شماره ۸۰۵ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند
صفحه را ببند
در استقبال از روحانی
یزدی‌ها سنگ‌تمام گذاشتند
رئیس‌جمهوری: رأی شما مردم، رأی به عقلانیت، منطق و امید به آینده بود

رئیس‌جمهوري و برخی از اعضای هیأت دولت در بیست‌وپنجمین سفر استانی روز گذشته به استان یزد رفتند تا از نزدیک با مردم این استان گفت‌وگو کنند. محمدرضا عارف منتخب نخست مردم تهران در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی نیز در این سفر رئیس‌جمهوری را همراهی می‌کرد. ورود و حضور رئیس‌جمهوری در استان یزد با استقبال گسترده مردمی مواجه شد.
به گزارش ایرنا، حسن روحانی روز دوشنبه در اجتماع بزرگ مردم استان یزد در میدان امیر چخماق این شهر خطاب به مردم این شهر گفت: از آشنایی من با دیار شما بیش از 50‌  سال می‌گذرد، شور شما مردم همان شور ‌سال 54 است. شما در سال‌های 54، 55، 56 و 57 در انقلاب اسلامی چه‌ها که نکردید.
رئیس‌جمهوری یادآور شد: شما مردم یزد بعد از قم و تبریز سومین ستون تحرک انقلاب اسلامی در فروردین 57 بودید و من در فروردین 57 در شهر یزد بودم و دلاوری‌های شما را از نزدیک دیدم. من قهرمانی‌های تیپ الغدیر شما را در عملیات‌های مختلف به‌ویژه در عملیات خیبر از نزدیک شاهد بودم.
روحانی تصریح کرد: شما دار ایمان وجهاد، فداکاری، کوشش و عشق به انقلاب، امام و رهبری معظم انقلاب و کشور ایران هستید.
روحانی افزود: در روزهایی که پیش رو داریم یک دوران بزرگ پیروزی اخلاقی در انتخابات هفتم اسفند را گذراندیم که مردم قهرمان ما حماسه دیگری آفریدند؛ همان‌طور که در‌ سال 92 مردم حماسه آفریدند.
وی اضافه کرد: در این انتخابات برادر عزیز من دکتر عارف نقش به‌سزایی داشت که البته در این حماسه بزرگ بعد از رهبر معظم انقلاب که نقش اصلی را پای صندوق رأی داشتند، همه نخبگان و بزرگان و به‌ویژه افتخارات این شهر مردم را برای این حماسه بزرگ دعوت کردند. رئیس‌جمهوری یادآور شد: من وقتی در‌ سال 59 وارد مجلس شورای اسلامی شدم، آنچه شما مردم عزیز یزد قهرمان به مجلس فرستاده بودید دسته‌ گل‌ها و چراغ‌های درخشان مجلس شورای اسلامی بودند.
روحانی گفت: درود به روان پاک مرحوم دکتر سیدرضا پاک‌نژاد که در قبل از انقلاب با او آشنا بودم؛ یکی از نمایندگان برجسته بود و در همان مجلس از اردکان هم برادر عزیزم سیدمحمد خاتمی حضور داشت. وی تصریح کرد: ایران قهرمان خدمتگزاران خود را هیچ وقت فراموش نخواهد کرد؛ آنهایی که برای عظمت انقلاب تلاش کردند؛ آنهایی که امروز افتخار ایران هستند و هیچ‌کس نمی‌تواند نام و عظمت آنها را خاموش کند.  در این هنگام جمعیت حاضر در میدان امیرچخماق یزد به شدت به تشویق رئیس جمهوری پرداخته و نام رئیس جمهوری دوران اصلاحات را فریاد زدند که این موضوع با سانسور صدا و سیما مواجه شد.   رئیس‌جمهوری ادامه داد: مردم بزرگ و قهرمان ایران در هفتم اسفند کار بزرگی کرده و دنیا را به حیرت وا داشتند؛ در این انتخابات پیروزی یک جناح بر جناح دیگر نبود و همه جناح‌ها پیروز شدند. رئیس‌جمهوری تأکید کرد: در این انتخابات اخلاق بر بداخلاقی پیروز شد، اعتدال و میانه‌روی بر افراط پیروز شد و امروز روزی است که بعد از انتخابات باید برای ساختن ایران سربلندتر و آبادتر دست در دست هم نهیم و با وحدت و هماهنگی و اتحاد، ایران عزیز را بسازیم. وی به انتخابات هفتم اسفند اشاره و اظهار کرد: رأی شما مردم رأی به عقلانیت، منطق و امید به آینده بود؛ امروز روح و امید جدید در کالبد کشور دمیده شده است.
رئیس قوه مجریه یادآور شد: در ‌سال 94 که روزهای پایانی آن است، به دلیل رکود جهانی و کاهش بی‌سابقه قیمت نفت که در دو سال گذشته به یک‌پنجم و یک‌ششم تقلیل یافته، تمام کشورهای نفت‌خیز دچار مشکل شده‌اند. روحانی اضافه کرد: در یک ‌سال و نیم گذشته ارزش پول ملی روسیه 98درصد، در آذربایجان 104‌درصد و در ترکیه با آن‌که صادر‌کننده نفت نیست 31‌درصد کاهش یافته و در ترکمنستان ارزش پول ملی 22‌درصد و در قزاقستان نیز 88‌درصد کاهش یافته است.
وی گفت: آنها که می‌گویند دولت یازدهم چه کرده، به این آمار توجه کنند؛ دولت یازدهم کشور را با نفت 25 دلاری اداره کرده است.
