شماره ۸۰۵ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند
صفحه را ببند
اخبار كوتاه


بهروز افخمی در حاشیه برنامه «سه ستاره» احسان علیخانی به «خبرآنلاین» گفت: «فیلمم را می‌سازم و قصد جدایی از «هفت» را هم ندارم!»

عماد افروغ با ابراز خرسندی از این‌که فیلم «نفس» را دیده است، گفت: مخاطب این فیلم فقط کودک نبود، ضمن این‌که ما هم کودک هستیم و آرزویمان هم این است که کودک باشیم.

کتایون ریاحی با اشاره به فیلمنامه‌هایی که این روزها می‌خواند، بیان کرد که بیشتر این آثار تلخ شده‌اند و جای موضوعات امیدبخش در آنها خالی است. او همچنین تاکید کرد اگر نقشی وسوسه‌اش کند، بازی خواهد کرد.

مهناز افضلی، یکی از کارگردانان فاز اول سری فیلم‌های مستند کارستان این روزها فیلمنامه زندگی‌ هایده شیرزادی را به پایان رسانده و به شروع فیلمبرداری از ابتدای ‌سال آینده امیدوار است. «سری فیلم‌های مستند کارستان» درباره کارآفرینان ایرانی است و با سرپرستی رخشان بنی اعتماد و مجتبی میرتهماسب و مشارکت «بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان» در قالب 26 فیلم مستقل از زندگی و حرفه کارآفرینان موفق ایرانی تهیه می‌شود.

«زوتوپیا» انیمیشن جدید کمپانی دیزنی به‌عنوان جدیدترین فیلم خانوادگی این کمپانی، بالاترین فروش در سه‌روز نخست اکران برای تاریخ انیمیشن‌های دیزنی را رقم زد. این انیمیشن در سه‌روز نخست نمایش، ۷۳‌میلیون و ۷۰۰‌هزار دلار فروش را ثبت کرده است.


شماره جدید مجله برگ هنر با پرونده ویژه‌ای برای رضا قاسمی و دکتر بهرام مقدادی منتشر شد. در قسمت پرونده این شماره ویژه‌نامه‌ای به رضا قاسمی رمان‌نویس، موسیقیدان و نمایشنامه‌نویس مشهور ایرانی اختصاص داده شده است که در این بخش، علاوه بر گفت‌وگوی تازه با رضا قاسمی، جواد اسحاقیان، داریوش برادری و مونا هوروش درباره برخی از رمان‌های او مقالات مستقلی را نوشته‌اند. در بخش دیگری از این شماره، گفت‌وگوی مفصل منتشر نشده‌ای را با شادروان بهمن فرزانه، مترجم مشهور ادبیات ایتالیایی می‌خوانیم. بخش دیگری از این شماره مجله به مروری بر زندگی و آثار و ایده‌های دکتر بهرام مقدادی، منتقد ادبی مشهور ایرانی اختصاص داده شده است.

تحقیقات جدید بوک‌لیست نشان می‌دهد در ۴۰‌سال گذشته شمار صفحه‌های کتاب‌ کودک، حدود ۱۷۳‌درصد رشد داشته و بر این اساس جی. ‌کی. رولینگ با انتشار مجموعه هری‌پاتر ممکن است در این رشد دخیل بوده باشد.

علی باباچاهی گفت: «زمانی که تیراژ کتاب‌های رمان، شعر، فلسفه و آثار تحقیقی و پژوهشی به 400 نسخه و بعضا کمتر می‌رسد، دیگر آنچه عیان است چه حاجت به بیان است؟!»

محمد یعقوبی از اجرای نمایش «یک دقیقه سکوت» در جشنواره‌ سامرورکس کانادا خبر داد.

مراسم نکوداشت مرحوم ابوالحسن نجفی همزمان با روز افتتاحیه و در نخستین روز فعالیت غرفه ایران در نمایشگاه کتاب پاریس 2016 برگزار می‌شود.

فریبا کلهر رمان تازه‌ خود را از مجموعه کتاب‌های «رمان برای همه» با عنوان «کشور ده‌متری» منتشر کرد.

آف برادوی نیویورک اقتباسی از فیلمنامه «انجمن شاعران مرده» را که با بازی رابین ویلیامز در ‌سال ۱۹۸۹ بر پرده سینماهای جهان رفت، روی صحنه می‌برد.

آرنولد شوارتزنگر اعلام کرد که در میان نامزدهای جمهوریخواه ریاست‌جمهوری آمریکا از جان کیسیک، فرماندار جمهوریخواه اوهایو حمایت می‌کند.

فیلم کوتاه «متاسفانه» برنده جایزه نقره‌ای جشنواره ifva هنگ‌کنگ شد.

کارگردان «خانه دلقک کجاست؟» با اشاره به این‌که این نمایش ادای دین به هنرمندان فقید از یاد رفته است، عنوان کرد این اثر به شیوه فیگوراتیو و فرمالیستی به صحنه می‌رود.


تعداد بازدید :  393