شماره ۳۷۷ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۰ شهريور
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

م. موید در بیمارستان بستری شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

رحیم عظیمی، جوانی که از داشتن دو دست محروم است در رشته نگارگری بیست‌ویکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان حضور دارد و با پا نگارگری می‌کند.

مایکل مور در بیست‌‌وپنجمین سالگرد فیلم «من و راجر» گفت که تاریخ از اوباما تنها به‌عنوان اولین رئیس‌جمهوری آمریکا یاد می‌کند و او دستاورد دیگری  ندارد.

سعید نعمت‌الله با بیان این‌که نقش‌های اصلی سریال جدید سیروس مقدم را کامبیز دیرباز و بهنوش طباطبایی بازی می‌کنند، تأکید کرد: شاید به علت حال نامساعدش نتواند نگارش فیلمنامه را به پایان برساند.

در حالی که فیلم بلند انیمیشن «رستم و سهراب» مدت‌هاست آماده اکران است ولی هنوز زمان قطعی نمایش آن از سوی شورای صنفی نمایش اعلام نشده است، البته عوامل فیلم در این فاصله اقدام به تهیه نوشت‌افزارهایی با تصاویر شخصیت‌های ملی این انیمیشن کرده‌اند.

مسعود دلخواه از اجرای نمایش «مسیح به روایت پیلاطس» که روایتگر آخرین ساعت‌های زندگی عیسی مسیح(ع) است در جشنواره تئاتر فجر خبر داد و عنوان کرد:  برای نگارش این نمایشنامه از قرآن و انجیل بهره گرفته است.

همسر شمس‌آل‌احمد در واکنش به اخبار مربوط به انتشار یادداشت‌های‌آل‌احمد از بی‌اطلاعی خانواده آل‌احمد به منزله وصی قانونی مایملک جلال‌آل احمد نسبت به ماهیت و چگونگی انتشار این یادداشت‌ها انتقاد کرد.

حبیب ایل‌بیگی ‌درباره طرح «سینما سلام» گفت: قرار شد در روز اجرایی‌شدن این طرح مردم 50‌درصد بهای بلیت سینما را پرداخت کنند و سازمان سینمایی شرایطی فراهم کند تا هزینه 50‌درصد مابقی آن به صاحبان سینما و فیلم پرداخت شود.

دومین جشن سالانه «موسیقی ما» با معرفی برترین‌های این حوزه در ‌سال 92، دوشنبه
 31 شهریور در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

مراسم بزرگداشتی همراه با سخنرانی آیدین آغداشلو و نمایش تعدادی از آثار ‌هانیبال الخاص، روز 22 شهریورماه از ساعت 6 تا 8 بعدازظهر در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

نسخه دی‌وی‌دی و بلو - ری فیلم «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، روز دوشنبه
 24 شهریور به صورت گسترده در شبکه نمایش خانگی توزیع خواهد شد.

مروارید ناظمی‌نیا، پیانیست نوجوان
 28 شهریورماه در تالار رودکی به اجرای برنامه
خواهد پرداخت.

فیلم سینمایی «آمین خواهیم گفت» به کارگردانی سامان سالور در بخش «پنجره‌ای به سینمای آسیا» نوزدهمین جشنواره بوسان
 شرکت می‌کند.

به مناسبت فرارسیدن روز سینما، کتابفروشی انتشارات افق از روز 21 تا 23 شهریور برای اهالی خانه سینما، اعضای انجمن سینمای جوانان و دانشجویان رشته سینما کتاب‌های خود را با 25‌درصد تخفیف عرضه می‌کند.

درحالي‌كه جايزه مهم بوكر به‌عنوان مطرح‌ترين جايزه ادبي بريتانيا از امسال براي اولين‌بار درهايش را به روي نويسندگان آمريكايي نيز گشود و از حوزه ملي فراتر رفت، اكنون تنها 3 نويسنده از 6 نويسنده فيناليست اين رقابت را نويسندگان بريتانيايي تشكيل  مي‌دهند.


تعداد بازدید :  172