شماره ۸۰۵ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند
صفحه را ببند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی:
مهم‌ترین سرمایه هلال‌احمر اعتماد مردم است
آیت‌الله واعظ‌طبسی تمام عمر خود را در راه خدا صرف کرد

گروه هلال|  مراسم بزرگداشت آیت‌الله واعظ‌طبسی در حوزه علمیه بوشهر با حضور طلاب، شخصیت‌ها، عموم مردم بوشهر و سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی درباره فضائل اخلاقی آیت‌الله واعظ‌طبسی گفت: «امروز مراسم تکریم و ترحیم مجاهد عالیقدر، فرزانه دلسوز و سختکوشی است که در راه خدا تمام عمر خود را صرف کرد.» او با بیان این‌که انسان در نزد خداوند ارزشمند است، افزود: «این ارزشمندی دارای درجات مختلفی است. مومنین و علما بالاترین مراتب را در نزد خداوند دارا هستند.» نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر به ویژگی‌های علما اشاره و اظهار کرد: «مجاهدات یکی از ویژگی‌های علما است که درجات مختلفی دارد و یکی از آنها جهاد با نفس است. کسی که نتواند با نفس خود مبارزه کند، نمی‌تواند با طاغوت نیز مبارزه کند.» او به اهمیت مسأله تبلیغ در معارف دینی اشاره کرد و گفت: «وظیفه یک مسلمان این است که پیام دین را بیاموزد و آموخته‌های خود را به دیگران انتقال دهد.»
یار وفادار امام(ره)
حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی همچنین با اشاره به فعالیت انقلابی آیت‌الله طبسی افزود: «ایشان عالم وارسته و دنیاشناس بودند که از آغاز نهضت یار وفاداری برای حضرت امام(ره) در شهر مشهد بود. در آن دوران آیت‌الله واعظ‌طبسی، مقام معظم رهبری و شهید‌ هاشمی‌نژاد از هیچ تلاشی برای گسترش اندیشه حضرت امام(ره) در خراسان دریغ نکردند.» او با بیان این‌که آیت‌الله طبسی شخصیتی فرامنطقه‌ای و ملی است، افزود: «اندیشه آیت‌الله طبسی، یک اندیشه برای تمام کشور محسوب می‌شد.» نماینده ولی ‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر با بیان این‌که در حوزه علمیه در کنار مطالعه دروس فقه و دیگر دروس حوزوی باید تاریخ سیاسی - اجتماعی معاصر کشور نیز مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: «آیت‌الله طبسی بینش سیاسی بالایی داشت. یک‌سال سخت، بیماری را تحمل کرد، اما با روحیه در انتخابات 7 اسفند حضور یافت و با رأی خود نشان داد که رأی دادن را یک تکلیف شرعی می‌داند.» معزی افزود: «افتخار دیگری که نصیب این عالم فرزانه شد، حضور وی به‌عنوان متولی آستان مقدس امام هشتم(ع) بود که جایگاه پراهمیتی هم دارد. مشهد قلب معنوی ایران است. مدیریت او، حرم را به مأوای امن برای مسلمین و مومنین جهان تبدیل کرد.» نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر به بخشی از فعالیت‌های آیت‌الله طبسی پرداخت و گفت: «او حوزه علمیه و همچنین دانشگاهی را با عنوان دانشگاه رضوی تاسیس کرد. کتابخانه حرم امام رضا(ع) به‌عنوان یکی از معتبرترین کتابخانه‌های دنیا به شمار می‌آید و علاوه بر آن بیمارستان و درمانگاه‌هایی را نیز تاسیس کرد.»
روحانی باید مرجع اعتقادات و پناه مردم باشد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی با بیان این‌که روحانی باید مرجع اعتقادات و پناه مردم باشد، تصریح کرد: «کانون طلاب هلال‌احمر نیز به همین منظور شکل گرفته است. چقدر زیبا است که طلبه، فرشته نجات مردم نیز باشد و لباس خدمتگزاری به مردم بر تن کند. یک روحانی باید در حوادث و در عرصه خدمتگزاری پیش از دیگران حاضر شود و آیت‌الله طبسی چنین روحیه‌ای داشت. خدمتگزار مردم بود. شادابی و در کنار مردم بودن از ویژگی‌های برجسته این عالم خدوم به‌شمار می‌آمد.» حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی همچنین در جلسه شورای معاونین و روسای شعب استان بوشهر، بر لزوم مسئولیت‌پذیری در ساختار سازمانی تاکید کرد. او با بیان این‌که در دنیای غرب، آزادی تنها در بعد مادی خلاصه می‌شود، افزود: «لیبرالیسم یعنی آزادی از هر نوع و قید و بند. در غرب به حقوق معنوی انسان توجه نمی‌شود و همین موضوع موجب خسارات فراوانی در اروپا و آمریکا شده است.» او با اشاره به این‌که در چنین دورانی انقلاب اسلامی آماده است تا انسان را به سمت الهی شدن حرکت دهد، اظهار کرد: «باید نگاه به ارزش‌ها و فرهنگ دینی در فعالیت‌ها متبلور و متجسم باشد.»
