شماره ۳۷۷ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۰ شهريور
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

  راه‌اندازی صندوق‌های پروژه تا پایان سال| ایوب باقرتبار - مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس از راه‌اندازی صندوق‌های پروژه تا پایان‌سال خبر داد و گفت: درحال حاضر مجموعه مپنا و پتروشیمی‌ها درخواست خود را برای تأمین مالی از طریق این صندوق ارایه کردند. او افزود: اساسنامه و امیدنامه صندوق‌های پروژه به تصویب هیأت‌مدیره سازمان بورس رسیده و چارچوب کلی آن به دست آمده است. وی از درخواست مجموعه مپنا و پتروشیمی‌ها برای تأمین مالی از طریق این صندوق خبر داد و گفت: احتمالا این صندوق‌ها از طریق فرابورس پذیرفته شده و معاملات ثانویه آنها در این فرابورس انجام ‌شود.

 راه‌اندازی قرارداد آتی سکه اردیبهشت 94| پدرام زادنوعزیزی مدیر توسعه بازار مشتقه گفت: قرارداد آتی سکه طلا، تحویل اردیبهشت‌ماه 1394 از روز شنبه 22 شهریورماه راه‌اندازی می‌شود و قابل معامله خواهد بود. او افزود: بدیهی است در صورت عدم انجام معامله در حراج تک‌قیمتی، قرارداد آتی متوقف و مجدداً همین فرآیند، روز کاری بعد تکرار خواهد شد.

 آیفکس سبز شد| درحالی‌که دماسنج فرابورس (آیفکس) 9/4 واحد سبز شد بالغ بر 366‌میلیون و 630‌هزار اوراق به ارزش یک‌هزار و 514‌میلیارد ریال طی 17‌هزار و 442 دفعه مبادله شد و آیفکس 9/4 واحد رشد کرد. افزون بر این در میان بازارهای اول، دوم و پایه، سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود با جابه‌جایی 6‌میلیون سهم به ارزش 48/24‌میلیارد ریال از حجم و ارزش بیشتری بر خوردار بود.

 چتر برق بر سر بورس| دیروز معاملات پربار برق در بازار مشتقه سایر معالات بورس انرژی را به زیر چتر خود برد. در جریان معاملات امروز بورس انرژی در تابلوی مشتقه طی 57 نوبت معاملاتی 1290 قرارداد سلف موازی استاندارد برق معامله شد. بدین‌ترتیب در این روز 30‌هزار و 960 مگاوات ساعت برق به ارزش 15‌میلیارد و 290‌میلیون ریال معامله شده است.


تعداد بازدید :  140