شماره ۸۰۵ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند
صفحه را ببند
اخبار دیپلماسی

توافق ایران و ترکیه درباره سوریه
نخست‌وزیر ترکیه تأکید کرد: کشورش خواهان تقسیم سوریه نیست و با مسئولان ایرانی درباره تداوم حضور سوریه به‌عنوان یک کشور قوی در منطقه توافق کرده است. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، احمد داود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه در سخنان خود در فرودگاه استانبول گفت: آتش‌بس در سوریه همچنان «شکننده» است. وی تأکید کرد: نمی‌خواهیم که سوریه به کشورهای کوچک تبدیل شود و برای این‌که این امر (تقسیم) انجام نشود، با مسئولان ایرانی درجریان سفرم به تهران توافق کردیم که حضور سوریه به‌عنوان یک کشور قوی ادامه یابد.  

آمانو: ایران تعهداتش را به درستی انجام داده است
«یوکیوآمانو» مدیرکل آژانس تأکید کرد که ایران تعهداتش را تاکنون به درستی انجام داده و هیچ نشانه‌ای از انحراف در برنامه هسته‌ای ایران دیده نمی‌شود. آمانو، با ارایه گزارشی به نشست شورای حکام آژانس در مورد برنامه هسته‌ای ایران گفت: در راستای اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، ایران از این پس برای شرکت در همه اقدامات آژانس شامل دیدارهای فنی، کنفرانس‌ها، دوره‌های آموزشی و نیز کارگاه‌های آژانس دعوت خواهد شد. او گفت: شورای حکام آژانس و نیز شورای امنیت از ما خواسته‌اند تا اقدامات لازم برای راستی‌آزمایی و نظارت بر تعهدات ایران در توافق هسته‌ای برجام را انجام داده و به شورای حکام و نیز شورای امنیت ارایه دهیم.  

معاون صدر اعظم آلمان به تهران می‌آید
سفیر آلمان در ایران روابط تجاری دوکشور را دیرینه، موفق و مثمرثمر توصیف کرد و گفت: زیگمار گابریل معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد نیز به‌ زودی در رأس یک هیأت آلمانی به تهران سفر می‌کند و کمیسیون اقتصادی ایران و آلمان نیز احیا خواهد شد. میکائیل بارون فون اونگرن- اشترنبرگ در گفت‌وگو با ایرنا، با ابراز خرسندی از تمایل کلی برای افزایش روابط میان ایران و آلمان پس از توافق هسته‌ای افزود: سفرهای اخیر وزیر امورخارجه آلمان به ایران مؤید این موضوع است؛ در مدت چهارماه، اشتاین مایر دو سفر به تهران داشت- واقعیتی که به وضوح نشان‌دهنده اهمیتی است که وی برای ایران و خاورمیانه قایل است. 


تعداد بازدید :  293