شماره ۸۰۵ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند
صفحه را ببند
افزایش دمای هوای کشور

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، جبهه‌ای سرد در شمال شرق کشور در حال عبور است و گذر آن طی 24 ساعت آینده موجب بارش‌های پراکنده در شمال شرق خواهد شد. شاخه جنوبی موج تراز میانی تا پایان هفته در منطقه جنوب تا جنوب شرق و شرق کشور فعال خواهد بود.
وجود جریان‌های گرم و مرطوب جنوبی و جریان دریا به خشکی در جنوب و جنوب شرق طی 3 روز آینده موجب بارش باران و رگبار و رعد و برق و وزش موقت شدید باد در برخی نقاط در استان‌های فارس، جنوب بوشهر، جزایر جنوبی خلیج فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و نیمه جنوبی خراسان رضوی و خراسان جنوبی خواهد شد.
انتظار می‌رود فردا چهارشنبه، با عمیق‌تر شدن موج تراز میانی و با وجود هوای سرد در این تراز و هوای گرم و مرطوب در سطوح زیرین جو، شرایط جوی برای ناپایداری‌های همرفتی تشدید یافته و موجب وقوع رگبار و رعد و برق شدید در جنوب سیستان و بلوچستان شود.
آسمان تهران امروز کمی ابری، در پاره‌ای نقاط غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 19 و 7 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه 19 اسفند، کمی ابری تا نیمه ابری، در پاره‌ای نقاط غبار صبحگاهی با حداکثر و حداقل دمای 20 و 9 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
در شبانه‌روز گذشته اهواز مرکز استان خوزستان با بیشینه دمای 30 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی 5 درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی روزهای گذشته چهارمحال و بختیاری و اردبیل، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.


تعداد بازدید :  230