شماره ۸۰۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۰ اسفند
صفحه را ببند
روی خط حادثه

انفجار پیک‌نیک 4 نفر را راهی بیمارستان کرد
رعایت نکردن نکات ایمنی و انفجار پیک‌نیک 4 نفر را راهی بیمارستان کرد. پس از تماس با مرکز فرماندهی 125 و اعلام وقوع انفجار در یک خانه مسکونی، آتش‌نشانان از ایستگاه به محل مورد نظر اعزام شدند. پس از رسیدن آنها به محل، مشاهده شد كه در اثر انفجار لحظه‌ای سیلندر گاز پیک‌نیکي، در آشپزخانه و پنجره‌ها به داخل حیاط خانه و کوچه پرتاب شد و بسیاری از وسایل خانه نیز آسیب دید و 4 نفر حاضر در محل حادثه هم دچار سوختگی شدند.
تیم امدادی پس از ایمن‌سازی محل حادثه و قطع برق و گاز منزل، سیلندر پیک‌نیکی را به بیرون از خانه انتقال داده و محل را کاملا ایمن کردند. باز شدن شیر پیک‌نیک هنگام باز کردن سر آن توسط خانم منزل، باعث انتشار سریع گاز داخل آشپزخانه شده بود که به علت روشن بودن اجاق گاز کوچک داخل آشپزخانه، انفجار منزل همراه با شعله لحظه‌ای ایجاد شده بود. در این حادثه 4 نفر؛ 2 زن و 2 پسر 12 و 17ساله که داخل منزل بودند دچار سوختگی سطحی از ناحیه دست، صورت و مو شدند. در اثر شدت انفجار، خرده شیشه‌های ناشی از انفجار باعث خراشیدگی و خسارت به رنگ بدنه یک دستگاه خودرو رانا که داخل کوچه پارک شده بود نیز شد.

2 کشته در انفجار مرگبار مواد محترقه
باشگاه خبرنگاران| انفجار مواد محترقه در جریان آیین پیشواز از چهارشنبه آخر ‌سال در شهرستان مرزی اشنویه و صحنه 2 کشته و 12 نفر زخمی برجای گذاشت. در یکی از این حوادث بر اثر انفجار یک کوله‌پشتی حاوی مواد محترقه دست‌ساز در یکی از محلات شهرستان اشنویه یک جوان 22ساله جان خود را از دست داد و دوست وی نیز به‌شدت زخمی شد که به‌علت شدت جراحات وارده ناشی از سوختگی بلافاصله به ارومیه اعزام شد. در حوادث دیگر ناشی از آتش‌بازی و استفاده از مواد محترقه نیز 11 نفر دچار مصدومیت شدند که یکی از آنها به علت آسیب چشمی و سوختگی به ارومیه اعزام شد. بقیه مصدومان نیز به صورت سرپايی مداوا و از بیمارستان مرخص شدند. نوجوانی در شهرستان صحنه بر اثر انفجار مواد محترقه جان باخت. این نوجوان 13ساله هفته گذشته در خانه خود مشغول ساخت ترقه با مواد آتش‌زا و اکلیل‌سرنج بود که بر اثر انفجار شدید حاصل از شعله‌ور شدن مواد دچار سوختگی شدید شد. وی که از هفته گذشته در بیمارستان امام خمینی این شهرستان بستری بود بر اثر شدت جراحات جان باخت.


تعداد بازدید :  217