت از جمهوری اسلامی در‌ سال‌جاری میلادی را به 200‌هزار بشکه در روز افزایش می‌دهد. کره پنجمین وارد‌کننده بزرگ نفت دنیاست.
 تعرفه‌های ‌سال ۹۵ تصویب شد| هیأت دولت با ارایه لایحه دو فوریتی بودجه دو دوازدهم ‌سال ۹۵ به مجلس موافقت کرد. براین اساس در آخرین نشست هیأت دولت تعرفه‌های سود بازرگانی کالاهای مشمول قانون مقررات صادرات و واردات را با رویکرد حمایت از تولید داخلی در بخش‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات جهت استمرار تولید و خدمات با کیفیت و رقابتی در بازارهای داخلی و خارجی و جلوگیری از قاچاق کالا و توسعه تجارت خارجی در چارچوب اقتصاد مقاومتی تعیین کرد. این تعرفه‌ها از ابتدای‌ سال ۱۳۹۵ اجرا خواهد شد.
 تصویب ۶ استراتژی جدید آبی| محمد حاج‌رسولی‌ها  مشاور وزیر نیرو اعلام کرد: با توجه به وضع کشور و نیاز به برنامه‌ریزی کامل و اصولی در زمینه استحصال و بهره‌برداری منابع آبی، ۶ محور جدید به تصویب رسید. مسائل ساختاری مصوب شورایعالی آب کشور، صیانت و حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی، توجه ویژه به طرح‌های آبرسانی، اولویت‌بندی طرح‌های اجرایی، استفاده از فناوری‌های روز و دیپلماسی آب این محورها هستند. حاج‌رسولی‌ها با اشاره به عدم دورنمای مناسب در ‌سال آبی جاری گفت: میزان بارش از ۲۴۰میلی‌متر در 15‌سال اخیر به ۲۰۴ میلی‌متر در 8‌سال اخیر رسیده و برخلاف برآوردها پیش‌بینی می‌شد ‌سال آبی خوبی داشته باشیم، اما نسبت به گذشته با کاهش ۴‌درصدی مواجه هستیم.


تعداد بازدید :  220