شماره ۸۰۵ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند
صفحه را ببند
رویداد

رئیس کرسی یونسکو در بازیافت آب در ایران پیشنهاد داد: اصفهان به‌عنوان پایلوت آب در میان کشورهای جهان اسلام انتخاب شود
در نشست دانشمندان برجسته جهان اسلام در دانشگاه‌های معتبر در دنیا که به میزبانی شرکت آبفا استان اصفهان برگزار شد، دکتر صراف‌زاده، رئیس کرسی یونسکو در بازیافت آب گفت: طی بررسی‌های صورت‌گرفته پیشنهاد می‌شود با توجه به پتانسیل‌های دیپلماسی، کیفی و مدیریتی که در اصفهان وجود دارد، این استان به‌عنوان پایلوت آب در میان کشورهای جهان اسلام انتخاب شود، به‌گونه‌ای که موضوعات مختلف حوضه آبریز زاینده‌رود مورد مطالعات مختلف قرار گیرد.
دبیر نشست بین‌المللی آب اعلام کرد: تمام دانشمندان و محققان برجسته جهان اسلام طی بازدیدی که از اصفهان داشته‌اند و با تبادل اطلاعات صورت‌گرفته، انتظار می‌رود این نشست یک‌راهبرد اساسی به‌عنوان خروجی ارایه دهد تا راهکاری برای مقابله با مشکلات آبی این منطقه باشد.
وی اظهار داشت: ویژگی آب‌وهوایی استان اصفهان تقریبا با اقلیم کالیفرنیای آمریکا مطابقت می‌کند و این درحالی است که با توجه به این‌که این  ایالت هم در چند‌ سال اخیر با وقوع خشکسالی‌های متعدد مواجه است اما این پدیده نتوانسته مانع رشد اقتصادی این منطقه شود، بنابراین باید با همکاری و تعامل دانشمندان جهان اسلام راهکارهای مقابله با تبعات پدیده خشکسالی در این استان نیز ارایه شود تا مانع از وجود آثار سوءپدیده خشکسالی شود.
وی به طومار شیخ بهایی اشاره کرد و اظهار داشت: استان اصفهان با داشتن دانشمندان فرهیخته و بزرگی مانند شیخ بهایی که طومار وی منبعی برای تقسیم آب بوده و به نوعی می‌توان گفت نخستین دیپلمات آب در جهان اسلام از استان اصفهان بوده که توانست تقسیم‌بندی آب را به خوبی اعمال کند. بر این اساس درحال‌حاضر هم می‌توان با هم‌افزایی، همکاری و مشارکت تک‌تک دانشمندان جهان اسلام مشکلات حوضه آبریز زاینده‌رود را برطرف‌کرد، به‌طوری‌که پروتکلی تبیین شود تا با عملیاتی‌شدن آن مشکلات و چالش‌های حوضه آبریز زاینده‌رود رفع شود.

مدیرکل بازرسی استان مازندران:     زیرساخت‌های توسعه‌ای در شهرک‌های صنعتی مازندران مهیا نیست
علی جعفری‌گرجی - مازندران| مدیرکل بازرسی استان مازندران با تأکید بر تقویت توجه دولت به شهرک‌های صنعتی گفت: بسیاری از زیرساخت‌های توسعه‌ای در شهرک‌های صنعتی استان مازندران مهیا نیست، باید ابتدا زیرساخت‌ها را مهیا کنیم تا تنها دغدغه سرمایه‌گذار مسأله تولید باشد.
سیدحسن میری در جلسه رفع مشکلات و موانع  شهرک‌های صنعتی نکا با اشاره به این‌که هدف از تأسیس و تشکیل شهرک‌های صنعتی  تسهیل در امر تولید و صنعت است، گفت:     صنعتگران و تولیدگران نقش مهمی در توسعه اقتصاد جامعه دارند و باید برای احقاق حق‌شان همه عوامل و دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند.
وی افزود: متاسفانه اکنون شرایط به گونه‌ای است که تولیدکننده و  صنعتگر باید به دنبال مسائل  پیش پا افتاده باشد که در این زمینه پیگیر هستیم مصوبات را اجرایی و برای رفع مشکلات صنعتگران تلاش کنیم.
وی با بیان این‌که بازرسی، مچ‌گیری نیست، بلکه هدف از بازرسی نتیجه‌گیری است، گفت: جامعه از تولید جدا نیست، همه از یک پیکریم و باید در خدمت نظام و افرادی که می‌خواهند به نظام خدمت کنند، باشیم.
مدیرکل بازرسی مازندران تصریح کرد: وظیفه ما حمایت از صنعت و حفظ بیت‌المال بوده و در این راستا قانون حرف اول و آخر را می‌زند و افرادی که از سرمایه دولتی استفاده کردند اما در مسیر صنعت و تولید به کار نبردند، بدون هیچ ملاحظه‌ای باجدیت  با آنان برخورد می‌شود.
میری گفت: اوراق‌کردن قانون ممنوع بوده و باید قانون  با تمام جوانب در تمام حوزه‌ها اجرا شود و با افرادی که بخواهند از قانون  سوءاستفاده کنند، برخورد می‌شود.
وی افزود: جهت صدور سند برای واحدها نیز در اسرع وقت باید ثبت انجام شود تا تکلیف واحدها مشخص شود.
به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، مدیرکل بازرسی مازندران تصریح‌کرد: باید مشکلات شهرک صنعتی طبق مصوبات در زمان تعیین‌شده رفع شود و اداره کل بازرسی بر تمام فعالیت‌های تولیدکنندگان، بانک‌ها و نهادهای حاکمیتی نظارت دارد.


تعداد بازدید :  375