شماره ۸۰۵ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند
صفحه را ببند
هشدار دوباره بابت مدل مو و خالکوبی ورزشکاران
اینستاگرام فوتبالیست‌ها رصد می‌شود

شهروند| تا حرف از رعایت اخلاقیات در فوتبال می‌شود، همه یاد حجت‌الاسلام علیپور می‌افتند؛ شخصی که در ظاهر بیشترین تلاش را برای سالم‌سازی محیط بیرونی استادیوم‌ها و به‌طور کل فوتبال انجام می‌دهد.
ماجرای مدل مو
علیپور در سمت رئیس کمیته نظارت و بازرسی و صیانت از لیگ فوتبال در جدیدترین خبرسازی خود این‌بار از 3 موضوع برجسته صحبت کرد. نخستین مورد درباره پوشش بازیکنان است. طبق گفته او، ابتدای فصل به همه باشگاه‌ها ابلاغ شده قوانین بازدارنده‌ای در مورد خالکوبی بازیکنان به وجود بیاورند. او علاوه بر درخواست برای توقف مشروع جلوه دادن خالکوبی، درباره تیپ‌های خارج از عرف و نوع آرایش موی بازیکنان هم هشدار داد و اعلام کرد، متخلفان صد‌درصد رصد می‌شوند.
فضای مجازی و اخلاقیات
علیپور در بخش دیگری از صحبت‌هایش به حضور کنترل شده ورزشکاران و به‌ویژه فوتبالیست‌های معروف در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد: «ما گروهی را داریم که فضاهای مجازی بازیکنان و افراد مرتبط با فوتبال را رصد می‌کنند. همه ‌چیز در این فضا تحت‌نظر قرار دارد. بهتر است خود این افراد مراقب فعالیت‌هایشان در این فضاها باشند.» او همه را دعوت به رعایت اخلاقیات کرد: «باید به افرادی که فایل صوتی، فیلم یا تصاویر نامناسب و نامتناسب با فضای اخلاقی کشورمان از برخی فوتبالیست‌ها منتشر می‌کنند، تذکر بدهیم تمام این رفتارها از طریق مسئولان ذیربط تحت‌نظر است و با متخلفان برخورد می‌شود.»
شکایت گسترش فولاد
مشکوک‌شدن به بازی منجر به برتری 4 بر صفر گسترش فولاد مقابل استقلال اهواز، احتمال تبانی در این رقابت با توجه به اتفاقات رخ داده درجریان بازی را به وجود آورده است. به همین دلیل ناظر بازی گزارشی ویژه از این مسابقه تهیه کرده و به کمیته صیانت از سلامت سازمان لیگ داده است. حسن آذرنیا، سرپرست باشگاه گسترش‌فولاد، نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد:  «برخی افراد به دنبال تخریب باشگاه گسترش‌فولاد هستند و به همین خاطر ما جهت اثبات حقانیت، قاطعانه موضوع را پیگیر می‌شویم.» او ادعا کرده تیمش قصد شکایت از اتهام‌زننده‌ها را دارد تا ماجرا برای همگان روشن شود.


تعداد بازدید :  85