شماره ۳۷۷ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۰ شهريور
صفحه را ببند
فهرست ثروتمند‌ترین نویسندگان جهان منتشر شد

مجله اقتصادی «فوربس» فهرست پردرآمدترین نویسندگان جهان طی 12 ماه گذشته را اعلام کرد. در فهرست پردرآمدترین نویسندگان جهان که از سوی مجله معتبر «فوربس» منتشر شد، «جیمز پترسون» رمان‌نویس معروف با 90‌میلیون دلار افزایش درآمد طی یک‌سال گذشته مقام نخست را کسب کرد.
نویسنده آثار تریلر دو‌سال پیش نیز چنین رتبه‌ای را از آن خود کرده بود، اما در‌سال 2013 جایگاهش را به «ای. ال جیمز»، نویسنده انگلیسی مجموعه رمان‌های پرفروش«50 طیف خاکستری» واگذار کرده بود. جیمز‌سال گذشته 95‌میلیون دلار به سرمایه‌اش افزود، اما امسال این رقم به 10‌میلیون دلار تنزل پیدا کرد و وی را تا جایگاه یازدهم پایین آورد.
جیمز پترسون به‌عنوان پردرآمدترین نویسنده‌ِ دنیا به‌طور میانگین سالی 14 کتاب منتشر می‌کند.  اختلاف فاحش او با «دن براون»، نفر دوم این فهرست، 62‌میلیون دلار است. نویسنده‌ کتاب‌های «رمز داوینچی»، «نماد گمشده»، «فرشتگان و شیاطین» و «دوزخ» ثروت خود را 28‌میلیون دلار افزایش داده است.
نام «نورا رابرتز» که لقب ملکه‌ کتاب‌های دیجیتالی را یدک می‌کشد با 23‌میلیون دلار افزایش سرمایه در رتبه سوم دیده می‌شود. «‌دنیل استیل» در‌سال گذشته 22‌میلیون دلار به دست آورده است. «ژانت ایوانوویچ» (20‌میلیون دلاری) هم پنجمین رتبه را در فهرست «فوربس» دارد.
به گزارش گاردین،‌ «جف کینی»، نویسنده مجموعه کتاب‌های پرفروش «خاطرات بچه بزدل» تا ژوئن 2014 توانسته 17‌میلیون دلار به جیب بزند و پس از او از «ورونیکا راث» با همین میزان افزایش درآمد نام برده شده است.
«جان گریشام» و «استفن کینگ» که هر دو از نویسندگان سرشناس آمریکایی هستند و کارهایشان بسیار مورد اقتباس قرار می‌گیرد، نیز 17‌میلیون دلار به ثروت خود افزوده‌اند و رتبه ششم را با کینی و راث تقسیم کرده‌اند.
«سوزان کالینز»، خالق رمان‌های «عطش بقا» با 16‌میلیون دلار افزایش سرمایه رتبه‌ هفتم را کسب کرد و پس از او «جی. کی رولینگ» که از ثروتمندترین زنان انگلیس محسوب می‌شود، هشتمین نویسنده جهان در فهرست پردرآمدترین‌های «فوربس» نام گرفت. خالق «هری پاتر» ‌سال گذشته 14‌میلیون دلار افزایش درآمد داشته است.


تعداد بازدید :  135