رئیس‌جمهوری افزود: دولت منتخب شما ارزش پول ملی شما را به‌رغم کاهش قیمت نفت حفظ کرده، ثبات و آرامش بازار و روند کاهنده تورم را حفظ کرده است. وی تصریح کرد: درست است که مردم مشکلات فراوانی دارند و جوانان ما برای اشتغال نگاهشان به رونق آینده است؛ همه اینها را قبول داریم اما به آنها که انصاف را در روزهای انتخابات با بوق‌های در دست فراموش کردند، می‌گویم که در دوران وفور و قیمت بالای نفت در سال‌های گذشته که درآمد نفتی ما در‌ سال 90، 120‌میلیارد دلار بود، هیچ اشتغالی برای جوانان ما درست نکردند. روحانی گفت: من قبول دارم که کار فراوانی برای اشتغال جوانان باید انجام شود؛ اما خواهش می‌کنم از اقتصاددانان و محققان و دانشجویان و اساتید دانشگاه که اشتغال پاییز امسال را در مقایسه با اشتغال پاییز 92 نگاه کنند؛ در فاصله این دو ‌سال تعداد شاغلان یک‌میلیون و 179‌هزار نفر اضافه شد. وی تصریح کرد: یعنی تقریبا در دو ‌سال گذشته سالی 600‌ هزار اشتغال درست شده است؛ البته به‌رغم همه مشکلات ما نیاز به یک‌میلیون شغل و رونق اقتصادی داریم؛ من به شما مردم عزیز ایران و مردم فهیم یزد قول می‌دهم که ‌سال 95‌سال رونق اقتصادی ایران خواهد بود.
رئیس‌جمهوری گفت: مردم به کسری دولت‌های صادرکننده بزرگ نفت در منطقه و جهان توجه کنند؛ در‌ سال گذشته نسبت به آمار تولید ناخالص داخلی عربستان 21‌درصد کاهش داشت؛ ونزوئلا 24درصد، عراق 23درصد، الجزایر 13.9درصد، امارات 5.5، قطر 4.5 و ایران با 2.9‌درصد کاهش مواجه بوده است.
وی گفت: از دانش‌آموزان عزیزی که سرود استقبال را به زیبایی اجرا کردند و مردم یزد که صمیمیت، وفا و میهمان‌نوازی خود را در سراسر مسیر از فرودگاه تا امیرچخماق به نمایش گذاشتند، تشکر می‌کنم. رئیس‌جمهوری همچنین درباره طرح‌ها و پروژه‌های استان یزد گفت: 532‌میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های راه و راه‌آهن اختصاص یافته که تفصیل آن را در شورای اداری بیان خواهم کرد.
روحانی اظهار کرد: اختصاص 155میلیارد تومان برای پروژه‌های بخش کشاورزی به‌ویژه طرح‌های نوین آبیاری این استان و شهرستان‌هایی که در زمینه آب مانند خیلی از شهرهای کویری نیاز شدید به آب دارند از دیگر طرح‌های تعریف شده است.
رئیس‌جمهوری همچنین گفت: 237میلیارد تومان از محل منابع وزارت نفت برای تکمیل طرح‌های گازرسانی استان یزد اختصاص یافته که ان‌شاءالله در دولت یازدهم تلاش خواهیم کرد که طرح گازرسانی در تمام کشور را به اتمام برسانیم. وی اظهار کرد: 425میلیارد نیز از محل سازمان تأمین‌اجتماعی برای طرح‌های بهداشتی و درمانی، 95‌میلیارد تومان از محل منابع وزارت ارتباطات برای طرح‌های ارتباطی و فناوری نیز اختصاص داده‌ایم.
آب خلیج‌فارس به یزد خواهد رسید
روحانی درباره موضوع آبرسانی از خلیج‌فارس به استان‌های مرکزی کشور هم گفت: ان‌شاءالله در سال‌های آینده پروژه‌هایی برای انتقال آب از دریای عمان و خلیج‌فارس به فلات مرکزي خواهیم داشت و طبق بررسی‌اي که در دولت انجام دادیم، نخستين استانی که آب از خلیج‌فارس به آن خواهد رسید استان یزد خواهد بود. وی یادآور شد: چهار ‌هزار‌ میلیارد تومان برای این طرح اختصاص داده شده که خط اول آن به فلات مرکزی، استان‌های یزد و کرمان خواهد بود. رئیس‌جمهوری افزود: برای این منظور در تهران تصویب کردیم که 400میلیون دلار از صندوق توسعه ملی، 900میلیارد تومان از منابع شرکت‌ها، 600میلیارد تومان از منابع بانک‌ها و ‌هزار‌ میلیارد تومان از منابع بخش خصوصی اختصاص یابد که با اختصاص این اعتبارات که کار بسیار عظیمی است این موفقیت آغاز خواهد شد. روحانی خاطرنشان کرد: در این سفر در مجموع 44طرح و پروژه برای این استان تعریف شده که 970میلیارد تومان اعتبار به آنها اختصاص می‌دهیم و همه این طرح‌ها در ‌سال 95 و 96 اجرایی خواهد شد. ادامه
رئیس جمهوری همچنین عصر روز گذشته در جلسه توسعه ظرفیت های سرمایه گذاری استان یزد حضور یافت و با اشاره به پرونده میلیاردر نفتی گفت: یک فرد به اعدام محکوم شده است، خب، پول های نفت کجا رفته است؟ چه کسانی حمایت کرده بودند؟ و چه کسانی اجازه فروش نفت به او داده بودند؟ باید ریشه را پیدا کرد وگرنه فساد از بین نمی‌رود. رئیس‌ جمهوری تأکید کرد: خواست مردم این است که بفهمند این فرد چگونه و با اجازه چه کسی توانست نفت بفروشد و این همه پول الان کجا رفته است؟ و تا این گونه مسایل روشن نشود، فساد در کشور از بین نمی‌رود.


تعداد بازدید :  524