شماره ۸۰۵ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند
صفحه را ببند
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه:
شهر اندیشه توانایی ایفای نقش جهانی دارد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه گفت: یکی از نقش‌های شهر جدید اندیشه در سطح بین‌المللی نزدیکی این شهر به فرودگاه امام خمینی(ره) و فرودگاه پیام است که با توجه به ظرفیت‌های موجود، این شهر می‌تواند یک مرکز اقتصادی شود.
محمد آیینی‌ اظهار کرد: در سیاستی که از ‌سال 1364 برای ایجاد شهرهای جدید وضع شد، جریان ایجاد شهرهای جدید به‌صورت پیش‌فروش بوده تا این شهرها سرریز جمعیت کلانشهرها را درون خود جای دهند.
وی بیان کرد: بخشی از تراکم و ازدحامی که به لحاظ جمعیت و اقتصاد در شهرهای بزرگ وجود دارد باید به شهرهای جدید منتقل شود تا تراکم‌بخشی در شهرهای بزرگ صورت بگیرد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه تصریح کرد: نوع نگاه ما خدمت به شهر مادر است و شهر جدید باید به‌عنوان یک شهر اقماری برای شهر مادر خود باشد.
آیینی خاطرنشان کرد: شهر یک موجود زنده است که برای ادامه حیات خود باید دارای استقلال باشد تا بتواند نقش مستقلی را در شبکه شهری کشور ایفا کند، همچنین باید نقش مهمی در سطح منطقه، استان، کشور و حتی در سطح بین‌المللی داشته‌باشد.
وی گفت: شهرهایی که در سطح محلی و جهانی ایفای نقش می‌کنند، شهرهای پویایی هستند و می‌توانند رشد و توسعه یابند اما شهرهایی که نقش مستقل ندارند، دچار انفعال خواهند شد.

 


تعداد بازدید :  317