شماره ۸۰۵ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند
صفحه را ببند
رئیس سابق کمیته انضباطی در گفت‌وگو با «شهروند»:
فوتبال ایران در شرایط حساسی قرار گرفته ‌است
مواد محترقه را چطور وارد ورزشگاه‌ها می‌کنند؟

شهروند| اتفاقات تأسف‌بار دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی در فاصله چند روز مانده به جلسه سرنوشت‌ساز برای تصمیم درباره مناقشه ایران و عربستان رخ داد تا نگرانی‌های زیادی در این رابطه به وجود آید.
بهانه دست عربستانی‌ها افتاد
عبدالرحمن شاه‌حسینی، رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در این‌باره به «شهروند» می‌گوید: «همه ما می‌دانیم که خواسته ناحقی از سوی عربستان مطرح شده اما اتفاقات این‌چنینی که خطرات جانی در پی دارد، برای فوتبال کشورمان از هر نظری خوب نیست. عربستانی‌ها می‌خواهند به بهانه‌های ورزشی، با ما سیاسی رفتار کنند و تماشاگران ما نیز با چنین رفتارهایی به آنها کمک می‌کنند. البته این بدان معنا نیست که در سایر کشورها چنین مواردی دیده نشده چون هیچ‌گاه نمی‌توان ‌درصد بروز این اتفاقات را به صفر رساند، اما ما در شرایط حساسی قرار داریم و نباید بهانه دست کسی بدهیم. وقتی می‌بینیم در برخی از کشورها که در گذشته هوادارانشان به حرکات وحشیانه مشهور بودند، این روزها در یک متری زمین می‌نشینند و با هر اتفاقی از کوره در نمی‌روند، به این نتیجه می‌رسیم که باید خودمان را اصلاح کنیم.»
ضریب امنیتی ورزشگاه‌ها باید بالا برود
وی در ادامه به ضریب امنیتی ورزشگاه‌های ایران اشاره می‌کند:  «باید قبول کنیم که ضریب امنیتی ورزشگاه‌های کشور به اندازه کافی نیست و باید بالاتر برود. با دستگاه‌های پیشرفته‌ای که امروز در تمام دنیا استفاده می‌شود، به راحتی می‌توان افرادی را که به ورزشگاه وارد می‌شوند، کنترل کرد. سوال بزرگی هم‌اکنون در ذهن ما نقش بسته که چگونه چنین موادی وارد استادیوم می‌شود. من هم قبول دارم که عده بسیار قلیلی دست به چنین کارهایی می‌زنند اما باید کاری کنیم که هیچ‌کس جرأت وارد کردن مواد محترقه به ورزشگاه را نداشته باشد و اگر هم کسی متخلف شناخته شد، در اختیار دستگاه‌های قضائی قرار گیرد.»


تعداد بازدید :  156