شماره ۸۰۵ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند
صفحه را ببند
شروع دوربرگشت یک‌هشتم ‌نهایی لیگ‌قهرمانان اروپا
لباس رزم گلادیاتورها برای مبارزه با غول

شهروند|  اعتماد‌به‌نفسی که فلورنزی، زننده یکی از 3 گل برتر‌ سال 2015 فوتبال دنیا را به دادن هشدار به رئال‌مادرید قوی واداشته، نتیجه کمک‌های روحی لوچانو اسپالتی، سرمربی رم است؛ مردی که در بدترین شرایط هم امیدوار می‌ماند؛ حتی اگر تیمش امشب کاری به دشواری جبران شکست 2 بر صفر خانگی دور رفت، مرحله یک‌هشتم ‌نهایی لیگ‌قهرمانان اروپا آن هم مقابل رئال‌مادرید در سانتیاگو برنابئو داشته باشد.
شرایط مناسب
رئال‌مادرید هرچند رویای فتح فصل جاری لالیگا را کاملا از دست رفته می‌بیند اما به لطف برتری 7 بریک ابتدای هفته، حال خوبی دارد و جالب این‌که همیشه پس از برتری با اختلاف بیش از 5 گل در یک رقابت لالیگا درهمه رقابت‌هایش در لیگ‌قهرمانان پیروز شده است. پس اگر در به‌روی همان پاشنه بچرخد، در بازی ساعت 23: 15 دست پری خواهد داشت. درسوی مقابل، رم پس از برتری قاطعانه در نخستین بازی هفته بیست‌وهشتم سری A معجزه صعود را باور دارد؛ هرچند می‌داند از زمان 32 تیمی‌شدن لیگ‌قهرمان، هیچ تیمی درخانه رئال‌مادرید با اختلاف 3 گل پیروز نشده است. مارسینیاچ از لهستان به کم 2 هموطنش به نام‌های لیشتگویژ و سوکولینژکی، کار دشوار قضاوت مقابل هواداران همیشه متوقع رئال‌مادرید را به عهده دارند. بنزما از رئال‌مادرید و رودیگر، دروسی و ناینگولان از رم، غایبان بازی نام دارند و غیر از این افراد، سایر نفرات 2 تیم می‌توانند شبی جذاب را برای هواداران تلویزیونی و سکونشینان برنابئو به وجود بیاورند.
نکات آماری
 در 8 رویارویی قبلی، 4 بار رئال‌مادرید و 3 بار رم پیروز شده‌اند./  رئال‌مادرید 21 بازی از 30 رقابت خانگی مقابل نمایندگان فوتبال ایتالیا را برده است./  سفیدهای مادرید از زمان برتری مجموع در مرحله اول حذفی فصل 1988-1987 جام باشگاه‌های اروپا مقابل ناپولی تا به‌حال درپایان هر 8 رقابت حذفی مقابل تیم‌های ایتالیایی حذف شده‌اند.
غوغا در سکوت
خنت بلژيک در دقایق زیادی از بازی رفت، دیگر بازی مرحله یک‌هشتم ‌نهایی فصل جاری لیگ‌قهرمانان مقابل میهمانش ولفسبورگ نشان داد ضعیف‌ترین تیم این مرحله است و پس از شکست 3 بر 2 جدال دور رفت، مقابل تیم آلمانی امشب در زمین رقیب چاره‌ای غیر از حذف‌شدن ندارد؛ هرچند در لیگ‌قهرمانان همیشه احتمال شگفتی‌سازی وجود دارد و هر اتفاقی امکان وقوع به‌ دست می‌آورد. قضاوت جدال ولفسبورگ و خنت به عهده دامیر اسکومینا از اسلواکی است و غایبان بزرگ بازی هم بنالیو، کروسه ودراکسلر نام دارند.

 


تعداد بازدید :  393