شماره ۸۰۵ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند
صفحه را ببند
روی خط خبر

معاون اجرایی شورای نگهبان: شکایات انتخاباتی تا چند روز آینده بررسی می‌شود
سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات از آغاز بررسی شکایات انتخاباتی در شورای نگهبان در روزهای آینده خبر داد. به گزارش ایسنا، سیامک ره‌پیک ابراز امیدواری کرد نتایج بررسی این شکایات در اسرع وقت تا قبل از پایان‌ سال به‌اتمام برسد. وی با تبیین فرآیند دریافت و بررسی شکایات انتخاباتی در هیأت‌های اجرایی و نظارتی گفت: در این مرحله شکایات انتخابات مجلس و مجلس خبرگان مربوط به حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور باید براساس گزارش‌ها بررسی و صحت انتخابات در این حوزه‌ها تأیید شود. ره‌پیک گفت: انتخابات در حوزه‌هایی که مشکلی ندارند یا شکایاتی واصل نشده یا شکایات مستند و در حدی نبوده است که خللی در نتیجه انتخابات وارد کند، تأیید می‌شود. وی افزود: اگر شکایات و مستندات دریافت شده در روند انتخابات هر حوزه مشکلاتی ایجاد کند، طبعا در شورای نگهبان درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

نماینده مردم کاشان: قانون فعلی انتخابات نقایص جدی دارد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در ایام انتخابات همه انگشت اتهام به سوی شورای نگهبان نشانه می‌رود؛ درحالی‌که بیشترين تأثیر را سیاه‌چاله‌های تحقیقاتی دارند که با توجه به نبود دادگاه انتخاباتی، امکان دفاع برای داوطلب ردصلاحیت شده وجود ندارد. به گزارش خانه ملت، عباسعلی منصوری‌آرانی در نشست علنی روز گذشته مجلس در نطق میان دستور خود با حمایت از مواضع سخنگوی شورای نگهبان درباره لزوم ارایه طرح قانون جامع انتخابات و تصویب آن ادامه داد: وی از خلأ‌ها و نقایصی در قانون انتخابات پرده برداشت که من این نقص‌ها را سیاه‌چاله تعبیر می‌کنم که توانسته بسیاری ازجمله فرزندان انقلاب را دچار مشکل کند. وی با اشاره به مواردی که معتقد است می‌تواند از عوامل ردصلاحیتش باشد، خاطرنشان کرد: بستر ردصلاحیت یک نماینده مجلس یا باید در زندگی خصوصی‌اش باشد یا دوران نمایندگی وی. بنده اعلام می‌کنم در زندگی شخصی و دوران نمایندگی‌ام و پیش از آن هیچ تخلف اقتصادی، رفتاری، اجتماعی، فرهنگی‌ و سیاسی وجود ندارد که بتوان آن را مستندی برای ردصلاحیت دانست.

از سوی آیت‌الله آملی لاریجانی صادر شد
دستور برخورد با هرگونه تغییرکاربری غیرقانونی اراضی و تخریب محیط ‌زیست
رئیس قوه قضائیه بر قاطعیت دستگاه قضائی در برخورد با متصرفان اراضی ملی و تخریب و تغییر کاربری جنگل‌ها، مراتع و محیط‌ زیست طبیعی تاکید کرد. به گزارش فارس، آیت‌الله صادق آملی‌ لاریجانی در جلسه روز گذشته مسئولان عالی قضائی با تسلیت مجدد ارتحال آیت‌الله طبسی گفت: مرحوم آیت‌الله طبسی از مجاهدان قبل از انقلاب و یار همیشگی حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بودند و همواره بر حمایت از انقلاب و آرمان‌های آن تاکید داشتند و به آن عمل می‌کردند. رئیس دستگاه قضا در ادامه با اشاره به سخنان‌ سال گذشته مقام معظم رهبری در روز 17 اسفند درباره منابع طبیعی و محیط‌ زیست و ضرورت توجه به آن گفت: در پی سخنان و تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص جرم‌انگاری تخلفات محیط زیستی، تصرف و تغییر کاربری اراضی ملی و قلع و قمع تصرفات غیرقانونی و تعقیب قضائی متخلفان، بخشنامه‌ای به دادستان‌های سراسر کشور صادر و در آن تاکید شد که با هرگونه تصرف جدیدی باید به‌شدت برخورد شود و نسبت به تاسیسات قلع و قمع صورت گیرد. آیت‌الله آملی ‌لاریجانی تاکید کرد: برحسب گزارش‌های روسای کل دادگستری‌ها هم‌اکنون در بیشتر استان‌ها تصرف غیرقانونی و تغییر کاربری و تخریب مراتع و اراضی ملی تقریبا به صفر رسیده است.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به این‌که دستگاه قضائی هزینه‌های تصرف اراضی و ساخت‌وسازهای غیرقانونی اراضی و تخریب محیط ‌زیست را برای متخلفان بسیار سنگین کرده است، گفت: البته در کنار برخوردهای قاطع با متخلفان، باید قانون منصفانه‌ای تصویب شود تا برای مقابله با تصرفات غیرقانونی ابتدا به سراغ افراد محروم نرویم. رئیس دستگاه قضا با تاکید بر ضرورت تبدیل مسأله حفظ محیط‌ زیست به فرهنگی عمومی در کشور تصریح کرد: اگر موضوع حفظ محیط ‌زیست و عدم تخریب جنگل‌ها و منابع ملی و طبیعی با کمک همه دستگاه‌های حاکمیتی، مردم و نهادهای غیردولتی به ارزشی پذیرفته شده در سطح جامعه تبدیل شود، آنگاه می‌توانیم امیدوار باشیم که معضل تصرفات غیرقانونی منابع طبیعی و تغییر کاربری‌ها و تخریب محیط‌ زیست در کشور رفع شود.‌
آیت‌الله آملی ‌لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود قرار گرفتن نام حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی را «توطئه‌ای بزرگ در منطقه از سوی کشورهای غربی، صهیونیستی و برخی کشورهای عربی» توصیف کرد و با محکوم کردن این اقدام گفت: حزب‌الله لبنان و نیروی مقاومت در منطقه، درواقع جنبشی است که آبروی کشورهای اسلامی و عربی را در مقابل رژیم صهیونیستی خریده است.


تعداد بازدید :  324