عملکرد موفق، نتیجه برنامه منسجم و جامع است
او با اشاره به این‌که داوطلبان و جوانان از سرمایه‌های مهم جمعیت هستند و مهم‌ترین سرمایه هلال‌احمر اعتماد مردم است به حاضران توصیه کرد که در درون استان و شعب برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی گفت: «عملکرد موفق نتیجه برنامه منسجم و جامع است. ممکن است امکانات مادی در مواقعی فراهم نباشد، اما در هلال‌احمر ظرفیت معنوی بسیاری است که باید از این ظرفیت استفاده شود، اما همه مسئول هستیم و باید سعی کنیم بهترین خدمات را به مردم ارایه دهیم.»
حماسه حضور مردم نه یک واژه که واقعیتی سیاسی است
نماینده ولی ‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر در ادامه سفر خود به استان بوشهر با استقبال فرماندار و ائمه جمعه شهرستان و مسئولان اجرایی و ستادی، وارد شهرستان دشتستان شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در ابتدای ورود به دشتستان با حضور در گلزار شهدای گمنام شهرستان برازجان یاد و خاطره این عزیزان را گرامی داشت. او همچنین در دیدار با امام جمعه شهرستان برازجان ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهر برازجان بر لزوم فرهنگ دینی تاکید کرد. نماینده ولی‌ فقیه در جمعیت هلال‌احمر در این دیدار گفت: «سرمایه‌های بزرگی در کشور وجود دارد. منابع عظیم انرژی، دانش پویا و از همه مهم‌تر مردم. یکی از همین سرمایه‌های مهم طلاب هستند. طلاب نیز سرمایه‌های گرانقدر هستند و باید شاکر این نعمات بود.»
نماز جمعه
 یکی از ارکان ماندگار انقلاب اسلامی است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی همچنین نماز جمعه را یکی از ارکان ماندگار انقلاب اسلامی دانست و گفت: «روحانیت باید سختی‌ها و رنج‌ها را از دل مردم بزداید. سلامت معنوی مردم یکی از وظایف روحانیت است و این با تسکین مردم ممکن است.» او این ویژگی روحانیت را پیوند مشترک با فعالیت هلال‌احمر دانست و اظهار کرد: «کانون طلاب موضوعی است که در هلال‌احمر پیگیری می‌شود و ما در این برنامه سعی داریم از ظرفیت‌های طلاب و روحانیت در جمعیت هلال‌احمر استفاده کنیم.» نماینده ولی ‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر با اشاره به شکل‌گیری نهضت حضرت امام خمینی(ره) افزود: «یکی از بازوان حضرت امام(ره)، یاران و سربازان ایشان بوده‌اند. در همین شهر برازجان و در زندان این شهر، انقلابیون همچون سحابی، بازرگان، مرحوم عسگر‌اولادی و شهید عراقی تبعید و بازداشت بوده‌اند.» او در ادامه به فعالیت‌های هلال‌احمر اشاره و اظهار کرد: «ما حضور و آشنایی با مراکز مختلف جمعیت را در سراسر کشور جزو برنامه‌های خود قرار داده‌ایم. این موضوع قطعا نتایج مثبتی را به دنبال خواهد داشت.» حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی با اشاره به بخشی از برنامه‌های آتی هلال‌احمر گفت: «عید نوروز نمایش حضور هلال‌احمر است و در اردیبهشت نیز هفته هلال و همچنین انتخابات جمعیت هلال‌احمر را پیش رو داریم که زمان حساسی برای جمعیت هلال‌احمر است.»
نجات در جمعیت هلال‌احمر
تنها مربوط به حوادث طبیعی نیست
حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی همچنین در نشست هم‌اندیشی اعضا و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر در شهرستان دشتستان گفت: «سازمان‌های جوانان، داوطلبان و امدادونجات از پایه‌های اساسی جمعیت هلال‌احمر هستند که اعضای آن از کودکی تا سالخوردگی در آن حضور فعال دارند.» او ادامه داد: «جوانان مسئول و پویا در این سازمان گرد هم آمده‌اند و در قالب داوطلبان به‌عنوان واسطه بین توانمندان و نیازمندان در تلاش هستند و در سازمان امدادونجات به مدد و یاری آسیب‌دیدگان می‌شتابند.» نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر با بیان این‌که هلال‌احمر ایران در دنیا از جمعیت‌های شناخته‌شده است، افزود: «بسیاری از جمعیت‌ها تنها در حوزه درمان فعالیت می‌کنند، اما جمعیت هلال‌احمر ایران فعالیت‌های گوناگونی در جهت یاری‌رسانی به نیازمندان در ایران و دنیا انجام می‌دهد.» او ادامه داد: «هلال‌احمر ایران در بیش از 20 کشور دنیا خدمات خود را ارایه می‌دهد و این نشان از اهمیت این مجموعه دارد.»
حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که نجات در جمعیت هلال‌احمر تنها مربوط به حوادث طبیعی نیست، تصریح کرد: «سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر برنامه‌های مختلفی را در زمینه مبارزه با اعتیاد برگزار کرده که این هم به‌گونه‌ای نجات انسان‌ها است.»


تعداد بازدید :  384